Inlägg från: Dizzi82 |Visa alla inlägg
  • Dizzi82

Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?

Hej hoppas in här om det är ok.

Jag och min sambo blev färdiga med vår utredning i slutet av januari och blev då satta i ivf kö på sahlgrenska.
    Läkaren säger att det är tre månaders väntetid så jag inte väntat mig någon tid fören april-maj, dom ringde i går och erbjöd oss en tid redan på tisdag nästa vecka, självklart tog vi ju den.
    Så nu ska vi få vårat första möte med läkare och MB, shit va nervös jag är nu, det gick nästan lite för fort.

Vad händer på första mötet? tacksam för alla svar.

Ska läsa på lite mer i tråden så snart jag hinner.

• Dizzi82

Tack för välkomnandet.

Vi har blivit skickade till SU för att min sambo har dåliga simmare tyvärr.

FrkSommar: man hinner inte rikrigt ställa sig in i vad som händer. hoppas att det går bra för er.

Jag hoppar nog över gruppinfon för den var ju frivillig.

Lycka till alla Ruvare hoppas att ni inte behöver hänga på denna sida länge till.

Låter som om vi är många som får åka till SU?

• Dizzi82

FrkSommar: mycket tankar ; )  vet inte exakt med namn men jag läser mycket på en annan tråd och dom skriver inte ut namnen på någon utom psykologen som många pratar med på SU, skulle vilja veta vilka som är dåliga och bra men det får man tydligen ta reda på själv.

känns konstigt om man skulle gå på mötet själv så jag skippar det. tydigen ingen höjdare om man ska lita på vad andra säger heller.

• Dizzi82

Ja då var hjärnan som i en dimma kommer ju knapt ihåg något från nybesöket idag. Har i alla fall fått ett start datum och ÄP vecka 23 troligtvis känns ju bra men nu ska man bara få ordning på hjärnan som sagt.

Hoppas att det gick bra på VUL i dag.
    Fortsätt ruva hoppas att det tar sig nu.

• Dizzi82

Hej tjejer jag vet att jag inte varken läst eller skrivit något på länge men jag kände att jag behövde lite semester från familjeliv.

SU hade räknat med att jag skulle få min mens den 19 +/- 5 dagar men den var typ 9 dagar sen sist så jag ringde dit i fredags eftersom man skulle det, och sköterskan jag pratade med sa att dom inte gör några behandlingar efter vecka 24 och vi var planerade för äp v. 23 så nu kanske det inte blir något fören efter sommaren.
    sedan sa hon att man kanske kunde börja spraya redan på MFD någon som gjort det och vad är det för skillnad att börja då och 21 dagar efter mfd?

hoppas att det har gått bra för er och att våran tråd har fått något + den sista månaden!

• Dizzi82

Macpau: ja det är lite konstigt att det finns två alterntiv hoppas nu bara att dom inte drar in vår tid så vi får komma efter sommaren istället, hatar denna väntan. Vi fick inget svart direkt utan dom skulle bestämma det när jag fått min mens ska ju ringa dit samma dag men den har inte kommit enu {#lang_emotions_cry} vi kommer nog inte hinna med denna omgången i alla fall.

Tarda: tack

• Dizzi82

Hej nu har jag börjat spraya inne på andra dagen och hoppas att jag ska slippa alla biverkningar men tror inte att någon har sådan tur {#lang_emotions_tongue_out}

planerad ET vecka 23 känns så långt dit men nu har man ju ÄNTLIGEN startat och det känns helt underbart. håller nu bara tummarna att det ska funka på första försöket.

hoppas att ni andra sprayare inte mår allt för kass

kram

• Dizzi82

lite förvirrad just nu fick ju min mens i söndags och pratade med SU och dom gav klarteckan att börja spraya men har inte haft några blödningar alls sedan i söndags kväll, så jag ringde SU för en stund sedan och dom trodde att jag startat för tidigt och att jag skulle ta ett grav test, men fortsätta spraya om det var neg, skulle inte oroa mig för att mensen inte fortsatte tydligen, fatta nada {#lang_emotions_undecided}

på något vis så känns det inte riktigt verkligt enu men det kommer nog snart, och då kan jag tänka mig att nerverna sätter in ju närmare ÄP man kommer.

känner inga biverkningar enu mer än att jag är tröttare än vanligt och att min sambo säger att mitt temprament redan blivit lite vassare, hoppas för hans skull att det inte blir värre bara tror inte man har så ont av det själv som ens omgivning kan ha {#lang_emotions_tongue_out}

• Dizzi82

nej inget test taget i dag får bli ett i morgon bitti men tror inte för ett ögonblick att det visar något.

till oss sa dom att på ett man får tre ET och på varje et så ingår det tre fet om man får ut tillräkligt många ägg vill säga.

vet inte men misstänker att det beror på att mensen slutade!

tycker att detta känns som en stor cirkus i bland, för mycket info

• Dizzi82

ja nu har jag ju också börjat få lite biverkningar- trötthet, svullna och ömma bröst, IRRITARTION tål inte mycket just nu, och tryck i huvudet som em molande skallebank, inga jätte jobbiga känningar i alla fall jämfört med vad man kan ha. känns skönt.

• Dizzi82

Får hålla mer Tarda jag känner mig mycket lugnare och mår bättre sedan vi startade vår utredning, innan så var man ju ett vrak i några år som bara längtade och hoppades, nu vet man och det känns bra på så sätt nu är det en annan väntan och inte jobbig på samma sätt.

Jag tycker det är helt ok att dom stänger för sommaren, det var bara lite nervigt när mensen inte kom när den skulle och vi kanske inte skulle hunnit med vårat första försök innan sommaren. hade nu tur som fick starta sprayningen på första dagen istället.

tarda roligt att det är sprutstart redan. det ser värre ut än det känns att spruta sig själv, jobbar innom vården själv så är ju van att ge sprutor men inte förut givit mig själv en, det var lite udda första gången men nu vet man ju att det går bra när det är dags att börja.

• Dizzi82

shit va ni skriver. Tarda japp sprayningen går bra lite vallningar och ömma bröst och tryck i skallen men inget som är jobbigt direkt, tydligen lite dåligt humör men inget som jag märkt själv utan får lita på gubben min. hur mår du? har du börjat med sprutorna enu?

• Dizzi82

Vårblomman 7:
    Funderat mest kring hur mycket tid det här tar av ens likv egentligen.
    När man väl startat så blir det väl ännu mer.
    Hur har det gått för er med jobb etc? Har ni behövt ta ut mycket ledighet pga alla läkarbesök etc? Har ni berättat på era arbetsplatser? Hur blev reaktionerna, stödet?

jag tycker inte att det har tagit lika mycket tanke tid om du förstår! det var jobbigare innan, sedan är det ju inte jättemånga dagar man måste åka till SU heller.

jag har berättat för mina kollegor, vänner och familj, sambons familj, gemensamma vänner och hans arbetskamrater förutom chefen vet inget.
    Jag har jätte bra stöd av alla och det känns skönt, lite jobbigt kan det ju bli om det inte tar sig och alla vet att man kanske är gravid.

Liffan & Macpau: ja det är skönt med en sambo som märker sådant man inte vet själv {#lang_emotions_tongue_out}

Finiz: Håller tummarna för dig nu ruva på {#lang_emotions_wink}

Försöker 79: Förstår precis hur du känner dig och det är skit jobbigt att inte kunna känna lycka/glädje för ens vänner när man är i den situationen som vi alla är. hoppas bara att det snart är vår tur så man kan glädjas mer med andra snart!

kram trevlig lördagkväll

• Dizzi82

Tarda: jag tycker att man hörde och framför allt läste en massa på FL om alla dessa hemska biverkningar men jag har nog kommit mycket lindrigt undan i så fall.

Någon som börjat spraya på dag 1 eller 21? jag startade på dag ett och så slutade ju min mens direkt, nu en vecka senare så har jag börjat blöda igen tycker att det är lite knepigt, någon annan som haft samma?

Välkommen PCO som sagt tidigare så är det nog ingen som hunnit med mer än max ett försök i denna tråden enu! Lycka till

• Dizzi82

frustrerande vad tiden går sakta just nu, vill börja spruta nu trött på bara spray. många av dom tidiga biverkningharna som jag hade är nu borta, fortfarande tryck i skallen hela tiden vilket börjar bli smått irriterande, trötthet, lite vallningar och det nya värk i axlar och handleder vilket tydligen tillhörde dom vanliga biverkningarna : P  känns just nu som jag är trött på allt det enda man kunnat se fram emot har ju varit jobbet dom sista dagarna men det gör jag inte nu när jag har så ont kan ju knappt lyfta en kaffekopp.

sorry men kände ett behov av att få gnälla lite.

jag bor mellan vårgårda och skara så vi har också en bit att åka, skönt att inte man behöver åka dit för ofta.

• Dizzi82

Ville inte ha den infon just nu kände jag! varför kan dom inte tala om sådant!! vi ska också göra ICSI som ni kanske förstår.

• Dizzi82

Hej jag ska in i morgon för mitt första ET och har helt glömt om man var tvungen att fasta inför det med som för ÄP mycket tacksam för svar

Mvh Cecilia

• Dizzi82

Tack Tarda för svar blir ju lite osäker i bland, så mycket info hela tiden man ska hålla i huvudet!

Kram

Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?