• Mariaaa

Några som vill ha barn som är mellan 16-19??

Jag är 16 snart 17 och jag vill inget annat hellre än att få ett barn. Jag va gravid för ca 2 år sedan med en liten pojke men blev tvungen att göra abort pga massa skäl. Detta har fått mig att må skit i 2 års tid. Och jag försöker nu att kunna bli gravid igen.

Finns det några andra 16-19 åringar som vill ha barn nu eller redan försöker??

• Svar på tråden Några som vill ha barn som är mellan 16-19??
  • JessiWill
    Reglementet skrev 2010-02-20 13:43:42 följande:
    jessi Är det så att du har någon utvecklingsstörning som gör att du får pengar?
    Nej verkligen inte, men inte haft ngr föräldrar med i bilden sen jag vart 15 år, därför!
    Gro lilla frö, håll dig kvar
  • pussgurkan86
    Jessiicaa89 skrev 2010-02-20 13:38:04 följande:
    utnyttja systemet? Vem du tror du att du är? Du vet inget om mitt liv, varför jag har försörjningsstöd osv. Jag utgår ifrån att MIN handläggare vet vad hon pratar om, thats it :)
    man utnjyttjar systemet om man får socialbidrag fast man har en sambo som jobbar. har man inte råd så kanske man skulle ha tänkt på det innan man planerar barn.

så är livet, det är hårt. jag hoppas att din handläggare går efter vad som är rätt och fel.
  • JessiWill
    pussgurkan86 skrev 2010-02-20 13:48:31 följande:
    man utnjyttjar systemet om man får socialbidrag fast man har en sambo som jobbar. har man inte råd så kanske man skulle ha tänkt på det innan man planerar barn. så är livet, det är hårt. jag hoppas att din handläggare går efter vad som är rätt och fel.
    Men du vet inte ens vad jag får eller hur! Vi har råd med ett barn, men jag får betalt för några få saker, thats it. Varje komun har inte samma resurs eller tankesätt, i vissa komuner betalar dom fullt, vissa får ingenting.

Känns ju så värt att spekulera med en person som kan 0 om ämnet!
    Gro lilla frö, håll dig kvar
  • pussgurkan86
    Jessiicaa89 skrev 2010-02-20 13:50:40 följande:
    Men du vet inte ens vad jag får eller hur! Vi har råd med ett barn, men jag får betalt för några få saker, thats it. Varje komun har inte samma resurs eller tankesätt, i vissa komuner betalar dom fullt, vissa får ingenting.Känns ju så värt att spekulera med en person som kan 0 om ämnet!
    jag vet att har man sambo så är han försörjningsskyldig för er. så är det. sen att du får pengar ifrån sos för att du inte har några föräldrar, det är kanske en sak. vet inte hur sånt fungerar så det uttalar jag mig inte på men du kommer inte att få flera tusen av sos iaf eftersom du har sambo.
  • helenvaupptaget
    pussgurkan86 skrev 2010-02-20 13:55:00 följande:
    jag vet att har man sambo så är han försörjningsskyldig för er. så är det. sen att du får pengar ifrån sos för att du inte har några föräldrar, det är kanske en sak. vet inte hur sånt fungerar så det uttalar jag mig inte på men du kommer inte att få flera tusen av sos iaf eftersom du har sambo.
    Sambon är försörjningsskyldig, du har rätt pussgurkan86! det är sjukt hur vissa utnytjar systemet för de vill ha pengar utan att själva förtjäna dom. Att få pengar från soc när man har en sambo som tjänar pengar är olagligt och man blir så småning om betalningsskyldig! Tro mig, "staten" gillar sina pengar och förr eller senare vill dom ha dom tillbaka. Så blev det för min vännina, hon bodde ihop med en som hade jobb samtidigt som hon fick soc bidrag men hon fick betala tillbaka för de 3 månaderna!
  • 3 barns mamma84

Förlåt om jag lägger mig i lite men TS skrev att hon bodde själv och har bra ekonomi sen säger hon att soc har get henne lägenheten och hon tycker att hon är mogen att skaffa barn bara för att hon kan handla o laga mat själv.
    Sen säger hon att hon och sambon bor tillsammans det är ju ''sambon'' men inte är det sambo om killen bor hos sina föräldar ????????

Ebba 050607 Amadeus 080814
  • helenvaupptaget
    3 barns mamma84 skrev 2010-02-20 19:43:40 följande:
    Förlåt om jag lägger mig i lite men TS skrev att hon bodde själv och har bra ekonomi sen säger hon att soc har get henne lägenheten och hon tycker att hon är mogen att skaffa barn bara för att hon kan handla o laga mat själv. Sen säger hon att hon och sambon bor tillsammans det är ju ''sambon'' men inte är det sambo om killen bor hos sina föräldar ????????
    haha sant
  • Geiisha

Jag är 18 och vill inget hellre än att ha barn nu. Hade jag bara kunnat så hade jag gått ut och sett till att jag blev på smällen på studs! Men jag har inte ekonomin för det tyvärr... blir till att plugga färdigt först, så om en 4 år kanske.

• Geiisha

Men alltså - ingen kan säga åt dig vad du gör och inte gör. När det kommer till den saken får du ta dina egna beslut! Däremot så får man ju tänka efter lite. Tyvärr är det ju inte bara att skaffa barn bara för att man vill, inte i vår ålder iallafall. Jag trodde förr att det alltid ordnar sig, men nu vet jag mer om vad ett barn kostar och hur mycket pengar man egentligen har att röra sig med och det är ju bara att inse - det funkar inte. Jag tvivlar inte en sekund på att väldigt många i sena tonåren är kapabla att vara mammor när det kommer till hur de är som personer o.s.v. o.s.v. men fortfarande så spelar det ju ganska stor roll hur ekonomin ser ut och hur mycket tid man har (syftar på studierna nu).. så är det ju bara.
    Jag tror, hur vansinnigt jobbigt det än är, att det är bättre att bita ihop och vänta ett par år. Jag längtar något fruktansvärt efter barn, men för barnets skull ska man nog vänta tills man iallafall har ekonomisk trygghet och har lämnat de jobbiga studierna bakom sig. Ut och köp lite barnkläder och förbered lite inför framtida knodden, det kanske lindrar lite! Hehe

• MiaIa 90

Hej jag känner precis lika dant. Jag vill ha abrn nu men killen vill inte en.
    Fick missfall för 5år sedan när jag var 15år och dett känns nu och takar runt det är jätte jobbigt.
    Om du vill skriva mer med mig eller någon annan är det bara att skriva till min msn mariaS_15_90@hotmial.com.
    Mvh Mia

Svar på tråden Några som vill ha barn som är mellan 16-19??