• Mariaaa

Några som vill ha barn som är mellan 16-19??

Jag är 16 snart 17 och jag vill inget annat hellre än att få ett barn. Jag va gravid för ca 2 år sedan med en liten pojke men blev tvungen att göra abort pga massa skäl. Detta har fått mig att må skit i 2 års tid. Och jag försöker nu att kunna bli gravid igen.

Finns det några andra 16-19 åringar som vill ha barn nu eller redan försöker??

• Svar på tråden Några som vill ha barn som är mellan 16-19??
  • Cornbread
    mion skrev 2010-02-19 23:47:09 följande:
    Barnlängtan kan bero på många saker.. Men kan man så är det bra o vänta,för det är verkligen ingen dans på rosor o gulligull hela dagarna det är sömnlösa nätter o sömnlösa dagar o ensamhet mm mm
    håller med dig. min son är 8 månader och han är fortfarande en mkt 'krävande' bebis. och inte alls lätt att ha och göra med ^ fast vi vill i alla fall ha en till snart.
  • mion

vad dessa ungdomar skulle behöva är en sån där docka som agerar som ett barn vaken o skriker hela nätter i bland...  det är inte lätt med ett lite barn,alla är vi olika men det ska inte handla om attt man skaffar barn för att ersätta nåt annat för då lär man upptäcka ganska snart att man gjort fel val,o sitta på ett forum o stödja en 16åring som vill ha barn  för att hon velat ha det såååå länge är bara dumt!

• JessiWill
    mion skrev 2010-02-20 12:44:28 följande:
    vad dessa ungdomar skulle behöva är en sån där docka som agerar som ett barn vaken o skriker hela nätter i bland...  det är inte lätt med ett lite barn,alla är vi olika men det ska inte handla om attt man skaffar barn för att ersätta nåt annat för då lär man upptäcka ganska snart att man gjort fel val,o sitta på ett forum o stödja en 16åring som vill ha barn  för att hon velat ha det såååå länge är bara dumt!
    Det är ju helt beroende på individen med, man kan inte dra alla 16-åringar över en kant heller!
    Gro lilla frö, håll dig kvar
  • Cornbread
    mion skrev 2010-02-20 12:44:28 följande:
    äh, 16 elelr 40, lika jobbigt för båda om ett barn skriker hela nätter.
  • JessiWill
    Cornbread skrev 2010-02-20 12:46:09 följande:
    Precis! (Y)
  • Umbrageous
    Jessiicaa89 skrev 2010-02-20 12:45:28 följande:
    Det är ju helt beroende på individen med, man kan inte dra alla 16-åringar över en kant heller!
    Dra alla över en kam, var noga med att skriva rätt för någon annan i tråden läxade upp någon angående detta {#lang_emotions_dreamer}
  • pussgurkan86

det handlar inte om att 40 åringar är bättre mammor på att vara uppe med barnen än vad 16 åringar är. det handlar om mognad och att kunna ta hand om ett barn och tyvärr så är ekonomin inte alls bra för 16-19 åringar eftersom man går i skolan.

har man råd och kan man ge barnet vad som krävs då kan man börja fundera på att skaffa barn.

• mion
    Cornbread skrev 2010-02-20 12:46:09 följande:
    absolut men som ts säger själv hon vill ha ett barn för att hon vill ge det den kärlek hon själv inte fick...  läs emellan raderna så förstår du att det är inte den bästa lösningen då.o sen skriver hon att det känns rätt i hjärtat,men det betyder INTE att det är rätt för henne personligen....  ett barn är krävande o även om hon inte fetsra längre så är hon bara 16 o hennes jämnåriga kommer o kunna leva ett liv som hon måste avstå ifrån en lång tid framöver....  o att uppmuntra en så ung tjej med dessa förutsättningar är bara dumt... men hon måste upptäcka det själv....
  • JessiWill
    Umbrageous skrev 2010-02-20 12:53:06 följande:
    Dra alla över en kam, var noga med att skriva rätt för någon annan i tråden läxade upp någon angående detta
    Jag säger alltid kant ;) Eller kam beroende på humör :P mohahahhah {#lang_emotions_laughing}
  • JessiWill
    pussgurkan86 skrev 2010-02-20 12:55:03 följande:
    det handlar inte om att 40 åringar är bättre mammor på att vara uppe med barnen än vad 16 åringar är. det handlar om mognad och att kunna ta hand om ett barn och tyvärr så är ekonomin inte alls bra för 16-19 åringar eftersom man går i skolan. har man råd och kan man ge barnet vad som krävs då kan man börja fundera på att skaffa barn.
    Den kan ju vara bra för det, alla har ju inte samma förutsättningar, jag har bott själv sen jag var 16 och haft bra ekonomi + skolan. Allt är ju individuellt, men generellt ja så är ekonomin på 1050 kr/månaden.
    MEn eftersom ts säger att hon har försörjningsstöd så är ju ändå hennes ekonomi stadig om man säger så.
Svar på tråden Några som vill ha barn som är mellan 16-19??