Dansken skrev 2010-02-18 01:12:28 följande:
Det är allt mellan himmel & jord. Men jag anser att som en del av tonåren så tycker jag (och detta är vad jag tycker) att man ska uppleva utelivet, sena filmkvällar, gymnasiefester, studentlivet, "fyllefester" hos någon som inte har föräldrarna hemma,(typ när man är runt 16-17) resa utomlands med tjejkompisarna.. Ja massa sådant, som inte kan beskrivas med ord. Jag tycker bara att 16 är väldigt ungt. Men jag försöker heller inte klanka ner på tjejen som startat tråden. JAg säger bara mitt, har du ett problem med det?:) Om hon var 18-19 förändras situationen ganska mycket, då har du hunnit med gymnasietiderna (eller en del av dom) osv!så tycker jag. Men detta är lite OT, menat till TS när jag skrev, inte som disskution! :)
Nej, har inget problem. Skrev ju att jag tyckte det var roligt att veta vad du ansåg... Av den enkla anledningen att jag själv inte ser att det finns så väldigt många måsten alls (några borden dock)! Då är det ju såklart intressant att höra vad någon annan tycker är måsten innan!
Jag vet att alla äldre sa till mig att man skulle hinna med så himla mkt innan man fick barn. I förädlrartidninganra stod det att man skulle passa på att ta långa bad och gärna klippa håret kort osv, för sen kunde man inte göra något längre... man hade knappt tid att borsta håret. Jag levde lite med det i baktankarna men trodde inte riktigt fullt ut på det. Och efter att ha fått barn, så känner jag verkligen "vad fel de hade!" "Vad jobbigt att se barn som ett hinder i den grad att man känner att man måste hinna med ditten och datten innan".
Sen visst, vissa saker som tex. festandet tycker jag inte är så jättelämpligt efter att man blivit förälder... så det kan ju vara bra att ha testat på! Men inte måste!
Iaf, ville bara veta av ren nyfikehet. Tycker det är intressant med folk som har andra åsikter en vad man själv har!