• Mariaaa

Några som vill ha barn som är mellan 16-19??

Jag är 16 snart 17 och jag vill inget annat hellre än att få ett barn. Jag va gravid för ca 2 år sedan med en liten pojke men blev tvungen att göra abort pga massa skäl. Detta har fått mig att må skit i 2 års tid. Och jag försöker nu att kunna bli gravid igen.

Finns det några andra 16-19 åringar som vill ha barn nu eller redan försöker??

• Svar på tråden Några som vill ha barn som är mellan 16-19??
  • Morgi

Jag har läst hela tråden, jag tänker inte vara någon "moral-tant" med pekpinne och berätta för dig hur du är och hur du borde göra (det vet bara du), jag vill bara berätta hur det är för MIG :)

När jag var 17 ville jag inget hellre än att ha barn, och hade det vart så enkelt som att jag hade blivit gravid så hade jag fått barn då. Min dåvarande sambo är jag inte tillsammans med längre.

Jag gick om ettan i gymnasiet en gång, hoppade av i tvåan med rent utsagt skitkassa betyg, idag 20 år gammal har jag fast jobb med en lön jag definitivt kan leva på. Har sambo med fast jobb, vi har lägenhet, bebis som kläcks när som helst nu, och trots att det var helt och hållet planerat har det varit tufft, främst med ekonomin och då har ändå våra föräldrar vart änglar och hjälpt till med mycket!

Så mitt enda råd är att räkna! Man hade räknat med att det skulle bli dyrt, men oj vad det springer iväg när man väl börjar handla allt man ska ha...
    Skolan löser sig alltid, plugga kan man göra när som helst i livet, och tidigare jobbreferenser och kontakter lönar sig mer än man tror! 

Och vad gäller att vara ung mamma så finns det tonåringar med mer sunt förnuft än vissa "äldre" vuxna.

• Lurvenpajsaren
    valkyrian skrev 2010-02-18 20:36:03 följande:
    Kände du dig manad ?
    Nä hu nej!
    Har precis fått en liten knodd som ger mamma tillräckligt med jobb!
  • Levia

Det finns "gamla" som inte kan ta hand om varesig sig själva eller de barn de avlar. Känner till några personligen. En som blev pappa mot sin vilja (visst...han använde inte kondom...så han får väl skylla sig själv! Eller..???) vid 23...och söp bort sitt liv och hade en depression från 23 år...till ja...än så länge vid 33. (Sonen har en bra mamma och en bra bonuspappa.).

Hursom.

Lika mycket som "tonåringar" blir hackade på på fl...lika mycket är det som 35+ eller ja...40+ blir det...på olika sätt/av olika anledningar.

Summan av detta...skit i siffrorna.

Se över hur du ska försörja dig/er...boende och ev framtid OM det är så att du och kilen bryter. Hur går det med ev studier då? Hur göra med boendet?

Visst erkänner att jag hoppas att du väntar med barn tills gymnasiet är klart...och att du hinner jobba 1-5 år...dels för ekonomin...dels för annat...men, ja...vad spelar okända på internet för roll?

• Reglementet

Räkna med att det kommer vara jobbigare än du tror att plugga och ha småbarn.

• Mallory

Hej läser inte igenom hela tråden för det orkar jag inte lite trött

Men vänder mig till dig ts.

Jag var 17 när jag fick mitt första barn, dock var vår lilla bebis inte planerad, men inte ovälkommen för det kan jag säga. Många rådde till abort men jag ville ha vår lilla gosse.

Nu är jag 24 och har tre godingar.

Det är tufft! Vare sig man har en eller tre, och i ett halvår fick vi gå till soc för att få hjälp och det var det vidrigaste jag varit med om.
    Jag håller nu på att plugga klart och det är inte så jobbigt faktiskt för jag är motiverad, det underlättar mångt och mycket!

Vi bor i ett stort hus gubben har jobb , jag pluggar vi går aldrig utan pengar, har en buffert och bil o tjofadderittan. Det enda jag vill åt nu är en egen utbildning och ett jobb så jag kan vara en ännu bättre förebild åt mina barn och givetvis försörja oss ännu bättre

Det har varit tufft, men jag ångrar inte en sekund att jag valde denna väg!

Lillkillen som nu blir 7 i höst är en otroligt charmig och underbar liten unge, han är otroligt duktig i sin förskoleklass och mycket lillgammal

Fast jag måste säga att det är lättare nu att försörja sina barn och roligare när man inte har det knapert längre!

Lycka till hur du än väljer ts, men om du kan så vänta iaf tills ni har inkomst !!

• mammamutilltre
    Lurvenpajsaren skrev 2010-02-18 20:31:21 följande:
    Haha! Jag trodde att det var någon som ville bli av med sina barn som är mellan 16 och 19 år när jag läste rubriken!
    Hahaha trodde jag med, log för mig själv när jag gick in i tråden...
  • Crrt

Om man skriver att jag är 16 snart 17 så är man ett barn. Frågar man ett barn hur gammal hon eller han är svarar hon 5 men jag ska fylla 6. Hörde det senast idag.
    Skaffa inte barn förrän du vet om du är mer 17 än 16.

• MARIO

Ville åxå ha barn i din ålder jag o sambon bestämde då att jag skulle gå ut gymnasiet först. Hade "mage" på studenten. :) Nu sitter vi här 8år senare oc väntar vårt 3:e barn, jag vikar, men han är fast. Vi klara oss bra, Men vill ändå rek. Gå ut gymnasiet, Skaffa ett jobb, har du pojkvän? Någonstana att bo o en ekonomi./ Lycka till!

• MARIO

oj kanse ska rätta mig lite 8år tillsammans inte efter första barnet!

• AngoStura

Jag tycker att du skall vänta lite till. Får en känsla av att du vill ha barn för att kompensera smärtan efter aborten samt även få en egen familj, vilket du inte haft. Min erfarenhet är att det är så väldigt ansträngande med barn, så även om man naturligvis får en familj kompenserar inte barnet det som man tidigare saknat. Det är också bra, både för sin egen skull och barnets, att vara i så bra balans man bara kan vara. Jag menar alltså att man har försökt att bearbeta eller tänka över grejer som man inte "mår bra över" .

Svar på tråden Några som vill ha barn som är mellan 16-19??