• Macpau

Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?

Hejsan!

Vi har precis ställt oss i ivf kön på Sahlgrenska. Beräknad start, med allt vad det innebär, är till våren.

Det skulle vara väldigt trevligt att vi "förstagångsförsökare" utan barn skulle kunna prata, älta, klura & stötta, med allt vad ivf innebär.

Välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-08 21:24
    Här är länken till vår medlemstråd, så vi kan hålla koll på hur vi ligger till i ivf-svängen :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-08 21:24
    www.familjeliv.se/Forum-7-134/m50620416.html

• Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?
  • Finiz
    Macpau skrev 2010-04-22 16:17:19 följande:
    Hallojsan girls, nu är jag tillbaka från su och har inte så roliga nyheter...fick en jättetrevlig överläkare som kan sin sak...har jobbat där länge nog så att säga & en massa dokumenterat arbete bakom sig just med ivf. Iallafall, han tyyckte jag hade för få och för lite vätskefyllda blådor för min ålder. Med tanke på min mammas situation (tidigt klimakterie) så tyckte han att vi bör ta det säkra föär det osäkra och rappa på detta. Han skrev en notis att jag skulle sättas på en eventuell återbudstid, om det finns någon sådan. Då de inte har såna så ska jag börja spraya i slutet på juni, så jag är redo att plockas 1a veckan de gör äp (v.33). Nu är jag orolig att mina äggreserver börjar sina I samband med detta tyckte han att menopursputor är bäst för mig (med näst högsta dosen direkt), så jag har nu fått med mig hem ett kit med nålar, en massa pulver, vätska och sprutor...är sjukt nervös nu. Vanliga diabetesprutor hade jag kirrat, men detta testar min sprutskräck på  ett helt nyt sätt...det är en vanlig spruta!! Plus att risken för överstimulering är klart mkt större... Har en del att smälta nu... kram på er.
    Stackare! Varför kan dom inte vara med ordentliga med att kolla upp saker innan dom skickar en vidare, man blir så arg på sånt. Men tiden går ju fort nu när det börjar bli skönt ute {#lang_emotions_flower}
    bubblan79 skrev 2010-04-22 13:51:10 följande:
    ja just det, vem kan sätta en spruta lika bra som en diabetiker?! låter som en bra idé haha håll upp tröjan bara. vad jag förstod så ska man sätta den i magen fast det kanske går lika bra i benen, hm vet ej
    Till mig sa hon att man ska sticka runt navelområdet. Kanke för att det är nära till äggstockarna då.
    Kul att ni också fått brevet, då är det nära!

Själv har jag nu tagit 3 sprutor och har vart och tagit blodprov idag, ska ta ett på måndag med för att se om jag svarar ordentligt.
    Allt går fint och nu är det snart helg! Så skönt!
    Hoppas alla har det så gott som det går, kram!
  • Macpau

Hej tjejer!

Kikar in & önskar er alla en bra helg. Sambon reser till tyskland så jag beger mig ut på after work snart

Kram

• Stella Kardunn
    Macpau skrev 2010-04-23 12:40:21 följande:
    Hej tjejer! Kikar in & önskar er alla en bra helg. Sambon reser till tyskland så jag beger mig ut på after work snart Kram

After work redan....vissa har det bra

Trevlig helg på dig med och på er alla andra!
  • Kissie

Otroligt irriterande måste jag ju säga om man får komma på läkarbesök för att planera hösten som man inte har en aning om hur den kommer att se ut. Här tar vi 2 månader i taget varianten. Men det är ju bara att bita ihop.

Positiva tankar nu allihop. Kramkram

• Liffan

Här var det lugnt! Är alla ute i solen? själv är jag i sthlm och har det bra!

kram

• Dizzi82

Hej tjejer jag vet att jag inte varken läst eller skrivit något på länge men jag kände att jag behövde lite semester från familjeliv.

SU hade räknat med att jag skulle få min mens den 19 +/- 5 dagar men den var typ 9 dagar sen sist så jag ringde dit i fredags eftersom man skulle det, och sköterskan jag pratade med sa att dom inte gör några behandlingar efter vecka 24 och vi var planerade för äp v. 23 så nu kanske det inte blir något fören efter sommaren.
    sedan sa hon att man kanske kunde börja spraya redan på MFD någon som gjort det och vad är det för skillnad att börja då och 21 dagar efter mfd?

hoppas att det har gått bra för er och att våran tråd har fått något + den sista månaden!

• Macpau

Kissie skrev 2010-04-25 00:23:17 följande:
    Otroligt irriterande måste jag ju säga om man får komma på läkarbesök för att planera hösten som man inte har en aning om hur den kommer att se ut. Här tar vi 2 månader i taget varianten. Men det är ju bara att bita ihop. Positiva tankar nu allihop. Kramkram
    God morgon i tråden alllihopa,

Nu har jag hunnit smälta allt lite efter förra veckens händelser. Nu tar jag nya tag!! Det finns dem som har det ÄN värre nän vad jag har och får barn...det känns lite bättre nu, tack för att ni är så söta *kramar om er alla* .

Idag ska vi även skicka in adoptionspapper. Det tar ca 3-4 år från början till slut, så det kan vara läge att sätta igång redan nu. Känns faktiskt skönt. Jag är också så glad över min underbara sambo, som sa att det inte spelar någon roll i slutändan om det blir ett biologiskt barn eller ej, för det blir "vårt" barn ändå och vi kommer att bli föräldrar.

Kissie- jag vet...men man fick iallafal preliminära tider...alltid nåt? Men jag är fortfarande skitsur på att de drar ut på varje möte, har semesterstängt längre än de flesta företag och inte är ärliga från början om kötiderna. Då hade man åtminstone haft ett val-privat eller via landstinget. jaja, nu är det iaf gjort.
    Liffan skrev 2010-04-25 12:21:34 följande:
    Här var det lugnt! Är alla ute i solen? själv är jag i sthlm och har det bra!kram
    Hur var Sthlm? var det en nöjesresa? Hoppas du/ni hade det roligt:)
    Dizzi82 skrev 2010-04-25 22:04:39 följande:
    Hej tjejer jag vet att jag inte varken läst eller skrivit något på länge men jag kände att jag behövde lite semester från familjeliv.SU hade räknat med att jag skulle få min mens den 19 +/- 5 dagar men den var typ 9 dagar sen sist så jag ringde dit i fredags eftersom man skulle det, och sköterskan jag pratade med sa att dom inte gör några behandlingar efter vecka 24 och vi var planerade för äp v. 23 så nu kanske det inte blir något fören efter sommaren.sedan sa hon att man kanske kunde börja spraya redan på MFD någon som gjort det och vad är det för skillnad att börja då och 21 dagar efter mfd?hoppas att det har gått bra för er och att våran tråd har fått något + den sista månaden!
    Förstår dig precis, man behöver en paus emellanåt. Jag pausar i samband med mitt bröllop och återkommer sen i början på augusti, efter bröllopsresan. För mig är det svårt att hitta ett mellanläge, man får nästan göra så, ta en time-out från allt.

Till oss sa de att inga nya äp kommer att planeras in nu, men jag tror inte (hoppas inte) att det berör dig. Det gäller bara de som står utanför processen, och du är ju redan inne & snurrar...vet inte alls hur det fungerar med spraystart, men vet att det finns 2 datum i cykeln att börja spraya på. Jag skulle lätt köra på det om möjligheten fanns! Vad sa de då, hur/när ska ni bestämma detta?

Hur är det med alla andra, haft en bra helg?

kram
  • Macpau

Är det några fler som vill/kan hänga på?

Fikalistan

Måndag 17 maj:

Macpau
    Liffan
    Vitsippa76
    Miss Star

Tisdag 18 maj: 
    Macpau
    Liffan
    Vitsippa76

• Lycklig vill ha mer

Vet ni om de uteslutande gör långa metoden med spray och sprutor på SU?
    Jag har ju redan kört en kortvariant och vill hellre ha det. Men det får man väl ta med dem när man får komma på besök.

• bubblan79

har haft en fruktansvärt lugn helg men vart hur jäkla stressad som helst och inte fått gjort något. denna veckan har jag 6 prov i skolan och det är föööööööör mycket. hur ska man kunna få bra resultat när man inte kan plugga ordentligt till dom.

har förövrigt känns mig stressad och upprymd och skitnervös oxå därför att vi ska på infomöte på sahlgrenska nästa onsdag.
    äntligen ska vi får börja! tänk om det inte lyckas, vad gör vi då?...
    frågorna snurrar i mitt huvud.

(¯`°?.¸ ღMidsommarafton 2008 ღ ¸.?°´¯)
Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?