• Macpau

Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?

Hejsan!

Vi har precis ställt oss i ivf kön på Sahlgrenska. Beräknad start, med allt vad det innebär, är till våren.

Det skulle vara väldigt trevligt att vi "förstagångsförsökare" utan barn skulle kunna prata, älta, klura & stötta, med allt vad ivf innebär.

Välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-08 21:24
    Här är länken till vår medlemstråd, så vi kan hålla koll på hur vi ligger till i ivf-svängen :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-08 21:24
    www.familjeliv.se/Forum-7-134/m50620416.html

• Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?
  • Stella Kardunn
    Fikalistan

Måndag 17 maj: 
    Macpau
    Liffan
    Miss Star

Tisdag 18 maj: 
    Macpau
    Liffan

Yeah yeah, mitt lag leder!!
  • Macpau
    Stella Kardunn skrev 2010-04-22 11:36:18 följande:
    FikalistanMåndag 17 maj: MacpauLiffanMiss StarTisdag 18 maj: MacpauLiffanYeah yeah, mitt lag leder!!
  • Stella Kardunn
    Fikalistan

Måndag 17 maj: 
    Macpau
    Liffan
    Vitsippa76
    Miss Star

Tisdag 18 maj: 
    Macpau
    Liffan
    Vitsippa76

Förlåt Vitsippa {#lang_emotions_embarassed}
  • bubblan79

ja just det, vem kan sätta en spruta lika bra som en diabetiker?! låter som en bra idé haha håll upp tröjan bara. vad jag förstod så ska man sätta den i magen fast det kanske går lika bra i benen, hm vet ej

(¯`°?.¸ ღMidsommarafton 2008 ღ ¸.?°´¯)
  • bubblan79

jag och min man fick idag det stora kuvertet med all info i om vårt infomöte på sahlgrenska den 5 maj.
    men får tydligen ställa frågor efter informationen.. ni som gjort detta, vad hade ni velat veta så här i efterhand?

(¯`°?.¸ ღMidsommarafton 2008 ღ ¸.?°´¯)
  • Liffan
    MaMaS skrev 2010-04-22 09:27:51 följande:
    Godmorgon kära ni! Tack för era svar. Hade det bara varit detta med sköldkörteln hade jag kanske mer tagit det med en klackspark, men precis som ni säger. När det hänt så mycket under senaste året så blir världens minsta grej hur stor som helst för mig. Så ni får ha lite överseende med det Jag hoppas snart bli "normal" igen Så nu har jag tagit två tabletter Levaxin, får se om jag märker nån skillnad snart Tydligen kunde ett symptom vara att man hade lite/mindre sexlust, så min sambo tyckte jag skulle ta alla tabletterna på en gång   Liffan: tycker absolut du ska kolla ditt värde igen. Mitt var tydligen inte jätte dåligt men låg på gränsen så olika läkaren kanske säger olika om man ska ta medicin eller ej. Men hjälper det är det ju helt klart värt det Skrattade faktiskt lite när du råkade skriva ditt namn, hihihi. 
    Hej! en massa glada gubbar idag ändå. jag hoppas att det betyder att du känner dig lite gladare idag! Ja, jag ska höra med dem om värdena faktist...
    Macpau skrev 2010-04-22 10:01:46 följande:
    åh...jag känner ingen sjuksköterska/läkare...men vilken lyx det hade varit!! Jag tror att om det krisar så går jag till min svåger. han är diabetiker och expert på detta...å andra sidan så vete katten om han ska få göra det, har sett honom sticka sig med nålen genom 2 lager av tröjor, då han inte orkat dra upp dem
    men hallå! genom två lager tröjor! galet!
    Stella Kardunn skrev 2010-04-22 12:49:58 följande:
    FikalistanMåndag 17 maj: MacpauLiffanVitsippa76Miss StarTisdag 18 maj: MacpauLiffanVitsippa76Förlåt Vitsippa
    Nu får du ragga spelare till det norska laget! man kan inte slappna av bara för att man leder med en poäng

lite ofokuserad dag men kanske produktiv... något oklart.

hej hej!
  • Macpau

Hallojsan girls, nu är jag tillbaka från su och har inte så roliga nyheter...fick en jättetrevlig överläkare som kan sin sak...har jobbat där länge nog så att säga & en massa dokumenterat arbete bakom sig just med ivf.

Iallafall, han tyyckte jag hade för få och för lite vätskefyllda blådor för min ålder. Med tanke på min mammas situation (tidigt klimakterie) så tyckte han att vi bör ta det säkra föär det osäkra och rappa på detta. Han skrev en notis att jag skulle sättas på en eventuell återbudstid, om det finns någon sådan. Då de inte har såna så ska jag börja spraya i slutet på juni, så jag är redo att plockas 1a veckan de gör äp (v.33). Nu är jag orolig att mina äggreserver börjar sina

I samband med detta tyckte han att menopursputor är bäst för mig (med näst högsta dosen direkt), så jag har nu fått med mig hem ett kit med nålar, en massa pulver, vätska och sprutor...är sjukt nervös nu. Vanliga diabetesprutor hade jag kirrat, men detta testar min sprutskräck på  ett helt nyt sätt...det är en vanlig spruta!! Plus att risken för överstimulering är klart mkt större...

Har en del att smälta nu...

kram på er.

• Macpau
    bubblan79 skrev 2010-04-22 13:53:01 följande:
    jag och min man fick idag det stora kuvertet med all info i om vårt infomöte på sahlgrenska den 5 maj.men får tydligen ställa frågor efter informationen.. ni som gjort detta, vad hade ni velat veta så här i efterhand?
    ...tänkte bara att uppmuntra att det är ju bra att ni ändå fick en tid för planerad sprayning, sprutor, äp innan sommaren. Då bokar de iallafall upp en tid åt er redan innnan sommaren så att de inte blir upptagna. Så även om man inte får börja nu så har ni en garanterad (preliminär) äp dag satt.
  • MaMaS
    Liffan skrev 2010-04-22 16:16:59 följande:
    Nu får du ragga spelare till det norska laget! man kan inte slappna av bara för att man leder med en poäng lite ofokuserad dag men kanske produktiv... något oklart. hej hej!
    Ja, jag känner mig faktiskt lite gladare idag. Ibland behöver man bara lite tid att smälta allt. Nu tänker jag att det kanske inte är meningen att jag ska göra ivf just nu, utan ska först ta mina mediciner. Jag brukar tänka att det finns en mening med allt, fast det ibland kan vara svårt att se. Men, har jag en dålig dag imorgon kommer jag nog tänka helt annorlunda
    Macpau: Men herregud!!! Här sitter jag och klagar över lite dåliga sköldkörts-värden...har de inte sett detta med dina ägg tidigare när de gjort vul? 
    När du bara pratar om sprutan ryser jag över hela kroppen. Men du kommer fixa det!! Man får väl försöka tänka vad det ger i slutändan. *bamsekram till dig*
  • Liffan
    Macpau skrev 2010-04-22 16:17:19 följande:
    Hallojsan girls, nu är jag tillbaka från su och har inte så roliga nyheter...fick en jättetrevlig överläkare som kan sin sak...har jobbat där länge nog så att säga & en massa dokumenterat arbete bakom sig just med ivf.Iallafall, han tyyckte jag hade för få och för lite vätskefyllda blådor för min ålder. Med tanke på min mammas situation (tidigt klimakterie) så tyckte han att vi bör ta det säkra föär det osäkra och rappa på detta. Han skrev en notis att jag skulle sättas på en eventuell återbudstid, om det finns någon sådan. Då de inte har såna så ska jag börja spraya i slutet på juni, så jag är redo att plockas 1a veckan de gör äp (v.33). Nu är jag orolig att mina äggreserver börjar sina I samband med detta tyckte han att menopursputor är bäst för mig (med näst högsta dosen direkt), så jag har nu fått med mig hem ett kit med nålar, en massa pulver, vätska och sprutor...är sjukt nervös nu. Vanliga diabetesprutor hade jag kirrat, men detta testar min sprutskräck på  ett helt nyt sätt...det är en vanlig spruta!! Plus att risken för överstimulering är klart mkt större...Har en del att smälta nu...kram på er.
    Hej vännen! Det var inte kul att höra att läget var så. fick du något svar på varför de inte konstaterat detta tidigare? jag förstår inte att det kommer upp nya saker hela tiden - hade det gjort det ordentligt från början så hade ni kanske inte behövt vänta så himla länge. men det var ju skönt att han tog det på allvar nu och sätter igång så fort som möjligt. det kommer att lösa sig! och jävla skit med sprutorna! men det kommer du (eller sambon) fixa också! ni klarar det här!!

kram
Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?