• Mariaaa

Några som vill ha barn som är mellan 16-19??

Jag är 16 snart 17 och jag vill inget annat hellre än att få ett barn. Jag va gravid för ca 2 år sedan med en liten pojke men blev tvungen att göra abort pga massa skäl. Detta har fått mig att må skit i 2 års tid. Och jag försöker nu att kunna bli gravid igen.

Finns det några andra 16-19 åringar som vill ha barn nu eller redan försöker??

• Svar på tråden Några som vill ha barn som är mellan 16-19??
  • Cornbread

Jag är inte speciellt ung, är snart 23 och jag har heller inga at umgås med som har barn.. så de har nog inget med att hon är 16 att göra

• Yoshii
    Mariaaa skrev 2010-02-18 19:52:32 följande:
    Mina vänner har barn eller är gravida. Dom är mellan 18 och 23. Så det är inte så att jag kommer sitta ensam hemma med ett barn som skriker helt ensam.
    Det är ju skönt!

Jag talar bara ur egen erfarenhet, hade också vänner med barn men dom kunde man ju inte hänga med varge dag...
  • Mariaaa
    Reglementet skrev 2010-02-18 19:45:02 följande:
    Tjänar du tillräckligt för att försörja ett barn? Mår du tillräckligt bra för att försörja ett barn? Att ha barn är inte bara en massa gullgull, det är jobbigt.
    Ja det gör jag och jag mår toppen.
    Klart jag vet att det inte är en massa gullgull. Det är ju inte som om att man skaffar en kanin. Det är ju så mycket mer ansvar. Det handlar ju om ett liv. Ett barn. Som behöver omsorg och kärlek.
  • bluebird
    Mariaaa skrev 2010-02-18 19:50:56 följande:
    Jag känner många äldre personen som är i 30 års åldern som nu väljer om sina val vad dom vill jobba som. Så det har absolut ingenting med mognad att göra!Nej ni vill inte mig väl, ni är elaka och omogna själva som sitter här och hackar på en yngre tjej!bråttom att växa upp? jag har redan växt upp. umgås inte ens med dom som är 18. jag umgås med tjejer i 20 års åldern eftersom jag inte kan umgås med dom i min ålder pga att dom inte är i samma del i livet som mig.
    Det är gymnasiet du har hoppat av, inte en högskoleutbildning, hade du varit mogen och så vuxen som du tror dig vara hade du hängt kvar till studenten så du åtminstone fått ett avgångsbetyg, nu har du inte ens det. För dig blir det lågavlönade arbeten som väntar tills du beslutar dig för att avsluta dina gymnasiekurser på komvux, och det blir man inte rik av.

Jag ser så många som dig dagligen på mitt extrarbete och det är tragiskt faktiskt vad ett beslut kan få för konsekvenser för flera liv. Svårt att inse när man är sexton, men när man haft barn i några år, varit ensamstående och studerat samtidigt som man arbetat för att få ekonomin att gå runt, då börjar man ångra sina val i livet. Inte  så att man ångrar barnet, men man ångrar att man hade så bråttom att få barn, att man inte kunde ge barnet den stabila uppväxten den så desperat behöver för att inte själv bli en trasig fjortis som inbillar sig att man vet allt.
  • Mariaaa
    Love3 skrev 2010-02-18 19:54:25 följande:
    Det är ju skönt!Jag talar bara ur egen erfarenhet, hade också vänner med barn men dom kunde man ju inte hänga med varge dag...
    Nej men det fattar jag väl :) men det är ju kul att kunna umgås med andra som har barn, så även barnen får umgås med varandra.,
  • bluebird
    valkyrian skrev 2010-02-18 19:52:01 följande:
    Fast man behöver inte måla fan på väggen. Jag fick barn när jag var 16 och mina barn har allt de behöver och mer därtill. Jag har en färdig gymnasieutbildning och en pågående högskoleutbildning, har hunnit jobba en del, körkort, hus och så vidare. Så det MÅSTE inte gå åt skogen även om risken är lite större. Har man ordentlig jävlarannama går allt. Men jag tycker också man kan vänta lite, dock utgår jag inte ifårn att det kommer att gå dåligt för TS men det blir kämpigare. Sen skriver TS upprepade gånger att "skolan kan man ta igen när som", vilket inte är sant längre, med tanke på alla nya regler som införts. Sen är faktiskt långt ifrån alla intresserade av en högskoleutbildning heller. Men ingen skulle avråda en 35 årig kvinna med fast jobb och stabil relation att skaffa barn för att hon inte vidarutbildat sig. Många verkar ha massa kriterium (karriär, 1 miljon på banken, 10 år förhållande osv) för när det är OK att skaffa barn, saker man kanske nått vid 30-35 år ålder. Att vänta så länge med att skaffa barn pågrund av matriella aspekter är ju asdumt med tanke på kroppen och när den är som mest redo för ett barn (runt 21 års ålder). Man kan ha kriterium för sig själv och vad man själv vill men alla är inte lika. Alla dessa "festa och leka av sig" argumenten har alltid irreterat mig nå djävulskt. Bara för att ni gillade sånt när ni var unga betyder inte det att alla är intresserade av det. Jag tycker dock det är onödigt att skaffa barn när man är 16, man är ju ung som attan 2-3 år senare också, och har man en stabil relation nu lär man ha det då med.
    NEj, du har rätt, det finns unga föräldrar som det går riktigt bra för, men de är i minoritet. Och inte är väl drömmen att föda ett barn när man bor i en lägenhet man fått från soc och arbetar extra från en restaurang för att man hoppat av gymnasiet? För inte var väl ditt barn planerat när du var sexton?
  • Yoshii
    Mariaaa skrev 2010-02-18 19:59:15 följande:
    Nej men det fattar jag väl :) men det är ju kul att kunna umgås med andra som har barn, så även barnen får umgås med varandra.,
    Absolut! Hoppas du inte tar ill upp av det jag skriver {#lang_emotions_smile}

Skriver bara ner lite utav mina tankar & så efter det jag var med om.

Har en son som är 11 blir 12 nu i sommar vi har haft det tuft men det gick bra endå.
  • Mariaaa
    bluebird skrev 2010-02-18 19:57:33 följande:
    Det är gymnasiet du har hoppat av, inte en högskoleutbildning, hade du varit mogen och så vuxen som du tror dig vara hade du hängt kvar till studenten så du åtminstone fått ett avgångsbetyg, nu har du inte ens det. För dig blir det lågavlönade arbeten som väntar tills du beslutar dig för att avsluta dina gymnasiekurser på komvux, och det blir man inte rik av. Jag ser så många som dig dagligen på mitt extrarbete och det är tragiskt faktiskt vad ett beslut kan få för konsekvenser för flera liv. Svårt att inse när man är sexton, men när man haft barn i några år, varit ensamstående och studerat samtidigt som man arbetat för att få ekonomin att gå runt, då börjar man ångra sina val i livet. Inte  så att man ångrar barnet, men man ångrar att man hade så bråttom att få barn, att man inte kunde ge barnet den stabila uppväxten den så desperat behöver för att inte själv bli en trasig fjortis som inbillar sig att man vet allt.
    Nu har du fått lite om bakfoten. Ända tills du är 19 kan du söka gymnasium och plugga gratis. Tänker antingen söka i år eller nästa.
  • bluebird
    Mariaaa skrev 2010-02-18 19:52:32 följande:
    Mina vänner har barn eller är gravida. Dom är mellan 18 och 23. Så det är inte så att jag kommer sitta ensam hemma med ett barn som skriker helt ensam.
    Ok, så dina vänner har eller ska få barn och då vill du också ha, låter som min femåring som vill ha en hamster, hans vänner har jü.
Svar på tråden Några som vill ha barn som är mellan 16-19??