Mariaaa skrev 2010-02-18 01:09:21 följande:
man måste åtminstone sett lite av världen utanför sverige. Man borde festat av sig så man inte känner att man står där och ångrar att man inte hade värsta fyllorna. man ska helt enkelt leva livet lite. men sen spelar det ju ingen roll om man gör det tidigt i livet. som jag exempel har gjort det där när jag va mellan 12 till 15. nu vill jag hellre sitta hemma och ta det lugnt.
Fast jag har ganska många kompisar som aldirg hade satt sin fot utanför Sverige när de var 20-25år!
Jag tycker inte heller att man måste ha rest, just för att man lika gärna kan resa med barnen sen om man nu gillar att resa!
Det kan ju varit bra att ha festat lite, så att man inte går miste om hela den starten (precis som du skriver och som jag skrev i ett annat inlägg).
Men jag tycker nog att det finns väldigt få just MÅSTEN innan man skaffar barn. Visst finns det en hel del borden... av olika grad! Men måsten känns väldigt hårt och barn sätter väldigt få hinder, så jag har svårt att se dem.
Med ett barn dessutom är det ju så himla enkelt att göra vad man vill. Vi gick på restaurang, reste, gick på bio, picknickar ute, träffade kompisar osv (allt med barnet med).
Sen fanns ju alltid möjligheten att gå ut ensamma eller tillsammans även efteråt om man ville det!
Med ett barn kände jag mig inte hindrad till något egentligen!!