• Mariaaa

Några som vill ha barn som är mellan 16-19??

Jag är 16 snart 17 och jag vill inget annat hellre än att få ett barn. Jag va gravid för ca 2 år sedan med en liten pojke men blev tvungen att göra abort pga massa skäl. Detta har fått mig att må skit i 2 års tid. Och jag försöker nu att kunna bli gravid igen.

Finns det några andra 16-19 åringar som vill ha barn nu eller redan försöker??

• Svar på tråden Några som vill ha barn som är mellan 16-19??
  • pussgurkan86
    Jessiicaa89 skrev 2010-02-20 13:09:38 följande:
    Den kan ju vara bra för det, alla har ju inte samma förutsättningar, jag har bott själv sen jag var 16 och haft bra ekonomi + skolan. Allt är ju individuellt, men generellt ja så är ekonomin på 1050 kr/månaden. MEn eftersom ts säger att hon har försörjningsstöd så är ju ändå hennes ekonomi stadig om man säger så.
    nej att gå på socialen är inte en stadig inkomst. att ens skriva så tyder på omognad. för barnets skull så är det bra om man har en stadig ekonomi när man får barn. ett barn kostar och att sedan gå på sos är verkligen ingen dans på rosor, speciellt när man har barn.

att ha 1050 kr i månaden är ingen ekonomi. det är vad ett litet spädbarn kostar i månaden. minst om bebisen ej behöver mediciner.
  • JessiWill
    pussgurkan86 skrev 2010-02-20 13:12:21 följande:
    nej att gå på socialen är inte en stadig inkomst. att ens skriva så tyder på omognad. för barnets skull så är det bra om man har en stadig ekonomi när man får barn. ett barn kostar och att sedan gå på sos är verkligen ingen dans på rosor, speciellt när man har barn. att ha 1050 kr i månaden är ingen ekonomi. det är vad ett litet spädbarn kostar i månaden. minst om bebisen ej behöver mediciner.
    Det beror ju helt på, om en av föräldrarna har soc, och en jobbar så spelar det ju ingen roll. Min ekonomi kommer klara pga detta, och jag är 21 och kommer ha hjälp av soc i fortsatt med mitt kommande barn. och min sambo jobbar.
    Nej 1050 kr är verkligen ingen summa att hurra för, och oftast det "ett barn" får när dom studerar. Men när de är såpass unga så får det ju oftast hjälp av föräldrar när de bor hemma, eller soc om så inte skulle vara fallet.
    Gro lilla frö, håll dig kvar
  • pussgurkan86
    Jessiicaa89 skrev 2010-02-20 13:14:51 följande:
    Det beror ju helt på, om en av föräldrarna har soc, och en jobbar så spelar det ju ingen roll. Min ekonomi kommer klara pga detta, och jag är 21 och kommer ha hjälp av soc i fortsatt med mitt kommande barn. och min sambo jobbar. Nej 1050 kr är verkligen ingen summa att hurra för, och oftast det "ett barn" får när dom studerar. Men när de är såpass unga så får det ju oftast hjälp av föräldrar när de bor hemma, eller soc om så inte skulle vara fallet.
    men ni är ju sambo så då är han skyldig att försörja dig och ert barn. ni kommer inte att få hjälp av socialen.
  • JessiWill
    pussgurkan86 skrev 2010-02-20 13:20:54 följande:
    men ni är ju sambo så då är han skyldig att försörja dig och ert barn. ni kommer inte att få hjälp av socialen.
    Det är inte till 100 %, jag ahr redan vart hos min handläggare och disskuterat detta. Ena personen blir ALDRIG helt försörjningsskylldig, utan alla människor har rätten att ha sin egen summa pengar i sverige, ingen skall behöva tvingar leva på någon annan.
    Har en personlig bedömning hos socieltjänsten, och det dom kommer utgå ifrån :)
  • JessiWill

Ts kommer inte tillbaka alls eller? Ni som läst det hon skrev?

• pussgurkan86
    Jessiicaa89 skrev 2010-02-20 13:22:51 följande:
    Det är inte till 100 %, jag ahr redan vart hos min handläggare och disskuterat detta. Ena personen blir ALDRIG helt försörjningsskylldig, utan alla människor har rätten att ha sin egen summa pengar i sverige, ingen skall behöva tvingar leva på någon annan. Har en personlig bedömning hos socieltjänsten, och det dom kommer utgå ifrån :)
    isf gör dom fel för är man sambo så är sambon försörjningsskyldig för sin sambo och deras barn. tjänar din sambo dock väldigt lite så kan ni få sos, inte annars. ni kan även söka bostadsbidrag om ni inte tjänar över 200.000 kr tror jag det är per år tillsammans.
  • JessiWill
    pussgurkan86 skrev 2010-02-20 13:28:13 följande:
    isf gör dom fel för är man sambo så är sambon försörjningsskyldig för sin sambo och deras barn. tjänar din sambo dock väldigt lite så kan ni få sos, inte annars. ni kan även söka bostadsbidrag om ni inte tjänar över 200.000 kr tror jag det är per år tillsammans.
    Det finns inga rätt och fel, varje person för en individuell bedömning, och jag tror inte soc gör fel :P Eftersom hon sa detta till mig så :)

Ne nu hoppar jag av denna tråd, börja fixa iordning mig för dagen :)
  • pussgurkan86
    Jessiicaa89 skrev 2010-02-20 13:30:55 följande:
    Det finns inga rätt och fel, varje person för en individuell bedömning, och jag tror inte soc gör fel :P Eftersom hon sa detta till mig så :)Ne nu hoppar jag av denna tråd, börja fixa iordning mig för dagen :)
    nej jag vet att jag har rätt. så enkelt är det. är man sambo så får han försörja er.

det finns rätt och fel i allt. speciellt om man ska utnjyttja systemet till max.
  • JessiWill
    pussgurkan86 skrev 2010-02-20 13:33:50 följande:
    nej jag vet att jag har rätt. så enkelt är det. är man sambo så får han försörja er. det finns rätt och fel i allt. speciellt om man ska utnjyttja systemet till max.
    utnyttja systemet? Vem du tror du att du är? Du vet inget om mitt liv, varför jag har försörjningsstöd osv.
    Jag utgår ifrån att MIN handläggare vet vad hon pratar om, thats it :)
  • Reglementet

jessi

Är det så att du har någon utvecklingsstörning som gör att du får pengar?

Svar på tråden Några som vill ha barn som är mellan 16-19??