Inlägg från: Cornbread |Visa alla inlägg
  • Cornbread

Några som vill ha barn som är mellan 16-19??

Jag tycker du verkar mogen och redo för ett barn av det lilla jag sett du skrivit i alla fall. Men det kan ju enbart du veta. Längtar du så mkt efter ett barn så tycker jag det är helt rätt för dig. Det är ju bara du som vet om du kommer ha råd och tid för barn just nu. Lycka till.

• Cornbread
    Mariaaa skrev 2010-02-18 16:26:27 följande:
    jag blir bara så arg för att du kommer hit och dömmer mig och kallar mig omogen! vet du vad, det är exakt vad jag kallar omoget! att hacka på folk som är yngre än sig själv! Jag skrev tråden för att söka folk som är i samma situation som mig, inte idioter som tror att dom vet allt! jag tror inte, jag vet! sluta skriva om du nu inte kan komma med något vettigare än att klanka ner yngre tjejer!
    Lägg ingen energi på folk som bara vill sätta sig över dig. Inte värt besväret.

Säger du att du är mogen & redo för barn, ja go for it..
    Jag hoppas ni snart får ett + i alla fall och att allt går bra för er denna gången.
  • Cornbread

16 är väl inte så vanligt att man skaffar barn,
    då det allra bästa är att man åtminstone gått ut skolan först.
    Jag hade själv aldrig vågat skaffa barn så ung, men som TS skriver,
    hon är redo för det och om hon är villig att ta ett år ledigt från skolan så är det ju upp till henne och hennes kille.
    Tror faktiskt inte att någon här inne kommer få henne att ångra sig, så finns vl ingen mening med att vräka ur sig huruvida hon är mogen eller inte att skaffa barn.
    Finns flertal exempel på att det går att kombinera skola och småbarn.
    Det är ju hennes val.. tråden handlade inte om hon var redo eller inte, utan att hon söker likasinnade som också är unga och ska skaffa barn eller har skaffat.
    Det är väl det detta forumet är till för, att hitta andra att prata med.. men vill ni spy galla så kan ni väl skapa en ny tråd om det i så fall.

• Cornbread

Jag är inte speciellt ung, är snart 23 och jag har heller inga at umgås med som har barn.. så de har nog inget med att hon är 16 att göra

• Cornbread

Om alla här inne nu tycker att ts är ett litet barn, varför fortsätter ni hugga emot henne, man bråkar väl inte med barn när man är vuxen?

• Cornbread
    Swweetiie skrev 2010-02-18 20:11:48 följande:
    Men man har rätt att ifrågasätta och diskutera med oavsett vuxen eller barn. Ts är för övrigt tonåring
    jag tycker inte det först någon vidare diskussion då alla kommentarer här inne bara trycker ner ts
  • Cornbread
    Swweetiie skrev 2010-02-18 20:17:00 följande:
    Men alla kan inte tycka som Ts, och om man lägger ut en sån här tråd så bör man väl kunna svar på de frågor som ställs oavsett om de håller med ts eller inte? Även om vissa inlägg inte är direkta frågor går ju de inläggen att ignorera!
    Lägger ut en sån här tråd??
    Finns väl tusen trådar här inne som handlar om samma saker, att man söker folk i samma sits i samma ålder som en själv?
    Eller skrev TS något i sin tråd om vad NI tycker hon ska göra?
  • Cornbread
    Swweetiie skrev 2010-02-18 20:29:19 följande:
    Tyvärr så går det rent åt helvete för de flesta (har inga exakta siffror) unga tonåringar som skaffar barn, och sorgligt nog så blir det barnet som föds som lider mest i slutändan. Så ja, en sån här tråd är väldigt provocerande. Det kan nog vem som helst hålla med om oavsett om man tycker TS är världens smartaste, kunnigaste, mest utbildade och mognaste 16-åring. och väljer man att skapa en tråd får man vara beredd att svara på frågor. Nej, hon bad inte om våra åsikter men vi har rätt till de precis som Ts eller vem som helst. Det är fortfatande ett internet forum.
    Klart ni har rätt att ställa frågor, men att säga att hon inte skulle bli en bra mamma och redan innan hon ens är gravid säga att hennes barn skulle lida är väl att gå vöer gränsen. Tycker i alla fall JAG !
  • Cornbread
    sandra em skrev 2010-02-19 00:40:23 följande:
    Sen vill jag bara tillägga. Många säger att man inte är mogen som tånåring att skaffa barn. Men hallå det är olika från person till person! Men kan inte dra alla över en kant!
    Hör inte hit, men jag bara måste rätta.. kam ska det vara, kam!! :D
Svar på tråden Några som vill ha barn som är mellan 16-19??