• Macpau

Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?

Hejsan!

Vi har precis ställt oss i ivf kön på Sahlgrenska. Beräknad start, med allt vad det innebär, är till våren.

Det skulle vara väldigt trevligt att vi "förstagångsförsökare" utan barn skulle kunna prata, älta, klura & stötta, med allt vad ivf innebär.

Välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-08 21:24
    Här är länken till vår medlemstråd, så vi kan hålla koll på hur vi ligger till i ivf-svängen :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-08 21:24
    www.familjeliv.se/Forum-7-134/m50620416.html

• Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?
  • Lycklig vill ha mer
    bubblan79 skrev 2010-05-04 15:26:56 följande:
    någon som vart på infomöte om ivf nu i dagarna?vi skain imorgon och undrar lite om vilka besked ni fått? vad jag förstått det som så får man infomöte nu och sen starta till hösten för dom ska ha sommaruppehåll? är det samma för er?
    Ska bli skoj att stämma av med dig i morgon. Vi ska ju inte på infomötet men har en läkartid. Jag vill propsa på att få den korta behandlingen eftersom jag gjort den tidigare. Hoppas hoppas att jag får göra det. Ska bli intressant att se vad de säger kring starttider.
  • Macpau
    bubblan79 skrev 2010-05-04 15:26:56 följande:
    någon som vart på infomöte om ivf nu i dagarna?vi skain imorgon och undrar lite om vilka besked ni fått? vad jag förstått det som så får man infomöte nu och sen starta till hösten för dom ska ha sommaruppehåll? är det samma för er?
    ja, jag var där för 1,5 veckor sedan på infomöte- och då fick vi veta att vi inte kommer att få starta upp innan sommaren då det är fullt...tyvärr. Jä)//%¤U%%/& SU.

kram till alla!
  • bubblan79
    Lycklig vill ha mer skrev 2010-05-04 15:51:43 följande:
    Ska bli skoj att stämma av med dig i morgon. Vi ska ju inte på infomötet men har en läkartid. Jag vill propsa på att få den korta behandlingen eftersom jag gjort den tidigare. Hoppas hoppas att jag får göra det. Ska bli intressant att se vad de säger kring starttider.
    Ja just det, ni skulle ju också dit imorgon. Kul!
    Vad innebär den korta metoden och när börjar man med den?
    (¯`°?.¸ ღMidsommarafton 2008 ღ ¸.?°´¯)
  • bubblan79
    Macpau skrev 2010-05-04 16:25:17 följande:
    ja, jag var där för 1,5 veckor sedan på infomöte- och då fick vi veta att vi inte kommer att få starta upp innan sommaren då det är fullt...tyvärr. Jä)//%¤U%%/& SU.kram till alla!
    Ja då kommer det nog bli så för oss också, när får ni börja då? och vilken metod får ni?

någon som frågat om långtidsodling på SU? kan man säga att man vill ha det?

Är så spänd och har tusen frågor inför imorgon. Så surt att få komma in nu men sen få vänta till hösten. Man vill ju nu, har man inte väntat tillräckligt länge liksom.
  • Lycklig vill ha mer
    bubblan79 skrev 2010-05-04 16:29:59 följande:
    Ja just det, ni skulle ju också dit imorgon. Kul!Vad innebär den korta metoden och när börjar man med den?
    Med kortametoden slipper man nässpray och går direkt på sprutorna. Man börjar med sprutor på dag 2-3 på menscykel och äggplock ca 10-14 dagar senare.
  • bubblan79

men då kan jag juhinna innan sommaruppehållet..
    någon som vet när dom stänger och när dom öppnar igen?

• Macpau
    bubblan79 skrev 2010-05-04 16:32:15 följande:
    Ja då kommer det nog bli så för oss också, när får ni börja då? och vilken metod får ni?någon som frågat om långtidsodling på SU? kan man säga att man vill ha det?Är så spänd och har tusen frågor inför imorgon. Så surt att få komma in nu men sen få vänta till hösten. Man vill ju nu, har man inte väntat tillräckligt länge liksom.
    Jag frågade. De kör inte med korta metoden förutom vid undantagsfall (vad nu det innebär). De odlar inte till blasocyst heller förrän vid ditt sista FET. Detta gör de bara om man har ägg över, så att de inte slängs. Man har 3 ET via SU och om det finns ägg för det, så får man (max) 2 FET per ET. Hmmm....det blev lite krångligt känner jag?!
  • Macpau
    MaMaS skrev 2010-05-04 10:18:03 följande:
    Deppig dag idag - den J-LA skit mensen kom imorse  Inte för att jag blev förvånad, jag visste att den skulle komma, men ändå blir man lite ledsen att det inte fungerar. Jag fattar verkligen inte vad som är fel, varför fungerar det inte???
    Jag vet....tur att vi kan plocka upp oss relativt snabbt, rutinerade som vi är . Vi har iallafall varann-tjoho! Men allvarligt talat, jag vet-man hoppas så mycket ändå varje gång och blir lika ledsen (om ej mer) när man får mens...men jag tror på oss. Vi SKA lyckas! kramar i massor.
    bubblan79 skrev 2010-05-04 16:32:15 följande:
    Ja då kommer det nog bli så för oss också, när får ni börja då? och vilken metod får ni?någon som frågat om långtidsodling på SU? kan man säga att man vill ha det?Är så spänd och har tusen frågor inför imorgon. Så surt att få komma in nu men sen få vänta till hösten. Man vill ju nu, har man inte väntat tillräckligt länge liksom.
    Jag börjar spraya i slutet på juni. Ska göra det under juli när de har stängt och sen gå dit 1a veckan de öppnar igen sa de (har för mig att jag ska dit den 4 augusti för att lära mig spruta). Planerat ÄP är v.33. Enligt dem är det 1a veckan de gör ÄP efter sommaruppehållet...
  • Macpau
    Lycklig vill ha mer skrev 2010-05-04 15:51:43 följande:
    Har du gjort den korta metoden på SU? Om det är så, så är jag inte förvånad heller faktiskt *kliar mig i huvudet*. Jag har fått den känslan att informationen varierar lite beroende på vem man talar med. Jaja, det är gratis
  • Macpau

Hej Liffan! *vinkar*

Varför ska du inte ta den sista Pergokuren, är det pga värdena? Kan vara sunt...

kram!

Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?