• Mariaaa

Några som vill ha barn som är mellan 16-19??

Jag är 16 snart 17 och jag vill inget annat hellre än att få ett barn. Jag va gravid för ca 2 år sedan med en liten pojke men blev tvungen att göra abort pga massa skäl. Detta har fått mig att må skit i 2 års tid. Och jag försöker nu att kunna bli gravid igen.

Finns det några andra 16-19 åringar som vill ha barn nu eller redan försöker??

• Svar på tråden Några som vill ha barn som är mellan 16-19??
  • Mariaaa
    3 barns mamma84 skrev 2010-02-18 19:14:20 följande:
    Ts går väl i skolan eller så slipper hon göra det då hennes föräldrar är rika
    Min pappa är död och min mamma vet jag inte vart hon är! Jag har fått kämpa för allt i mitt liv!
  • bluebird
    Mariaaa skrev 2010-02-18 19:25:20 följande:
    jag har inga föräldrar. så socialen tyckte jag var mogen nog att bo ensam. dom tyckte inte jag behöver bo i någon foster familj.
    OK, så det är soc. som försörjer dig, och det anser du är en bra start för ett barn, att födas in i en familj som är bidragsberoende?
  • Umbrageous
    Swweetiie skrev 2010-02-18 19:19:50 följande:
    Hm.. du motsäger dig lite? Från din presentation
    Oj
  • Mariaaa

Det där missfallet är aborten. Jag orkade inte skriva att jag gjort abort två gånger.
  • Swweetiie
    tvåprinsar skrev 2010-02-18 19:24:31 följande:
    Har inte läst hela tråden men det jag sett har varit negativt. Sluta hacka på henne! Visst att 16 år ung men vill hon och känner sig redo så får väl hon skaffa barn om hon vill! Blir bara så trött på folk som ska trycka ner andra..
    Det är negativt om hon vill skaffa barn men inte kan svara på vissa frågor som faktiskt hör till TS oavsett om man tycker det är bra eller dåligt att TS vill skaffa barn..

Jag tycker det är sorgligt att hon tror sig vilja vad hon vill redan nu.
    Som 16år vet man inte ens hälften ännu mindre kan man ta Fullt ansvar för ett barn.
    Dvs, boende, ekonomi, uppoffringar.
    För även om man har god ekonomi så är det extremt dyrt att skaffa barn, och även om man har gott om plats i hemmet så blir det yttligare en person som ska ta plats.

Så ja, jag förstår att det är mycket negativt i tråden och helt ärligt det får man vara bered på när man skriver en sådan Ts och inte svarar på alla relevanta frågor..

Om inte så kan man ju alltid hoppas på att ts tänker till vad gäller dessa saker, för uppenbarligen kan man inte svara på frågorna har man inte tänkt på de!
  • Mariaaa
    bluebird skrev 2010-02-18 19:27:29 följande:
    OK, så det är soc. som försörjer dig, och det anser du är en bra start för ett barn, att födas in i en familj som är bidragsberoende?
    JAG JOBBAR! socialen gav mig en lägenhet, men allt annat jobbar jag för!
  • Yoshii

Hej. Jag var 15 när jag fick mitt första barn & det är ingen dans på rosor!
    Barn/bebisar är jätte söta men skaffa inte barn bara för därför.

Man kan vara mogen & redo för barn när man är 16år, men du har massa tid på dig att skaffa barn {#lang_emotions_smile}

( Hoppas du inte tar illa upp av det jag skrev)

• Umbrageous
    Och nu har hon gjort abort 2 ggr men orkade inte skriva det men att hon fått misfall orkade... ....

{#lang_emotions_undecided}

...
  • Swweetiie

Till ditt inlägg om att ORKA skriva att det var två aborter o inte ett..

Mariaaa skrev 2010-02-18 19:28:33 följande:
    HUR ska du orka med ett barn om du inte ens orkar skriva på en dator?
  • Mariaaa

Det här säger jag till alla er. Jag har jobb, jag tar hand om ekonomin. Jag hinner inte svara på alla era frågor direkt!
    Jag är ingen rikemans unge, jag har inte ens några föräldrar!

Ta reda på fakta innan ni kläcker ut er saker som faktiskt sårar!

Svar på tråden Några som vill ha barn som är mellan 16-19??