Hej, jag skrev ett långt inlägg som sedan försvann :( blir så less när det blir så. Nu ska jag iaf försöka skriva igen. Anlo, jobbigt med ryggskott mitt i allting! Hur gick det med vägning idag? Har haft det precis som du, Anlo, med amningen, amningsnapp (grymt ont i brösten) ammat som sjutton och sessan gick upp endast 100 gr på fem dagar. På bb sa det att jag skulle tilläggsmata och mata var tredje timme. Ammade utan ersättning på dagarna och gav tillägg till natten. Dock har jag sjukt mycket mjölk, läcker som ett såll under amningen, så jag spar mjölken och får ihop mellan 2-3 dl per dygn, helt otroligt. Lillsessan kräks upp mycket och är otroligt pickig vid bröstet innan hon tar den. Ibland kan det ta flera minuter innan hon lyckas suga sig fast, stressande. Precis som Cahela skrev så sa de till mig på bb att bara mata max 10 min per bröst och sedan om det inte räckte ge ersättning alternativt bröstmjölk. Hade oxå problem med att sessan somnade vid bröstet, och det var svårt att väcka henne, fick klä av henne så att hon vaknade till, men tycker att det blivit bättre. Faktum är att hon nu på en vecka gått upp 300 gr och vuxit dryga 3 cm. Börjar kunna slappna av nu, trott att hon inte får i sig tillräckligt med mat då hon kräks så mycket. Min son kräktes ju nästan aldrig. Man ammar om man kan, kan man inte så ger man ersättning och man är lika bra mamma hur man än gör! Så gör det som känns rätt för dig vad gäller amningen. Vad gäller tiden till sonen, så måste han numera dela den med lillasyster, och det klart vi sörjer, men det bara är så. Sonen hade redan innan lite Alfons-beteende, dvs jag ska bara...och nu är det helt otroligt hur vi får tjata på honom om allt. Och han blir arg och vi blir arga och tvärtom. Antar att det går över när vi väl synkats som familj, hoppas det iaf. Jag förlorade blod vid snittet, hade några stora kärl som låg i snittets väg. Fick blodförtunnande i förebyggande syfte efter snittet. Äter niferex och ska ta nya prover vid efterkontrollen. Det verkar som huvudvärken lagt sig något. Pemberly, hur mår du?