• Dansken

Några som vill ha barn som är mellan 16-19??

Hej! Förstår om du längtar aaaaasmycket.. Men (jag låter som en moralkärring) du har sjukt mkt du bara MÅSTE uppleva innan, som blir mycket svårare med barn :(
    Jag hade också en period då jag längtade, då var jag väl lite äldre än dig, men ändå. alla längtar i perioder, låt dig komma ur perioden och vänta ett tag.
    Barn kan man inte skaffa för att dom är söta & för att du gillar dom.. & som någon sa kan dom inte ersätta att du inte haft föräldrar.. Tyvärr är det så. Jag vill absolut inte tracka ner på dig, accepterar ditt val, men tycker att du borde tänka dig om. Får du ett barn ska du ha det dom nästa 18 åren, minst! Då kommer det livet först, inte längre ditt. Hoppas du gör rätt val oavsett. :)
    Kram

• Dansken
    Linni skrev 2010-02-18 01:06:14 följande:
    Vore kul att veta vad du anser att man MÅSTE uppleva innan man skaffar barn??
    Det är allt mellan himmel & jord. Men jag anser att som en del av tonåren så tycker jag (och detta är vad jag tycker) att man ska uppleva utelivet, sena filmkvällar, gymnasiefester, studentlivet, "fyllefester" hos någon som inte har föräldrarna hemma,(typ när man är runt 16-17) resa utomlands med tjejkompisarna.. Ja massa sådant, som inte kan beskrivas med ord.
    Jag tycker bara att 16 är väldigt ungt. Men jag försöker heller inte klanka ner på tjejen som startat tråden. JAg säger bara mitt, har du ett problem med det?:)
    Om hon var 18-19 förändras situationen ganska mycket, då har du hunnit med gymnasietiderna (eller en del av dom) osv!
    så tycker jag. Men detta är lite OT, menat till TS när jag skrev, inte som disskution! :)
  • Dansken

men måste tillägga TS, du verkar mogen för din ålder, verkligen. Du resonerar väldigt vuxet!

• Dansken
    Mariaaa skrev 2010-02-18 01:14:01 följande:
    exakt :) han vill ha barn men vi pratar fortfarande lite om det är för tidigt. men skulle jag bli det så ställer han upp 100%. han är 18. han är snart klar och sen när han gott ut så kan han börja direkt som elektriker.
    Hur länge har ni varit tillsammans ? Bor ni tillsammans och sånt?:)
  • Dansken
    Mariaaa skrev 2010-02-18 01:18:56 följande:
    Jag har egen lägenhet så om jag hade varit en fest människa hade jag haft massa fester. Men jag känner att jag inte vill det,. Jag trivs inte med att vara full. Det är bara tråkigt. Man mår illa på morgonen efter och man får inget ut av att vara full. Jag förstår att du inte vill klanka ner, vi lever i ett land där åsikter är tillåtet. Och jag uppskattar att det finns folk som bryr sig.
    så bra att du inte tar det fel :) Om du hade velat snacka med mig, ang din barndom eller graviditet osv, så vill jag gärna det! :)
    Du verkar som en riktigt klok tjej.
  • Dansken
    Linni skrev 2010-02-18 01:24:21 följande:
    Nej, har inget problem. Skrev ju att jag tyckte det var roligt att veta vad du ansåg... Av den enkla anledningen att jag själv inte ser att det finns så väldigt många måsten alls (några borden dock)! Då är det ju såklart intressant att höra vad någon annan tycker är måsten innan! Jag vet att alla äldre sa till mig att man skulle hinna med så himla mkt innan man fick barn. I förädlrartidninganra stod det att man skulle passa på att ta långa bad och gärna klippa håret kort osv, för sen kunde man inte göra något längre... man hade knappt tid att borsta håret. Jag levde lite med det i baktankarna men trodde inte riktigt fullt ut på det. Och efter att ha fått barn, så känner jag verkligen "vad fel de hade!" "Vad jobbigt att se barn som ett hinder i den grad att man känner att man måste hinna med ditten och datten innan". Sen visst, vissa saker som tex. festandet tycker jag inte är så jättelämpligt efter att man blivit förälder... så det kan ju vara bra att ha testat på! Men inte måste! Iaf, ville bara veta av ren nyfikehet. Tycker det är intressant med folk som har andra åsikter en vad man själv har!
    ser absolut inte barn som ett hinder, snarare tvärt om. Tror bara att det kan sätta gränser, särskillt i en ung ålder :)
  • Dansken
    Rosa socka skrev 2010-02-18 01:33:08 följande:
    Att vara mamma handlar absolut inte om åldern, en bra eller dålig mamma kan man vara oavsett ålder men jag tycker att man borde vara myndig när man börjar försöka bli gravid bara för att allt blir mycket enklare då.
    håller med dig till punkt och pricka. Verkligen!
  • Dansken
    bluebird skrev 2010-02-18 19:57:33 följande:
    Det är gymnasiet du har hoppat av, inte en högskoleutbildning, hade du varit mogen och så vuxen som du tror dig vara hade du hängt kvar till studenten så du åtminstone fått ett avgångsbetyg, nu har du inte ens det. För dig blir det lågavlönade arbeten som väntar tills du beslutar dig för att avsluta dina gymnasiekurser på komvux, och det blir man inte rik av. Jag ser så många som dig dagligen på mitt extrarbete och det är tragiskt faktiskt vad ett beslut kan få för konsekvenser för flera liv. Svårt att inse när man är sexton, men när man haft barn i några år, varit ensamstående och studerat samtidigt som man arbetat för att få ekonomin att gå runt, då börjar man ångra sina val i livet. Inte  så att man ångrar barnet, men man ångrar att man hade så bråttom att få barn, att man inte kunde ge barnet den stabila uppväxten den så desperat behöver för att inte själv bli en trasig fjortis som inbillar sig att man vet allt.
    tycker att 16 är på tok för ungt för att bli mamma. MEN, du är orättvis mot TS! Att man hoppar av gymn. är inte nödvändigtvis ett tecken på omogenhet.. Det finns så många anledningar till varför man inte klarar av gymnasiet just då!
    Väldigt omoget sagt, när vi nu snackar mognad.
  • Dansken
    Cornbread skrev 2010-02-19 06:27:51 följande:
    Hör inte hit, men jag bara måste rätta.. kam ska det vara, kam!! :D
    nej. verkligen inte. haha. så roligt att du rättar någon fel. :)
  • Dansken

Menar du allvar med att du, klockan 7 på morgonen, har slagit upp det? Men okej, jag ger mig, du vill säga kam. Men att dra alla över en kant är inte heller fel. om du tänker på det är det mer logiskt. men detta är inte relevant i TS fråga. så jag avslutar nu. ha en trevlig dag.

Svar på tråden Några som vill ha barn som är mellan 16-19??