• Mariaaa

Några som vill ha barn som är mellan 16-19??

Jag är 16 snart 17 och jag vill inget annat hellre än att få ett barn. Jag va gravid för ca 2 år sedan med en liten pojke men blev tvungen att göra abort pga massa skäl. Detta har fått mig att må skit i 2 års tid. Och jag försöker nu att kunna bli gravid igen.

Finns det några andra 16-19 åringar som vill ha barn nu eller redan försöker??

• Svar på tråden Några som vill ha barn som är mellan 16-19??
  • Swweetiie
    Mariaaa skrev 2010-02-18 19:37:38 följande:
    men snälla lägg ner nu. jag kanske inte ville berätta allt! Jag vill inte berätta för hela världen att jag varit en idiot och tagit bort två barn, försöta gången för att jag va helt enkelt för ung. 13 år och gravid är inte det bästa. och andra gången för att det va ett hjärtfel på barnet! Sluta hacka på mig! Jag orkar nog mer än de flesta vuxna! Jag orkar ju sitta här och försvara mig själv. Trots allt va det inte det va som va meningen när jag ens startade tråden! Jag ville får tag i någon som va i samma situation! Men nej, det skulle vara massa tanter som hackar ner på mig och försöker bryta ner mig. sorry, ni kommer inte lyckas få mig att bryta ihop. min uppväxt har gjort mig stark!
    Jag tänker inte ens gå in på din uppväxt, för om du har någon förståelse så vet du att det har inte nå med att skaffa barn att göra.
    För om kassa uppväxter skulle på något vis hindra folk från att skaffa barn skulle jag nog sterilisera mig omg.

Men om du är seriös/mogen/redo/lever i verkligheten..
    Så borde du för din, din sambos och blivande barns skull tänka både 1 och 50 ggr.
    För jag tror alla vill kunna ge sina barn det bästa, och kunna känna att "Fan vad jag är bra, jag kan ge mitt barn de bästa möjligheterna för ett lyckligt liv"
  • Yoshii
    Mariaaa skrev 2010-02-18 19:41:36 följande:
    jag har tagit en paus i skolan för att jag inte är 100 på vad jag vill bli. mitt barn kommer inte förlora sin mamma eller pappa. Kämpar man och står på sig och inte ger sig så funkar allt. Jag orkar inte lyssna på er, för ni kommer bara med sådant jag hört i flera år. Jag lyssnar hellre på de vuxna människorna i mitt liv som känner mig. Gjorde tråden för att få tag i någon i min ålder som också vill ha barn. Inte att behöva försvara mig! så lägg ner nu och gå in på någon ny tråd tack!
    Du lyssnar mera på dom som tycker som du menar du?
    Tro mig det är inte lätt med barn & vara ung...

När kompisarna gör annat & du måste vara hemma med ett skrikande barn...

Men vist kan du fixa det, det gör du säkert!
  • Mariaaa
    isisisis skrev 2010-02-18 19:42:21 följande:
    Då har du ju inget stöd heller.....hmmmm
    ursäkta? Jag har vuxna vänner som stöttar mig. Jag har en underbar pojkvän!
  • Reglementet

Tjänar du tillräckligt för att försörja ett barn? Mår du tillräckligt bra för att försörja ett barn? Att ha barn är inte bara en massa gullgull, det är jobbigt.

• bluebird
    Mariaaa skrev 2010-02-18 19:41:36 följande:
    jag har tagit en paus i skolan för att jag inte är 100 på vad jag vill bli. mitt barn kommer inte förlora sin mamma eller pappa. Kämpar man och står på sig och inte ger sig så funkar allt.Jag orkar inte lyssna på er, för ni kommer bara med sådant jag hört i flera år. Jag lyssnar hellre på de vuxna människorna i mitt liv som känner mig. Gjorde tråden för att få tag i någon i min ålder som också vill ha barn. Inte att behöva försvara mig! så lägg ner nu och gå in på någon ny tråd tack!
    Du tog en "paus" i din gymnasieutbildning för att du inte visste vad du ville bli? Låter som ett mycket moget beslut taget efter moget övervägande, eller, nej. Snälla du, det finns en anledning till att du hört det som tas upp här under flera år, vi vill dig väl och framförallt vill vuxna människor ditt framtida barn väl, vi vill att ni ska ha en bra framtid ihop.

Varför har du så bråttom att växa upp och behöva ta ansvar för ett litet liv? Vad tror du att det kommer att ge som du inte har hittat ännu?
  • Mariaaa
    Umbrageous skrev 2010-02-18 19:40:01 följande:
    Fast du skrev ju nyss att det sårade.Nej jag blir förbannad bara av att läsa om sånthär. Du undrar inte varför 98% av alla reagerar negativt till att en 16åring PLANERAR barn?
    jag vet att det är många dom reagerar negativt, men jag tycker att dom kan hålla det inom sig eller vara LITE trevligare när dom säger sina åsikter! Ni är ju inte ens trevliga, ni hackar och försöker få mig må dåligt över att jag vill ha barn! Väx upp för fan!
  • bluebird
    Mariaaa skrev 2010-02-18 19:46:09 följande:
    jag vet att det är många dom reagerar negativt, men jag tycker att dom kan hålla det inom sig eller vara LITE trevligare när dom säger sina åsikter! Ni är ju inte ens trevliga, ni hackar och försöker få mig må dåligt över att jag vill ha barn! Väx upp för fan!
    Jag försöker inte få dig att må dåligt, jag försöker få dig att inse att ett barn inte kommer att fylla det tomrum du har inom dig som du tycks tro blir fyllt av ett barn. Jag försöker få dig att inse att som sextonåring är man på inget sätt redo för att ta hand om ett annat liv  utöver ens egna och att man inte är i närheten av så "vuxen" som man vill tro.
  • Mariaaa
    bluebird skrev 2010-02-18 19:45:08 följande:
    Du tog en "paus" i din gymnasieutbildning för att du inte visste vad du ville bli? Låter som ett mycket moget beslut taget efter moget övervägande, eller, nej. Snälla du, det finns en anledning till att du hört det som tas upp här under flera år, vi vill dig väl och framförallt vill vuxna människor ditt framtida barn väl, vi vill att ni ska ha en bra framtid ihop. Varför har du så bråttom att växa upp och behöva ta ansvar för ett litet liv? Vad tror du att det kommer att ge som du inte har hittat ännu?
    Jag känner många äldre personen som är i 30 års åldern som nu väljer om sina val vad dom vill jobba som. Så det har absolut ingenting med mognad att göra!
    Nej ni vill inte mig väl, ni är elaka och omogna själva som sitter här och hackar på en yngre tjej!
    bråttom att växa upp? jag har redan växt upp. umgås inte ens med dom som är 18. jag umgås med tjejer i 20 års åldern eftersom jag inte kan umgås med dom i min ålder pga att dom inte är i samma del i livet som mig.
  • valkyrian
    bluebird skrev 2010-02-18 19:35:04 följande:
    Så de betalar din hyra och du arbetar, hur bra jobb kan man få som sextonåring utan färdig gymnasieutbildning ens? Vad som verkligen får mig att fundera är det att du skriver att du har fått kämpa för allt här i livet, hur kan du vilja ditt barn samma uppväxt? Tror du att du som sextonårig mamma utan utbildning eller hjälp från soc. kommer att kunna ge ditt barn allt det ett barn behöver? Och sedan, vilka förutsättningar kommer du och ditt barn ha ha under barnets uppväxt? Du börjar i helt fel ände om du vill att ditt barn ska ha ett bättre liv än du själv. Man ser till att få en utbildning, en stabil ekonomi åtminstone, avsluta kontakten med soc. ett sparkapital och en fast relation, sedan börjar man fundera på barn.
    Fast man behöver inte måla fan på väggen. Jag fick barn när jag var 16 och mina barn har allt de behöver och mer därtill. Jag har en färdig gymnasieutbildning och en pågående högskoleutbildning, har hunnit jobba en del, körkort, hus och så vidare. Så det MÅSTE inte gå åt skogen även om risken är lite större. Har man ordentlig jävlarannama går allt. Men jag tycker också man kan vänta lite, dock utgår jag inte ifårn att det kommer att gå dåligt för TS men det blir kämpigare. Sen skriver TS upprepade gånger att "skolan kan man ta igen när som", vilket inte är sant längre, med tanke på alla nya regler som införts. Sen är faktiskt långt ifrån alla intresserade av en högskoleutbildning heller. Men ingen skulle avråda en 35 årig kvinna med fast jobb och stabil relation att skaffa barn för att hon inte vidarutbildat sig.

Många verkar ha massa kriterium (karriär, 1 miljon på banken, 10 år förhållande osv) för när det är OK att skaffa barn, saker man kanske nått vid 30-35 år ålder. Att vänta så länge med att skaffa barn pågrund av matriella aspekter är ju asdumt med tanke på kroppen och när den är som mest redo för ett barn (runt 21 års ålder).

Man kan ha kriterium för sig själv och vad man själv vill men alla är inte lika. Alla dessa "festa och leka av sig" argumenten har alltid irreterat mig nå djävulskt. Bara för att ni gillade sånt när ni var unga betyder inte det att alla är intresserade av det.

Jag tycker dock det är onödigt att skaffa barn när man är 16, man är ju ung som attan 2-3 år senare också, och har man en stabil relation nu lär man ha det då med.
    Bebisen är här
  • Mariaaa
    Love3 skrev 2010-02-18 19:44:04 följande:
    Du lyssnar mera på dom som tycker som du menar du?Tro mig det är inte lätt med barn & vara ung...När kompisarna gör annat & du måste vara hemma med ett skrikande barn...Men vist kan du fixa det, det gör du säkert!
    Mina vänner har barn eller är gravida. Dom är mellan 18 och 23. Så det är inte så att jag kommer sitta ensam hemma med ett barn som skriker helt ensam.
Svar på tråden Några som vill ha barn som är mellan 16-19??