• Mariaaa

Några som vill ha barn som är mellan 16-19??

Jag är 16 snart 17 och jag vill inget annat hellre än att få ett barn. Jag va gravid för ca 2 år sedan med en liten pojke men blev tvungen att göra abort pga massa skäl. Detta har fått mig att må skit i 2 års tid. Och jag försöker nu att kunna bli gravid igen.

Finns det några andra 16-19 åringar som vill ha barn nu eller redan försöker??

• Svar på tråden Några som vill ha barn som är mellan 16-19??
  • JessiWill
    Mariaaa skrev 2010-02-17 23:56:42 följande:
    Jo jag vet, men när jag går ut är jag 20 år. Och jag skulle inte kunna vänta så länge. Har redan väntat i 2 år.
    Jag råder dig med att vänta. Jag är 20 nu och äntligen gravid med mitt första barn. I 5 år väntade jag, velat bli mamma sen jag var 15 år circus. Men använde sunt förnuft och slog ihop mina då 2 hjärnceller och tänkte ett steg extra. Idag har vi fast boende, stadig sedan långt tillbaka partner och ett barn är mer än gärna välkommet :)
    Men skola, är prio nr 1 !
    Gro lilla frö, håll dig kvar
  • lunkentuss

Min barnlängtan började också i 16årsåldern Det gick inte över, hehe... Vår flicka föddes när vi var 18 år. Jag hann precis bli klar gymnasiet -hon föddes 2 dagar senare xD

Vi hade det ganska stabilt -eget boende o ekonomin gick runt, så vi såg inga problem med att bli föräldrar direkt efter gymnasiet. MEN att planera barn så man inte hinner avsluta sina studier är inte så bra, så stå ut i 1-2 år till råder jag till Det blir så mkt enklare o så kan man skaffa syskon tätare istället för o börja plugga upp gymnasiebetygen mellan syskonen

• Stugmamman

Slank in i den här tråden pga ett syftningsfel. Tänkte att frågan var ställd som en undran om det var någon som ville ha ett barn i åldern 16-19 år. För man är fortfarande ett barn då och jag tror det är ytterst få personer som klara av att ta hand om ett barn i den åldern om man tänker till mognad, ekonomi, stadigt förhållande m.m., m.m.

• Mamma 04 och 06

Jag tror hela arbetslivet skulle funka bättre om folk valde att skaffa barn i 20-årsåldern i stället för när de är 30!!! Jag ser inte problemet med att vara ung mamma. Dock bör man ju ha en situation som gör att man orkar med barnet och kan njuta av det, i stället för att behövs brottas med problem med pengar, bostad etc.

Har ej läst hela tråden. Bara ditt sista inlägg. Tråkigt om folk är nedvärderande överlag. Hoppas du får kontakt med någon jämnårig.

Dock kan du nog fundera över titeln, jag trodde att du var en trött mamma till tonåringar .

• Cornbread
    MammaEmelie91 skrev 2010-02-19 21:00:50 följande:
    Har ej läst tråden utan bara ts. Har en dotter på 2år och försöker få en till just nu :)
    Jag stödjer TS i hennes val, eftersom hon vela detta länge. Såg på din press däremot att du blev ihop med din kille i maj och vill redan ha ett barn med snubben, är det klokt?
  • 3 barns mamma84
    Cornbread skrev 2010-02-19 22:52:35 följande:
    Jag stödjer TS i hennes val, eftersom hon vela detta länge. Såg på din press däremot att du blev ihop med din kille i maj och vill redan ha ett barn med snubben, är det klokt?
    Har du ändrat dig ? du tyckte ju att hon skulle ha barn när hon va så ung.
    Inte behöver man ha en lång förhållande bara för att man vill ha barn ? eller
    Ebba 050607 Amadeus 080814
  • Cornbread
    3 barns mamma84 skrev 2010-02-19 23:03:17 följande:
    Har du ändrat dig ? du tyckte ju att hon skulle ha barn när hon va så ung. Inte behöver man ha en lång förhållande bara för att man vill ha barn ? eller
    jag har inte ändrat mig angående ts nej, tycker inte hon ska skaffa barn för att hon är ung, utan för att HON VILL.
    däremot tycker jag att om man vart ihop i några månader bara så är de alldeles för tidigt för barn ja.
  • 3 barns mamma84
    Cornbread skrev 2010-02-19 23:04:52 följande:
    jag har inte ändrat mig angående ts nej, tycker inte hon ska skaffa barn för att hon är ung, utan för att HON VILL. däremot tycker jag att om man vart ihop i några månader bara så är de alldeles för tidigt för barn ja.
    Varför tycker du det då Cornbread ??
    Ebba 050607 Amadeus 080814
  • Cornbread
    3 barns mamma84 skrev 2010-02-19 23:06:52 följande:
    Varför tycker du det då Cornbread ??
    Jag anser inte att man känner varandra på alla plan efter bara några månader helt enkelt.
Svar på tråden Några som vill ha barn som är mellan 16-19??