• Macpau

Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?

Hejsan!

Vi har precis ställt oss i ivf kön på Sahlgrenska. Beräknad start, med allt vad det innebär, är till våren.

Det skulle vara väldigt trevligt att vi "förstagångsförsökare" utan barn skulle kunna prata, älta, klura & stötta, med allt vad ivf innebär.

Välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-08 21:24
    Här är länken till vår medlemstråd, så vi kan hålla koll på hur vi ligger till i ivf-svängen :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-08 21:24
    www.familjeliv.se/Forum-7-134/m50620416.html

• Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?
  • Finiz

Inne på sprutdag 7 nu, känner inte av något speciellt. Vart och tagit blodprov fredag och måndag och värdena har stigit lite. Ska ta nytt blodprov imorgon och sen blir det vul till helgen. Och nästa vecka smäller det. Börjar bli ordentligt nervös nu när det är så nära.

Hur går det för er andra?

• Macpau
    Finiz skrev 2010-04-27 14:45:45 följande:
    Inne på sprutdag 7 nu, känner inte av något speciellt. Vart och tagit blodprov fredag och måndag och värdena har stigit lite. Ska ta nytt blodprov imorgon och sen blir det vul till helgen. Och nästa vecka smäller det. Börjar bli ordentligt nervös nu när det är så nära.Hur går det för er andra?
    Åh vad spännande!! Försår att du är nervös, men skönt att du inte verkar ha några större biverkningar att tala om?

Tog ett gravtest idag-negativt så klart. Annars är allt toppen .
  • Macpau

Värst vad det var tomt ute i cyberrymden idag då {#lang_emotions_dreamer}. Hoppas alla mår bra!

• Liffan
    Finiz skrev 2010-04-27 14:45:45 följande:
    Inne på sprutdag 7 nu, känner inte av något speciellt. Vart och tagit blodprov fredag och måndag och värdena har stigit lite. Ska ta nytt blodprov imorgon och sen blir det vul till helgen. Och nästa vecka smäller det. Börjar bli ordentligt nervös nu när det är så nära.Hur går det för er andra?
    Gud vad skönt att slippa biverkningar! håller tummarna för att det förblir så! sakta men säkert närmar det sig...
    Macpau skrev 2010-04-27 18:01:26 följande:
    Åh vad spännande!! Försår att du är nervös, men skönt att du inte verkar ha några större biverkningar att tala om?Tog ett gravtest idag-negativt så klart. Annars är allt toppen .
    Jävla ensamma minussträck! när väntar du mens? jag inväntar min imorgon tror jag, men man vet ju aldrig med pergon... men då har det ju iaf gått 30 dagar och då är det lika många som förra gången med pergo. den här gången har jag haft om möjligt ännu mindre biverkningar så jag ska verkligen inte klaga.

härligt dag! nu blir det middag, sen en promenad. vi har stegtävling på jobbet och jag siktar högt!

kram
  • Macpau

På fredag ska mensen komma- och inte en tillstymmelse till plus. När jag var gravid förra året så hade jag ett starkt plus 5 dagar innan bim...så jag vet att det inte har funkat denna gången. Skit.

Bryta ihop & plocka upp sig!

Pergo är lite lurigt...jag har fått mens ända upp till dag 33! (normal cykel 27-29). Hur många kurer har du kvar innna du får ställa dig i ivf kö? (förhoppningsvis så slipper du det, givetvis).

Stegtävling, vad roligt!! Undrar om jag ska föreslå det på mitt jobb?!

• Liffan
    Macpau skrev 2010-04-27 19:27:14 följande:
    På fredag ska mensen komma- och inte en tillstymmelse till plus. När jag var gravid förra året så hade jag ett starkt plus 5 dagar innan bim...så jag vet att det inte har funkat denna gången. Skit.Bryta ihop & plocka upp sig!Pergo är lite lurigt...jag har fått mens ända upp till dag 33! (normal cykel 27-29). Hur många kurer har du kvar innna du får ställa dig i ivf kö? (förhoppningsvis så slipper du det, givetvis).Stegtävling, vad roligt!! Undrar om jag ska föreslå det på mitt jobb?!
    ja, pergon verkar ju vara lite lurig... men jag har inga förväntningar. känns ungefär som vanligt. jag drömmer så konstigt veckan innan mens och det drog igång för ett tag sen så jag inväntar ännu en besvikelse. men men... en kur kvar sen ställer de mig i kö så jag hoppas att de får iväg remissen innan sommaren iaf. jälva evighetsprojekt det här...

stegtävling är hur kul som helst!! jag blir lätt störd och bara går och går. speaking of... nu är det dags!
  • Finiz
    Macpau skrev 2010-04-27 18:01:26 följande:
    Åh vad spännande!! Försår att du är nervös, men skönt att du inte verkar ha några större biverkningar att tala om? Tog ett gravtest idag-negativt så klart. Annars är allt toppen .
    Ja men nu börjar det kännas mer och mer. Höll på och bar stenar igår och då kände jag hur det spände i magen. Nu känner jag hela tiden, mest när jag sitter. Men det är skönt, då vet man att det händer nått.

Åh vad trist med dessa minus, man hoppas ju så in i det sista att det ska ta sig. Själv har det varit obefintligt med sex sedan vi var på första besöket på SU, vi har liksom gett upp naturligt och lagt allt i händerna på SU. Lite trist att det ska vara så men får hoppas att lusten kommer tillbaka..
    Liffan skrev 2010-04-27 19:17:21 följande:
    Jävla ensamma minussträck! när väntar du mens? jag inväntar min imorgon tror jag, men man vet ju aldrig med pergon... men då har det ju iaf gått 30 dagar och då är det lika många som förra gången med pergo. den här gången har jag haft om möjligt ännu mindre biverkningar så jag ska verkligen inte klaga. härligt dag! nu blir det middag, sen en promenad. vi har stegtävling på jobbet och jag siktar högt! kram
    Då håller jag tummarna att det dyker upp ett plus, eller du har kanske inte tänkt testa? Vore ju super om du slapp ivf!

Kram! Nu ska jag gå och ta blodprov igen, känns som jag springer ner vårdcentralen här..
  • MaMaS

Hej flickor!!

Känns som jag är en liten periodare. Och de sista dagarna har jag inte mått så bra (igen) så hållt mig lite härifrån för att inte "smitta" er andra. Antar att det är för att bim närmar sig och känner inte ett smack. Jag vet ju att det inte fungerat denna gången heller. Samt att en av mina närmaste vänner ska ha barn nu vilken dag som helst (nr 2 dessutom) så då blir allt så tydligt igen att vi började innan dom och nu ska hon snart ha, och jag är inte ens gravid ännu....ja, ni fattar, jag behöver inte säga mer....JAG BLIR BARA SÅ J-LA TRÖTT PÅ DETTA!!!!!! {#lang_emotions_demon}
    Idag känns det iallafall lliiiitttttttteeeeeeee bättre. Det blev aldrig nån skidresa för oss så igår bokade vi en resa till Italien istället Så skönt att ha något att se framemot. Innan har jag tänkt att vi inte kan boka resa för jag vet inte om jag får nåt jobb, eller blir gravid. Men nu skiter jag i det. Får jag jobb, ja då får jag säga att jag är borta dom 2 veckorna, och är jag gravid, ja, då blir det nog också bra. Inget har ju lyckats den sista tiden ändå, så chansen är ju inte jätte stor. Så nu har nedräkningen börjat
    Macpau: Så trist med mens, fattar precis. *kram* man undrar bara varför?? Men nu är det inte långt kvar för dig vännen tills ivf börjar. 
    Liffan: Heja, heja!! Hoppas du vinner tävligen Och hoppas mensen håller sig borta. 
  • Dizzi82

Macpau: ja det är lite konstigt att det finns två alterntiv hoppas nu bara att dom inte drar in vår tid så vi får komma efter sommaren istället, hatar denna väntan. Vi fick inget svart direkt utan dom skulle bestämma det när jag fått min mens ska ju ringa dit samma dag men den har inte kommit enu {#lang_emotions_cry} vi kommer nog inte hinna med denna omgången i alla fall.

Tarda: tack

• Liffan

Hej Försöker! kul att se dig! du får gärna hålla dig borta men känn inte att du inte får lassa över saker på oss. that's why we're here! och gärna hålla dig borta vet jag inte - jag ser helst att du är här så ofta som möjligt - Härligt med Italien!! *avundsjuk*

Finiz skrev 2010-04-28 07:26:13 följande:
    Ja men nu börjar det kännas mer och mer. Höll på och bar stenar igår och då kände jag hur det spände i magen. Nu känner jag hela tiden, mest när jag sitter. Men det är skönt, då vet man att det händer nått.Åh vad trist med dessa minus, man hoppas ju så in i det sista att det ska ta sig. Själv har det varit obefintligt med sex sedan vi var på första besöket på SU, vi har liksom gett upp naturligt och lagt allt i händerna på SU. Lite trist att det ska vara så men får hoppas att lusten kommer tillbaka.. Då håller jag tummarna att det dyker upp ett plus, eller du har kanske inte tänkt testa? Vore ju super om du slapp ivf! Kram! Nu ska jag gå och ta blodprov igen, känns som jag springer ner vårdcentralen här..
    Hoppas blodprovet gick bra! inget test här inte! dels för att jag aldrig testar eftersom jag tycker att jag märker rätt tydligt på min kropp att mensen är på väg veckan innan mens. och denna gång behövs det verkligen inget test för här dök mensen upp under förmiddagen. har sån enorm mensvärk och sitter mest och skakar. la mig ett tag i vilrummet men nu är jag tillbaka framför datorn men får inte mycket gjort... jävla mens!

Funderar på att ringa SU och säga att jag vill att de skickar remiss nu istället för att vänta ytterligare en månad på något som känns rätt fruktlöst. jag känner ju av min ägglossning mindre med pergo än utan. det känns inte rätt. får ringa dem imorgon och höra om de går med på det.

Kram på er från en inte alltför uppåt Liffan!
Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?