• Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen
  • Cahela

Hej tjejer!
    Anlo, vad kul att höra ifrån dig. Piken och jag är kompisar på FB så vi är lite uppdaterade på varandra där.
    Jag vet inte hur ni känner men jag tycker att jag hinner ingenting som inte har med barnen att göra. Vill jag skriva ett inlägg eller svara på ett meddelande (sms eller på FB) så tar det mig veckor känns det som. Det går för runt med två barn så tätt känns det som. Nu har vi varit lediga tillsammans i tre veckor och äldsta tjejen (11 år) har varit här och med tre barn är det ännu mer sjåigt även om 11-åringen leker mkt med Elsa också. Elsa som blev 3 i nov är på sin lillebror (som blir 1 om en vecka) HELA tiden. Det är så jobbigt för han får inte göra si, han får inte vara där osv....det är skönt när hon är på förskolan på dagarna så det blir lite lugn och ro här hemma. Att vara hemma med två barn tycker jag är jobbigt men nu när sonen blir 1 så har jag inga problem att börja sticka iväg och göra saker själv, typ handla. I helgen lämnade vi båda barnen till mina föräldrar och tog en hel dag själva i Sthlm och det var sååå skönt! Vi har verkligen fått förhållandet på prov med allt vi gått igenom och egentiden för oss två tillsammans är NADA så att lämna barnen måste vi nog göra lite oftare för att göra saker bara vi två.
    Det känns som att IVF-tiden är några år bakåt i tiden (även om det blev 1 IVF när sonen blev till) och det är skönt att vara ur det. Samtidigt så saknar jag kliniken för de är så gulliga på Linné tycker jag. Tänk att vi alla blev 2-barns mammor tillslut.
    Så fantastiskt eller hur?!Flört

• Pemberly

Allt är bra med oss förutom att vi är förkylda (igen). Lillplutten blir 5 månader imorgon och har fått börja smaka lite annat än bröstmjölk. Han gillar verkligen banan. 4-åringen har tack och lov äntligen börjar bli lite mer lätthanterlig efter att ha varit rätt krävande sedan lillebror föddes. 

• Piken

Halloj, hur har ni det? Här kör vi årets första penicillinkur mot dubbelsidig öroninflamation på lilltjejen. Lite klurigt denna gång då hon inte har haft feber utan i princip bara förkyld. Dock har hon gråtit nu sex nätter i rad vilket gjorde att jag sökte läkare idag. Känner mig lite dålig mamma som inte gått tidigare :(

Jag är gärna på om det blir en träff. Vore så kul :)

Cahela, du börjar väl jobba nu? Hur känns det inför det? Vi kan väl ta en helg för att ses om du jobbar?

Anlo, vad jobbigt med maten som krånglar, hoppas det går bättre redan nu? När åker ni till thailand? Äter hon gröt? Ta isf med det i massor. När vi for till Grekland och vår son var två år då, tog jag med mig burkmat och gröt så att det räckte och blev över. Visste ju inte hur eller om han kunde/ville äta det som fanns där. Och tur var väl det, för mattiderna var inte alls vid hans mattider. Vid vår middag så hade han redan ätit middag och åt lite extra tillsammans med oss, frukt etc. Hoppas ni får en underbar semester, vart ska ni i Thailand?

Pemberly, hoppas ni kryat på er nu. Redan fem månader! Jag tycker verkligen tiden går fortare med nummer två.

Trevlig helg till er alla / Piken

• Marvin

Hej!

Googlade en sak på nätet och fick träff på familjeliv och tänkte....det var länge sedan jag loggade in.

Har läst igenom inläggen på sista sidan! Kul att läsa!

Jag vet inte om ni minns men min son Simon blev precis 4 år. Känner igen lite av det ni skriver. Tyvärr har han inget syskon att bråka med men vi försöker att ge honom motstånd i lekar osv.

Nu borde jag sova.

?-hälsningar

• Piken

Hej Marvin! Kul att höra av dig, jag brukar tänka på dig när jag far förbi orten som ni bor på. Ja tänk att våra barn som vi kämpade med först är kring fyra år nu.

Vet ju inte om du kommer gå in för att läsa mera, men blev det inga syskonförsök för er del?

Kram Piken

• Ullis K

Hej på er tjejer! Gjorde precis som Marwin och tänkte kika in efter flera års frånvaro här. Till min glädje känner jag igen flera av er. Hade kunnat vara i er skara som tvåbarnsförälder men fick tyvärr missfall i v 8 efter ett FET. Vi har dock solstrålen Leon på 2,5 som kom på 4:e försöket men första på Linné. Har precis i dagarna börjat spraya igen med massor av tankar och blandade känslor. Vet inte om någon av er minns mig men det var kul att se att det gått fint för er!?/ Ulrika

• Marvin

Hej Piken och ni andra!

Jag minns lite om dig Ullig K.

Vad kul, Piken, att du minns mig! Jag kommer ihåg att vi bor "nära" varandra.

När vi fått Simon lät det som våra ods var så dåliga och när vi väl ville göra nytt försök så gick det så dåligt. Men jag tror att det var mycket som sköttes dåligt hos vår hemmaklinik (inte samma som vårt lyckade första som var via sjukhuset). De har för många patienter (tror jag) och gjorde mig väldigt upprörd under tiden då jag höll på med nässprayen. Vi var till CvL på kontroll under påsken och gjorde sedan ÄP som bara resulterade i ett uttaget ägg. Det funkade inte. Eftersom jag har en mild typ av blödarsjuka tog jag medicin mot blödning också och den har för mig hemska biverkningar, så jag mådde pyton minst en vecka efter ÄP. Detta är två år sedan. Har fundrar lite på om vi skulle testa en annan hemmaklinik eller gå direkt till CvL men det sistnämnda blir väl lite för knepigt med resor osv.

Piken, vilken hemmaklinik har ni haft?

Men det passar mig och min man rätt bra med bara ett barn, men så är det det där med alla nackdelar för ensambarn...

Kram M

• Marvin

Hej!

Fick för mig att jag skulle gå in och kolla om någon varit inne i vår tråd, men ni har väl precis som jag mycket annat att göra!

Simon fyller 7 år i januari och går nu i förskoleklass

Min man mår bra efter att ha varit riktigt, riktigt dålig pga läckage i hjärtat. Då när han låg inlagd i Uppsala i ungefär 3 månader varav ca 1 månad på HIVA var jag glad över att inte ha en bebis också. Men nu var det något han sa häromdagen som gjorde mig lite fundersam.

Själv är jag föräldraledig. Insåg att vi har många dar kvar och nu slipper jag vara på mitt jobb i Oskarshamn varje vecka. Så istället söker jag jobb, försöket komma igång med träning och så umgås jag med familjen.

?

• LMSM

Hej Allihopa. Jag har förstått att den här tråden är väldigt gammal men jag hoppas på att någon ser att jag skriver och kanske svarar :) det är väldigt mycket att läsa men jag har förstått att många haft det kämpigt med fleratlet äggplock men ändå lyckats tillslut. Stort grattis till er!

Jag har gjort 6 äggplock nu och fått tillbaka 4 gånger totalt 6 embryon ( två gånger har jag fått två embryon). 

De tre sista försöker har gjorts hos CVL, då fick jag tillbaka två 9,1 poäng resterande 3 ägg var alla lägre poäng och slutade dela sig vid 6 celler. Misslyckat. 

Den här gången fick jag ett med betyg 9,1 igen och ett till som hade mkt lägre betyg men 6 celler. Resterande 3 befruktade embryon hade alla sämre poäng än gången tidigare på CVL. ( första var inte ett enda ägg befruktat)

Är det någon här som lyckats på embryon som INTE varit 10 poänger. Av det jag lyckats läsa här känns det som om alla tillslut lyckades på 10 poänger. Har jag ngn chans på 7.5-9. 

så tacksam för svar 

Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen