• Macpau

Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?

Hejsan!

Vi har precis ställt oss i ivf kön på Sahlgrenska. Beräknad start, med allt vad det innebär, är till våren.

Det skulle vara väldigt trevligt att vi "förstagångsförsökare" utan barn skulle kunna prata, älta, klura & stötta, med allt vad ivf innebär.

Välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-08 21:24
    Här är länken till vår medlemstråd, så vi kan hålla koll på hur vi ligger till i ivf-svängen :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-08 21:24
    www.familjeliv.se/Forum-7-134/m50620416.html

• Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?
  • Tarda
    Vitsippa76 skrev 2010-04-30 17:33:29 följande:
     Har sprayat i en vecka nu. De första dagarna gick väldigt bra, men sedan i onsdags mår jag konstant illa, har huvudvärk som kommer och går och domningar i armarna. Hoppas att kroppen vänjer sig så att det snart vänder, jag försöker intala mig det... Hur går det för er andra sprayare? Tarda och FrkSommar har jag för mig? Någon mer? Trevlig valborg allihop!
    Mina biverkningar är inget att tala om jämfört med dina, usch vad jobbigt att vara illamående, hoppas det ger sig snart.

Jag har fått ett oerhört sömnbehov och kan utan problem sova 14 h i sträck, är trött och seg även när jag är vaken, sen svettas jag väldigt lätt och konditionen är helt borta. Har dessutom fått superkänslig näsa, var hemma hos en kompis i veckan och efter ett tag var jag tvungen att flytta undan hennes kaffeburk som luktade smutsigt skrev eller nått liknande, mycket märkligt {#lang_emotions_dreamer}

På tisdag ska vi till SU och lära oss spruta, känns skönt att gå vidare till nästa steg.
  • MaMaS
    Lycklig vill ha mer skrev 2010-04-30 09:41:14 följande:
    Jag tyckte Carlanderska var toppen. Helmysiga barnmorskor, sjuksköterskor och läkare. Jag kände mig verkligen välkommen där. Där gör de dessutom långtidsodling. Har ju dock inget att jämföra med men kan starkt rekommendera carlanderska.
    Låter ju bra. Ska definitivt kolla lite närmare på detta. 
    Gör ivf-kliniken också långtidsodling? 
    Jag som inte är så insatt i detta, vad innebär den korta metoden?
  • Lycklig vill ha mer
    MaMaS skrev 2010-05-01 11:05:58 följande:
    Låter ju bra. Ska definitivt kolla lite närmare på detta.  Gör ivf-kliniken också långtidsodling?  Jag som inte är så insatt i detta, vad innebär den korta metoden?
    Korta metoden innebär att man slipper nässprayet och går direkt på sprutorna. Denna metod gör att man oftast får fram lite färre antal ägg men sannolikheten att lyckas är lika stor med båda metoderna. Så om man är en person som är äldre och med sämre äggreserv så gör man nog inte denna metod. Dessutom verkar det som man gör den längre nästan uteslutande när det gäller landstinget.

Med kortametoden så börjar man med sprutor på dag 2-3 i menscykel och så har man äggplock ca 2 veckor efter det, beroende på hur man svarar på medicinen. Själv så började jag med sprutorna på dag 2 i menscykel och äggplocket på dag 12 så jag sprutade inte så länge. Så det är en kort och snabb metod.
  • MissDrutten

Hej tänkte bara komma in och meddela att jag har preliminär FET v.22{#lang_emotions_smile}
    Så nu är det bara att ta nya tag och hoppas att det lilla ägget klarar upptiningen...

Till er med härliga biverkningar... Välkomna till klubben{#lang_emotions_wink} Hade typ alla men när man tänker på varför så klarar man sig igenom det.

• Lycklig vill ha mer
    MissDrutten skrev 2010-05-01 15:49:12 följande:
    Hej tänkte bara komma in och meddela att jag har preliminär FET v.22Så nu är det bara att ta nya tag och hoppas att det lilla ägget klarar upptiningen...Till er med härliga biverkningar... Välkomna till klubben Hade typ alla men när man tänker på varför så klarar man sig igenom det.
    Jag borde också ha FET v22 om min mens kommer som den ska.
  • Finiz

Igår var vi på VUL, läkaren såg ca 13 äggblåsor så på onsdag är det äggplock och om allt vill sig väl ET på fredag, nu gäller det!

• Stella Kardunn
    Finiz skrev 2010-05-03 07:26:15 följande:
    Igår var vi på VUL, läkaren såg ca 13 äggblåsor så på onsdag är det äggplock och om allt vill sig väl ET på fredag, nu gäller det!
    Heja heja! Håller tummar och tår!
  • Macpau
    Finiz skrev 2010-05-03 07:26:15 följande:
    åh vad spännande!! 13 blåsor låter jättebra!

Lycklig & MissDrutten- då har ni båda FET den veckan jag gifter mig- hoppas det blir en bra vecka även för er .

Sereena- hur går det?

Jag ska pruta med Menopur (när det nu väl blir). Är det nån av er som gör det/ska det?

Hoppas alla har haft en skön helg!

Föesöker & Liffan- hur har era tankar gått gällande privatlinikerna?

Kram
  • Liffan
    Macpau skrev 2010-04-30 15:35:14 följande:
    OK tjejer,Jag har bokat en tid med prällen tisdag den 18 maj, så det blir fika måndag eller? Så jag kan boka in det...inte för att skryta men jag är något av en expert av att dubbelboka mig FikalistanMåndag 17 maj: MacpauLiffanVitsippa76Miss StarTisdag 18 maj: MacpauLiffanVitsippa76
    Då säger vi måndag! Lista för dem som vill hänga på att skriva upp sig på:

Måndag 17 maj: 
    Macpau
    Liffan
    Vitsippa76
    Miss Star
Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?