• Macpau

Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?

Hejsan!

Vi har precis ställt oss i ivf kön på Sahlgrenska. Beräknad start, med allt vad det innebär, är till våren.

Det skulle vara väldigt trevligt att vi "förstagångsförsökare" utan barn skulle kunna prata, älta, klura & stötta, med allt vad ivf innebär.

Välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-08 21:24
    Här är länken till vår medlemstråd, så vi kan hålla koll på hur vi ligger till i ivf-svängen :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-08 21:24
    www.familjeliv.se/Forum-7-134/m50620416.html

• Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?
  • Stella Kardunn
    Macpau skrev 2010-04-26 11:51:04 följande:
    att det nu är inlägg nr 1000 !!!!
    Inte mer än rätt att trådstartaren fick ta denna milstolpe
  • Tarda
    Dizzi82 skrev 2010-04-25 22:04:39 följande:
    ... sedan sa hon att man kanske kunde börja spraya redan på MFD någon som gjort det och vad är det för skillnad att börja då och 21 dagar efter mfd? hoppas att det har gått bra för er och att våran tråd har fått något + den sista månaden!
    Jag började spraya på mensens första dag, utgår från att det är vad förkortningen betyder, men man vet ju aldrig ;)

Har ingen susning om vad skillnaden är dock, jag har så oregelbunden cykel så jag antar att det är smidigast att starta CD1 då.

ÄP är planerat till v 20, alltså 4 veckor efter spraystart, det blir ju en del kortare än vad som är brukligt med långa metoden om jag förstått saken rätt. Så det är ju en skillnad.
  • Liffan
    Macpau skrev 2010-04-26 11:51:04 följande:
    att det nu är inlägg nr 1000 !!!!
    Grattis!!! det är inte dåligt det!
  • Macpau
    Tarda skrev 2010-04-26 15:26:30 följande:
    Jag började spraya på mensens första dag, utgår från att det är vad förkortningen betyder, men man vet ju aldrig ;)Har ingen susning om vad skillnaden är dock, jag har så oregelbunden cykel så jag antar att det är smidigast att starta CD1 då.ÄP är planerat till v 20, alltså 4 veckor efter spraystart, det blir ju en del kortare än vad som är brukligt med långa metoden om jag förstått saken rätt. Så det är ju en skillnad.
    det låter helt klart bättre att börja på CD1! v.20...det är ju rätt så snart! Spännande:)

Japp, då är det 2 till som är gravida som började efter oss. Nämnde jag att det är ANDRA barnet de är gravida med??? gaaaah!!! Jag hatar Facebook. Ska nog bojkotta alla som är gravida och blocka deras dagliga kommentarer om hur magen växer *nöjd med mig själv*
  • Tarda
    Macpau skrev 2010-04-26 19:52:11 följande:
    det låter helt klart bättre att börja på CD1! v.20...det är ju rätt så snart! Spännande:) Japp, då är det 2 till som är gravida som började efter oss. Nämnde jag att det är ANDRA barnet de är gravida med??? gaaaah!!! Jag hatar Facebook. Ska nog bojkotta alla som är gravida och blocka deras dagliga kommentarer om hur magen växer *nöjd med mig själv*
    Ja det är snart, börjar undra om jag missförstått något, kan det gå så snabbt? Och varför börjar inte alla på CD1 isåfall, finns det några nackdelar?

Jag blir galen på alla FB-preggon. Värst är de som inte gör annat än gnäller om foglossning/svullna fötter/fett hår/gud vet vad. De har jag blockat för länge sen, med gott samvete :D
  • Macpau
    Tarda skrev 2010-04-26 20:20:44 följande:
    Ja det är snart, börjar undra om jag missförstått något, kan det gå så snabbt? Och varför börjar inte alla på CD1 isåfall, finns det några nackdelar?Jag blir galen på alla FB-preggon. Värst är de som inte gör annat än gnäller om foglossning/svullna fötter/fett hår/gud vet vad. De har jag blockat för länge sen, med gott samvete :D
    ska precis blocka alla gravida-med gott samvete! Skönt att höra att man inte är ensam

Försöker- det var ett tag sen. Hoppas allt är bra med dig!

Kram
    Stella Kardunn skrev 2010-04-26 13:03:36 följande:
    Inte mer än rätt att trådstartaren fick ta denna milstolpe
    ja bara tänk...1000 inlägg av visdom & peppning 
  • bubblan79

vilken dag ska man börja sin behandling? nässpray och sprutor? om det är på cd1 så hinner jag ju börja innan sommaruppehållet ju

(¯`°?.¸ ღMidsommarafton 2008 ღ ¸.?°´¯)
  • Macpau
    bubblan79 skrev 2010-04-27 07:37:05 följande:
    vilken dag ska man börja sin behandling? nässpray och sprutor? om det är på cd1 så hinner jag ju börja innan sommaruppehållet ju
    jag vet, jag sa samma sak till dem. Jag var på dag 19 i cykeln när jag var där och sa att jag hinner börja både på dag 21 och 1 men sjuksystern bara skakade på huvudet.  Problemet är att de inte har några nya tider för äp kvar innan de stänger för sommaren.  Så även om vi "hinner" så hinner inte SU
  • bubblan79

wtf...... nu blev jag ju alldeles till mig ju. jag kommer vara där på dag 21 så skulle ju kunna börja samma dag oxå hahaha men det är nog omöjligt antar jag men JAG VILL.

(¯`°?.¸ ღMidsommarafton 2008 ღ ¸.?°´¯)
Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?