Inlägg från: JessiWill |Visa alla inlägg
  • JessiWill

Några som vill ha barn som är mellan 16-19??

Mariaaa skrev 2010-02-17 23:56:42 följande:
    Jo jag vet, men när jag går ut är jag 20 år. Och jag skulle inte kunna vänta så länge. Har redan väntat i 2 år.
    Jag råder dig med att vänta. Jag är 20 nu och äntligen gravid med mitt första barn. I 5 år väntade jag, velat bli mamma sen jag var 15 år circus. Men använde sunt förnuft och slog ihop mina då 2 hjärnceller och tänkte ett steg extra. Idag har vi fast boende, stadig sedan långt tillbaka partner och ett barn är mer än gärna välkommet :)
    Men skola, är prio nr 1 !
    Gro lilla frö, håll dig kvar
  • JessiWill
    Cornbread skrev 2010-02-19 23:18:23 följande:
    Nej det vet inte jag, men jag skrev bara att jag tycker det är sjukt tidigt att skaffa barn ihop när man är 18 år och desutom planerar nr 2 när man bara vart ihop i ett halvår.
    3 barns mamma84 skrev 2010-02-19 23:16:49 följande:
    Haha men dom kanske gör det det vet väl inte du
    Detta hjälper ts menar ni?
  • JessiWill

Eller aa, hjälper och hjälper, Hon söker bara likasinnande, så det har ju blivigt riktigt fel -_-

• JessiWill
    Cornbread skrev 2010-02-19 23:26:50 följande:
    nej ts har redan skrivit att hon skiter i denna tråden, så diskussionen handlar väl egentligen inte om henne längre va
    Nej jag sitter inte och läser igenom 23 sidor, utan räknade med att ts var med i bilden!
  • JessiWill
    mion skrev 2010-02-20 12:44:28 följande:
    vad dessa ungdomar skulle behöva är en sån där docka som agerar som ett barn vaken o skriker hela nätter i bland...  det är inte lätt med ett lite barn,alla är vi olika men det ska inte handla om attt man skaffar barn för att ersätta nåt annat för då lär man upptäcka ganska snart att man gjort fel val,o sitta på ett forum o stödja en 16åring som vill ha barn  för att hon velat ha det såååå länge är bara dumt!
    Det är ju helt beroende på individen med, man kan inte dra alla 16-åringar över en kant heller!
  • JessiWill
    Cornbread skrev 2010-02-20 12:46:09 följande:
    äh, 16 elelr 40, lika jobbigt för båda om ett barn skriker hela nätter.
    Precis! (Y)
  • JessiWill
    Umbrageous skrev 2010-02-20 12:53:06 följande:
    Dra alla över en kam, var noga med att skriva rätt för någon annan i tråden läxade upp någon angående detta
    Jag säger alltid kant ;) Eller kam beroende på humör :P mohahahhah {#lang_emotions_laughing}
  • JessiWill
    pussgurkan86 skrev 2010-02-20 12:55:03 följande:
    det handlar inte om att 40 åringar är bättre mammor på att vara uppe med barnen än vad 16 åringar är. det handlar om mognad och att kunna ta hand om ett barn och tyvärr så är ekonomin inte alls bra för 16-19 åringar eftersom man går i skolan. har man råd och kan man ge barnet vad som krävs då kan man börja fundera på att skaffa barn.
    Den kan ju vara bra för det, alla har ju inte samma förutsättningar, jag har bott själv sen jag var 16 och haft bra ekonomi + skolan. Allt är ju individuellt, men generellt ja så är ekonomin på 1050 kr/månaden.
    MEn eftersom ts säger att hon har försörjningsstöd så är ju ändå hennes ekonomi stadig om man säger så.
  • JessiWill
    pussgurkan86 skrev 2010-02-20 13:12:21 följande:
    nej att gå på socialen är inte en stadig inkomst. att ens skriva så tyder på omognad. för barnets skull så är det bra om man har en stadig ekonomi när man får barn. ett barn kostar och att sedan gå på sos är verkligen ingen dans på rosor, speciellt när man har barn. att ha 1050 kr i månaden är ingen ekonomi. det är vad ett litet spädbarn kostar i månaden. minst om bebisen ej behöver mediciner.
    Det beror ju helt på, om en av föräldrarna har soc, och en jobbar så spelar det ju ingen roll. Min ekonomi kommer klara pga detta, och jag är 21 och kommer ha hjälp av soc i fortsatt med mitt kommande barn. och min sambo jobbar.
    Nej 1050 kr är verkligen ingen summa att hurra för, och oftast det "ett barn" får när dom studerar. Men när de är såpass unga så får det ju oftast hjälp av föräldrar när de bor hemma, eller soc om så inte skulle vara fallet.
  • JessiWill
    pussgurkan86 skrev 2010-02-20 13:20:54 följande:
    men ni är ju sambo så då är han skyldig att försörja dig och ert barn. ni kommer inte att få hjälp av socialen.
    Det är inte till 100 %, jag ahr redan vart hos min handläggare och disskuterat detta. Ena personen blir ALDRIG helt försörjningsskylldig, utan alla människor har rätten att ha sin egen summa pengar i sverige, ingen skall behöva tvingar leva på någon annan.
    Har en personlig bedömning hos socieltjänsten, och det dom kommer utgå ifrån :)
  • JessiWill

Ts kommer inte tillbaka alls eller? Ni som läst det hon skrev?

• JessiWill
    pussgurkan86 skrev 2010-02-20 13:28:13 följande:
    isf gör dom fel för är man sambo så är sambon försörjningsskyldig för sin sambo och deras barn. tjänar din sambo dock väldigt lite så kan ni få sos, inte annars. ni kan även söka bostadsbidrag om ni inte tjänar över 200.000 kr tror jag det är per år tillsammans.
    Det finns inga rätt och fel, varje person för en individuell bedömning, och jag tror inte soc gör fel :P Eftersom hon sa detta till mig så :)

Ne nu hoppar jag av denna tråd, börja fixa iordning mig för dagen :)
  • JessiWill
    pussgurkan86 skrev 2010-02-20 13:33:50 följande:
    nej jag vet att jag har rätt. så enkelt är det. är man sambo så får han försörja er. det finns rätt och fel i allt. speciellt om man ska utnjyttja systemet till max.
    utnyttja systemet? Vem du tror du att du är? Du vet inget om mitt liv, varför jag har försörjningsstöd osv.
    Jag utgår ifrån att MIN handläggare vet vad hon pratar om, thats it :)
  • JessiWill
    Reglementet skrev 2010-02-20 13:43:42 följande:
    jessi Är det så att du har någon utvecklingsstörning som gör att du får pengar?
    Nej verkligen inte, men inte haft ngr föräldrar med i bilden sen jag vart 15 år, därför!
  • JessiWill
    pussgurkan86 skrev 2010-02-20 13:48:31 följande:
    man utnjyttjar systemet om man får socialbidrag fast man har en sambo som jobbar. har man inte råd så kanske man skulle ha tänkt på det innan man planerar barn. så är livet, det är hårt. jag hoppas att din handläggare går efter vad som är rätt och fel.
    Men du vet inte ens vad jag får eller hur! Vi har råd med ett barn, men jag får betalt för några få saker, thats it. Varje komun har inte samma resurs eller tankesätt, i vissa komuner betalar dom fullt, vissa får ingenting.

Känns ju så värt att spekulera med en person som kan 0 om ämnet!
Svar på tråden Några som vill ha barn som är mellan 16-19??