Hej, har inte läst alla svar och så. Men är lite undrade om detta fenomen att man vill bli gravid när man är ung.
Jag var själv 20år när min son föddes i slutet av förra året. Blev dock gravid trots skydd men efter tidigare missfall och en abort så valde vi att behålla. (verkade vara ödet) haha. men men...
Vi älskar båda vår son över allt annat, och är super glad att vi inte gjorde abort.
Han skiner upp vår tillvaro och allt prat om att det är så himla jobbigt har inte alls stämt.
Men det är dock ett ansvar, man kan inte bara göra spontana saker, utan allt kräver planering.
Hade jag inte blivit gravid då, så hade vi inte börjat planera barn förrän om några år.
Jag råder dig att vänta, du kommer ha mycket kärlek att ge ett barn i framtiden också.
Ta vara på ungdommen, gör spontana grejer. Försök att göra massor av saker.
Och nej jag menar inte att man inte kan göra massor av saker när man har barn, bara att då krävs så mycket planering och spontana grejer kan man glömmma.
Sen vad tycker din sambo om detta, antar att han också vill eftersom du försöker att bli gravid. Hur gammal är isf han?