• Macpau

Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?

Hejsan!

Vi har precis ställt oss i ivf kön på Sahlgrenska. Beräknad start, med allt vad det innebär, är till våren.

Det skulle vara väldigt trevligt att vi "förstagångsförsökare" utan barn skulle kunna prata, älta, klura & stötta, med allt vad ivf innebär.

Välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-08 21:24
    Här är länken till vår medlemstråd, så vi kan hålla koll på hur vi ligger till i ivf-svängen :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-08 21:24
    www.familjeliv.se/Forum-7-134/m50620416.html

• Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?
  • Macpau

Hej tjejer! Fullt upp idag med bröllopsplanering men skickar en snabb hälsning!

En extra kram till er, Försöker & Liffan, som är lite ner idag. Alla har vi såna perioder.

Hör av mig imorgon!

kram

• Macpau
    MaMaS skrev 2010-04-28 09:25:03 följande:
    Hej flickor!! Känns som jag är en liten periodare. Och de sista dagarna har jag inte mått så bra (igen) så hållt mig lite härifrån för att inte "smitta" er andra. Antar att det är för att bim närmar sig och känner inte ett smack. Jag vet ju att det inte fungerat denna gången heller. Samt att en av mina närmaste vänner ska ha barn nu vilken dag som helst (nr 2 dessutom) så då blir allt så tydligt igen att vi började innan dom och nu ska hon snart ha, och jag är inte ens gravid ännu....ja, ni fattar, jag behöver inte säga mer....JAG BLIR BARA SÅ J-LA TRÖTT PÅ DETTA!!!!!!  Idag känns det iallafall lliiiitttttttteeeeeeee bättre. Det blev aldrig nån skidresa för oss så igår bokade vi en resa till Italien istället Så skönt att ha något att se framemot. Innan har jag tänkt att vi inte kan boka resa för jag vet inte om jag får nåt jobb, eller blir gravid. Men nu skiter jag i det. Får jag jobb, ja då får jag säga att jag är borta dom 2 veckorna, och är jag gravid, ja, då blir det nog också bra. Inget har ju lyckats den sista tiden ändå, så chansen är ju inte jätte stor. Så nu har nedräkningen börjat Macpau: Så trist med mens, fattar precis. *kram* man undrar bara varför?? Men nu är det inte långt kvar för dig vännen tills ivf börjar.  Liffan: Heja, heja!! Hoppas du vinner tävligen Och hoppas mensen håller sig borta. 
    Du kan inte smitta någon av oss med något som alla redan lider av Tja, om det är någon tröst, så hade jag inte det minsta symptom den månaden jag väl var gravid-men alltid annars . Så man vet aldrig i förväg!

Kan förstå att det blr extra jobbigt när folk i ens nära omgivning är gravida, dock. Som tur är så fick min arbetskollega barn nu & har gåt tpå mammaledighet. Och fastän jag tycker jättemkt om henne så kan jag andas på jobbet igen! Vi blev ju gravida samtidigt så det var en ständig påminnelse för mig...

Vi klarar det, ivf ska hjälpa os!!!!!

Rät tänkt med resor & barn/jobb! Det är bara att boka på och ta allt som det kommer. Annars blir man än mer lidande av att "pausa" sitt liv. Jobbet kommer, det är jag övertygad om.

Själva ska vi fly midsommarhelgen då jag även fyller år då och fredagen är passande ledig. Ska boka en långhelg till London tor-sön. Sambon har fått förlängt på sitt jobb igen så vi kan inte boka nån bröllopsresa än- Därför kompromissar vi lite med att börja i liten skala
  • Macpau
    Finiz skrev 2010-04-28 07:26:13 följande:
    Ja men nu börjar det kännas mer och mer. Höll på och bar stenar igår och då kände jag hur det spände i magen. Nu känner jag hela tiden, mest när jag sitter. Men det är skönt, då vet man att det händer nått.Åh vad trist med dessa minus, man hoppas ju så in i det sista att det ska ta sig. Själv har det varit obefintligt med sex sedan vi var på första besöket på SU, vi har liksom gett upp naturligt och lagt allt i händerna på SU. Lite trist att det ska vara så men får hoppas att lusten kommer tillbaka.. Då håller jag tummarna att det dyker upp ett plus, eller du har kanske inte tänkt testa? Vore ju super om du slapp ivf! Kram! Nu ska jag gå och ta blodprov igen, känns som jag springer ner vårdcentralen här..
    Vi har bara sex runt äl-sen vilar vi resten av månaden och samlar energi. Kan tyckas som en trist deal, men för tillfället är vi supernöjda
  • Macpau
    Dizzi82 skrev 2010-04-28 12:26:26 följande:
    Macpau: ja det är lite konstigt att det finns två alterntiv hoppas nu bara att dom inte drar in vår tid så vi får komma efter sommaren istället, hatar denna väntan. Vi fick inget svart direkt utan dom skulle bestämma det när jag fått min mens ska ju ringa dit samma dag men den har inte kommit enu vi kommer nog inte hinna med denna omgången i alla fall.Tarda: tack
    Morgon! Har mensen kommit än?? nyfiken på hur det går för er.
  • Macpau
    Liffan skrev 2010-04-28 12:50:46 följande:
    Hej Försöker! kul att se dig! du får gärna hålla dig borta men känn inte att du inte får lassa över saker på oss. that's why we're here! och gärna hålla dig borta vet jag inte - jag ser helst att du är här så ofta som möjligt - Härligt med Italien!! *avundsjuk* Hoppas blodprovet gick bra! inget test här inte! dels för att jag aldrig testar eftersom jag tycker att jag märker rätt tydligt på min kropp att mensen är på väg veckan innan mens. och denna gång behövs det verkligen inget test för här dök mensen upp under förmiddagen. har sån enorm mensvärk och sitter mest och skakar. la mig ett tag i vilrummet men nu är jag tillbaka framför datorn men får inte mycket gjort... jävla mens! Funderar på att ringa SU och säga att jag vill att de skickar remiss nu istället för att vänta ytterligare en månad på något som känns rätt fruktlöst. jag känner ju av min ägglossning mindre med pergo än utan. det känns inte rätt. får ringa dem imorgon och höra om de går med på det.Kram på er från en inte alltför uppåt Liffan!
    Hej gumman,

har du ringt SU? Med facit i hand så önskar jag att jag hade insisterat på att få ställas i kö under tiden jag åt Pergo...6 kurer och 9 månader till spillo!! Herregud....det låter vansinnnigt nu när jag tänker på det så här i efterhand.

Oj, brukar du må så dåligt i samband med mens? Låter inget vidare...

Hoppas det känns lite bättre idag!

kramar
  • Lycklig vill ha mer

Hej tjejer,
    Idag blev jag moster till en liten tjej. Barnlösheten gör sig extra påmind då men det ska bli mysigt att få träffa den lilla.

• Liffan
    Macpau skrev 2010-04-29 07:35:56 följande:
    Själva ska vi fly midsommarhelgen då jag även fyller år då och fredagen är passande ledig. Ska boka en långhelg till London tor-sön. Sambon har fått förlängt på sitt jobb igen så vi kan inte boka nån bröllopsresa än- Därför kompromissar vi lite med att börja i liten skala
    Godmorgon! Vad kul att han har fått förlängt! Och London låter inte helt fel det heller! nu närmar sig verkligen den stora dagen!

jag har inte ringt SU, får se om jag får tillfälle här förmiddagen. just nu känner jag mig helt orkeslös dock. jag vet inte om det har med mensen att göra, kanske, men det är liksom som att livsglädjen försvann. jag känner mig arg. jag kunde inte sova för jag låg och var arg och ville skrika och slänga saker. och ont i magen. jag började gråta på vägen till jobbet när de spelade en snutt av en valborgslåt. nej, inte på topp helt enkelt.
    Lycklig vill ha mer skrev 2010-04-29 08:22:35 följande:
    Hej tjejer, Idag blev jag moster till en liten tjej. Barnlösheten gör sig extra påmind då men det ska bli mysigt att få träffa den lilla.
    Grattis till mosterskapet! och stor stöttande kram! förstår att det är dubbelt. Kram
  • bubblan79

ja förut stod oxå mitt liv stilla och man vågade inte göra nåt ifall man skulle bli med barn osv.. nuu några år senare och fortfarande inga barn, orkar jag inte vänta längre.. sa upp mig från mitt jobb som jag vantrivdes på och har börjat plugga istället.. resonerade att pluggandet orkar man ju med även som gravid en termin extra liksom. det är ju inget som är fysiskt tungt på det sättet plus att när bebis senare kommer så kan man ju ta en kurs i taget medans man är mammaledig eller nåt.. känns helt underbart...

är sååååååå nervös och spänd inför nästa onsdag när vi ska på ivf-möte, kan knappt sova och all min vaken tid går åt att tänka på detta´. spännande men skrämmande samtidigt.

känner igen mig så väl i detta med att andra får barn och man är lycklig för dom men samtidigt sörjer man átt man själv inte får uppleva detta(än).

min man har två barn sedan tidigare äktenskap och igår fick jag hämta dom efter skolan för deras mamma hade åkt in till bb för att få sitt tredje barn(första med sin man). man blir så lycklig och glad och man håller tummarna för att det ska gå bra och man ropar grattis till mannens barn när man får reda på att deras nya syskon blev en pojk, sen åkte vi ut och köpte present från dom till sin nya bror så att när deras mamma ringer och vill/orkar att deras andra barn ska komma och hälsa på så ska dom ha det med sig. sen går man hem och gråter hela natten.. det känns så jobbigt även fast man är glad för deras skull.

(¯`°?.¸ ღMidsommarafton 2008 ღ ¸.?°´¯)
  • Liffan

Bubblan: vad skönt att du tog tag idet. det är verkligen lätt att inte våga hoppa på saker för att man är rädd att missa ÄL eller inte veta att man har samma stöd på en ny arbetsplats som iaf jag har idag. det blir svårare att ta steg framåt när man hela tiden sätter det här främst. jobbigt sits med nya barn... Kram

Jag ringde precis SU och var lite ledsen. fick telefontid med en läkare i em som jag inte träffat tidigare. det gör mig inget egentligen men jag hoppas att hon är snäll och kan skicka iväg den där jävla remissen bums! frågade också om mitt sköldkörtelhormonvärde. jag låg tydligen på 1,8 (TSH?) och 17 (TSH-4?) vilket hon sa var normalt. någon med erfarenhet? vad hade du Försöker?

kram

• MaMaS
    Liffan skrev 2010-04-29 11:17:46 följande:
    Bubblan: vad skönt att du tog tag idet. det är verkligen lätt att inte våga hoppa på saker för att man är rädd att missa ÄL eller inte veta att man har samma stöd på en ny arbetsplats som iaf jag har idag. det blir svårare att ta steg framåt när man hela tiden sätter det här främst. jobbigt sits med nya barn... Kram Jag ringde precis SU och var lite ledsen. fick telefontid med en läkare i em som jag inte träffat tidigare. det gör mig inget egentligen men jag hoppas att hon är snäll och kan skicka iväg den där jävla remissen bums! frågade också om mitt sköldkörtelhormonvärde. jag låg tydligen på 1,8 (TSH?) och 17 (TSH-4?) vilket hon sa var normalt. någon med erfarenhet? vad hade du Försöker? kram
    Vad bra att du ringde. Hoppas hon kan skicka in den nu. Varför inte undrar jag. Ni har försökt tillräckligt länge på egen hand. Tråkigt att du känner dig lite nere, jag vet hur det är (ingen tröst kanske, men du är inte ensam)
    Jag fick bara ett brev där det stod att jag hade för lågt värde, men inte vilket värde. Ska ringa dit om nån vecka för att ta nytt blodprov och kolla om värdet blivit bättre och tänkte fråga då vad jag hade. Varför skriver de inte det i brevet?
    Iallafall, vad jag kan läsa mig till ska man helst ligga under 2,0 (TSH) för att det ska vara bra när man vill bli gravid. Det andra värdet vet jag inte. Men 1,8 låter ju iallafall bra. 
    *stor kram till dig*
Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?