• Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen
  • Marvin

Pratade precis med CvL och av de 9 äggen var 5 mogna och av dem blev 3 befruktade!! ET imorgon em!!

♥ - ♥ - ♥ - ♥ - ♥ - ♥ - ♥ - ♥ - ♥ - ♥ - ♥ - ♥ - ♥
  • anlo24
    Marvin skrev 2010-05-05 13:39:45 följande:
    Pratade precis med CvL och av de 9 äggen var 5 mogna och av dem blev 3 befruktade!! ET imorgon em!!
    Jätte stort Grattis. Så härligt!! Det kommer att gå super imorgon. Skönt med ett bra resultat :)

Kram
  • anlo24

Jag fick en stor flytning idag. Långa trådar. Kan det vara ÄL redan?? Är på CD 12 idag. Fick ÄL dag 18 förra mnd inför FET:en. Tänkte testa denna mnd mer för att se hur kroppen fungerar. Har lite känningar i magen men det brukar jag ha lite innan ÄL annars också.

Vill helst inte börja testa för tidigt då jag tycker att det är jobbigt.

Hur är det med er andra tjejer?? Jag har varit lite off sista dagarna. Haft en liten svacka. Känns lite hopplöst nu..

Kramar till alla

• pp08

Anlo: jag skulle testa om jag var dig, bättre att testa för tidigt än att missa ÄL. Man kan ha ÄL vid olika dagar i olika menscykler.

Jag ammar fortfarande och har nu en senare dag för ÄL, och även en kortare period fram till mens. Hade nästan gett upp när jag inte fick ÄL inom vanliga ramen och märkte sedan ökad flytning, testade och det var ÄL!

• Marvin

Anlo - Tack!! Har nog ingen koll på det du frågar efter...CD...är det menscykeldag 12, du menar? Du menar testa med ÅL-sticka? Mamma pratade om att på 70-talet kollade man temperaturen istället...kan vara ett alternativ till dyra test!!

• anlo24
    Marvin skrev 2010-05-05 17:15:49 följande:
    Anlo - Tack!! Har nog ingen koll på det du frågar efter...CD...är det menscykeldag 12, du menar? Du menar testa med ÅL-sticka? Mamma pratade om att på 70-talet kollade man temperaturen istället...kan vara ett alternativ till dyra test!!
    Haha. Det kör med det också. Men den har inte riktigt samma känslighet. Får ofta utslag på stickan innan tempen stiger.

CD är menscykeldag. :)
  • CurlyRed
    Marvin skrev 2010-05-05 13:39:45 följande:
    hihi Marvin du hade EXAKT samma ÄP resultat som oss 9 ägg, 5 mogna och 3 blev befruktade - 1 till oss och 2 till frysen!! Lycka till nu m ruvningen!!! Och önskar dig stooort tålamod, det verkar behövas, för har väl aldrig varit med om att tiden går såååå låååångsamt.....
    är på RD13 och testade minus igår... men ska väl vänta till RD18 som CVL säger, så jag har fortfarande ett minimalt hopp kvar...

annars FET så snart det går !

Anlo - lycka till m ÄL! Kör ni "naturliga metoden den här månaden" eller blir det FET?
  • anlo24
    CurlyRed skrev 2010-05-05 18:20:24 följande:
    hihi Marvin du hade EXAKT samma ÄP resultat som oss 9 ägg, 5 mogna och 3 blev befruktade - 1 till oss och 2 till frysen!! Lycka till nu m ruvningen!!! Och önskar dig stooort tålamod, det verkar behövas, för har väl aldrig varit med om att tiden går såååå låååångsamt.....är på RD13 och testade minus igår... men ska väl vänta till RD18 som CVL säger, så jag har fortfarande ett minimalt hopp kvar...annars FET så snart det går !Anlo - lycka till m ÄL! Kör ni "naturliga metoden den här månaden" eller blir det FET?
    Det blir naturell. Väntar på IVF start.
  • Marvin

CurlyRed - Skönt att höra att någon har samma!! Det måste ju vara normalt då!! {#lang_emotions_smile}
    Åh...ska nog försöka hålla mig till RD18, men det är ju lätt att säga nu!! RD18, men då skulle man räkna från dagen för ÄP, eller hur? Tror det blir 22/5 för mig...

Men om man inte lyckas, ska man inte köra en riktig omgång till för att få det betalt av landstinget? Fast det ska jag inte tänka på ännu!!

• CurlyRed

Marvin- vi var lite "sena" att ställa oss i kö till landstinget. Vi försökte själva i 2,5 år först. Så ställde oss i kö i januari i år efter att fertilitetsutredningen givit "oförklarlig barnlöshet". Så här i efterhand ångrar man ju sig bittert att man inte anmälde sig tidigare... så tidig höst 2011 skulle vi kunna få sponsrade landstingsförsök...

dvs vi går privat och betalar själva på CVL. Surt men vad gör man. Jag fyller 36 i år och min man 37 och vi skulle ju jättegärna vilja ha 2 barn. så vi hade ingen lust att vänta tills hösten 2011...
    Dvs vi köpte inget "paket" på CVL denna gång utan en 1-gångs, men kan ju då köpa till för upptining av våra 2 små eskimåer vid behov.

Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen