• Macpau

Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?

Hejsan!

Vi har precis ställt oss i ivf kön på Sahlgrenska. Beräknad start, med allt vad det innebär, är till våren.

Det skulle vara väldigt trevligt att vi "förstagångsförsökare" utan barn skulle kunna prata, älta, klura & stötta, med allt vad ivf innebär.

Välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-08 21:24
    Här är länken till vår medlemstråd, så vi kan hålla koll på hur vi ligger till i ivf-svängen :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-08 21:24
    www.familjeliv.se/Forum-7-134/m50620416.html

• Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?
  • bubblan79
    MaMaS skrev 2010-04-29 20:42:54 följande:
    Hinner inte kommentera nu, men måste bara säga efter ditt inlägg Liffan om att de som inte får barn som de inte hittar nåt fel på måste vänta ÄNNU längre....det låter ju HELT sjukt!!! Så ska man må dåligt längre än alla andra bara för de inte hittar nåt fel...jag blir upprörd!!!
    det stämmer inte.. jag och min man hittar dom inget fel på efter alla undersökningar så vi står nu i kö till ivf istället
    (¯`°?.¸ ღMidsommarafton 2008 ღ ¸.?°´¯)
  • Liffan
    bubblan79 skrev 2010-04-29 21:14:30 följande:
    det stämmer inte.. jag och min man hittar dom inget fel på efter alla undersökningar så vi står nu i kö till ivf istället
    hur länge har ni försökt? jag har aldrig hört det förut heller så jag känner mig lite förvirrad efter den infon...
  • Macpau

Har aldrig hört det där om en 2 års gräns...funkar det inte så funkar det väl inte? Ma får väl komma till ivf så länge man försökt ett år, får troligtvis Pergo om  man inte hittar nåt fel, men sen är det nog raka vägen till ivf tror jag...

• Macpau
    bubblan79 skrev 2010-04-29 18:00:27 följande:
    Ja vi får hoppas det. Läste nånstans att fler som vart där i dagarna nu fått besked att de står på tur i höst för dom ska ha sommarupphåll. Så frustrerande, man vill ju sätta igång direkt ju men man får ju vara glad att man iaf får komma dit på infomöte innan sommaren så har man det avklarat iaf.
    ja, det var ju det de sa till mig och jag var där den 22/4 på 1a möte...surt.
  • Liffan

Macpau: jag håller med: funkar det inte så funkar det inte men å andra sidan känns det som att de drar ut på tiden hela tiden så det kanske är någon slags inofficiell riktlinje de har? jag vet inte...

• Macpau
    Liffan skrev 2010-04-29 19:04:11 följande:
    ja vädret är ju fantastiskt! jag vet faktiskt inte om de skulle ringa eller om det dimper ner ett kuvert... får väl avvakta lite. hur lång tid tog det innan man fick brevet? jag är så jäkla tankspridd och outsövd, borde kanske hört mig för om det. nej, vädret som sagt - nu blir det promenad!
    TUR att vi snart ska ses & dricka lite vin och peppa varann!

kram
  • Liffan
    Macpau skrev 2010-04-29 21:26:26 följande:
    TUR att vi snart ska ses & dricka lite vin och peppa varann! kram
    ja, det är härligt!!
  • Macpau

Måste bara gnälla av mig lite jag med- min lillasyster har gjort en utredning på Carlanderska och nu funderar hon på att eventuellt göra en ivf innan sommaren...pust & stön liksom...inte att jag missunnar henne men jag har ju för fan stått i kö hur länge som helst och så kommer hon som började sin undersökning för ca 1 månad sen och kan köra igång typ nu!! Det är inte så mycket missunsamhet utan irritation över SU! Hade jag vetat att vi inte skulle hinna innan sommaren så hade jag lätt gått privat...

Så! Känns lite bättre:)

• Liffan
    Macpau skrev 2010-04-29 21:30:16 följande:
    Måste bara gnälla av mig lite jag med- min lillasyster har gjort en utredning på Carlanderska och nu funderar hon på att eventuellt göra en ivf innan sommaren...pust & stön liksom...inte att jag missunnar henne men jag har ju för fan stått i kö hur länge som helst och så kommer hon som började sin undersökning för ca 1 månad sen och kan köra igång typ nu!! Det är inte så mycket missunsamhet utan irritation över SU! Hade jag vetat att vi inte skulle hinna innan sommaren så hade jag lätt gått privat...Så! Känns lite bättre:)
    men hallå! vad håller man på med! har carlanderska sommarstängt? (jag gissar inte, de kan ju tjäna pengar...). min semester är ju inte helt spikat. mamma sa när jag berättade för henne om dagens samtal med SU att hon tyckte att vi skulle pröva privat och att hon fortfarande kan tänka sig att bidra. men jag sa faktiskt att vi kanske kunde spara de pengarna till ev adoption. hon svarade att vi skulle diskutera det i helgen då vi träffas. får väl se vad domen blir .
Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?