• Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen
  • Piken

Hej tjejer, torsdag är det bokat nu? Behöver förbereda dagis, så att jag kan hämta sonen senare. Eller ska ni ha med er era storasyskon?

• Cahela

Hej tjejer, jag har inte varit in här sen jag skrev sist. Barnen har varit/är sjuka och nu skrev Piken till mig på FB idag och då kom jag på att jag inte svarat. Om ni tre kan ses på torsdag så gör det, jag kan inte då barnen är fortsatt sjuka och jag vill inte släpa ut Emanuel nu på någon längre utflykt. Om ni inte ses på torsdag (fast jag hoppas ni tre kan ses iaf) så försöker jag gärna om två veckor?

• Pemberly

Jag kan tyvärr inte på torsdag längre för vi har blivit förkylda hela familjen. 

• Piken

Jag tycker vi försöker planera in en annan dag när alla kan och är krya. Krya på er nu!

• anlo24

Jag har dessvärre också blivit förkyld. Krya på er! Vi bokar in ett nytt försök snart igen

• Cahela

Hej tjejer,
    Hur mår ni?
    Jag mår sådär just nu. Är sjukskriven för stress efter allt som varit/är sista året. I helgen fick jag lunginflammation (tror dom) och det fick mig att tippa över. Nu tar mannen hand om barnen för jag orkar inte och behöver vara helt själv på dagarna.
    Annars rullar det på för oss med förkylningar...barnen mår förutom det bra dock.
    Nu har jag vilat själv i fyra dagar och det är bästa återhämtningen just nu.
    Hoppas ni mår bra!

• Pemberly

Tråkigt att höra om din sjukskrivning cahela. Hoppas du blir bättre snart. 

Vi är fria från förkylningar nu, men 4-åringen är inne i en period där han inte vill somna på kvällarna. Nattningen kan ta flera timmar ibland så det är lite slitigt och så är han då trött på dagarna. Lillplutten växer och utvecklas bra. Han har börjat le mycket och börjat "prata", så det är mysigt.  

• Piken

Gott nytt år!

Fullt upp har det varit med jul och nyår. Hopas ni alla haft en mysig jul (trots frånvaron av snö). Hur mår era små? Är de några som är på g med försök här på sidan nu efter helgerna?

Vår jänta mår bra, refluxen mycket bättre, inte alls så mycket kräkningar längre. En bidragende orsak till minskning är att hon äter delvis fast föda. Ammar endast på nätter och på morgonen. Tidigare på eftermiddagen, men nu börjar hon rata bröstet även då.

Sover rätt dåligt på dagarna, tyvärr, får inget gjort (jag som sökt lite kurser här till våren, hur ska det fungera?) Men hon sover för det mesta rätt ok på nätterna. Vår fyraåring har utvecklats till en riktig retsticka och är periodvis otroligt jobbig. Inte bara att han retar oss utan även sin lillasyster. Öronen har han som prydnad för inte gör han som han blir tillsagd. Ibland får man mindre och större utbrott på honom, men det tycks inte heller hjälpa till att förändra hans beteende. Ja ja, nog gnällt om det. Jag hoppas ni alla får en underbar 2015!

• anlo24

Hej tjejer!

Nu var det längesen vi hördes Hoppas att julen varit bra och att ni o familjen mår bra. 

Hur är det med dig Cahela? Trist att läsa men jag förstår att det tar stopp nånstans.

Hur mår du/ni Pemberly? Hur gammal har din son blivit?  

Kul att höra ifrån dig Piken! Låter som du har en aktiv liten tös Tycker mig känna igen Arvid i din son. Men han är superlugn om man är med honom själv och speedar upp sig när han är med Svea. Är nog ganska avundsjuk på henne. Rädd att han ska missa något känns det som. Lätt att man hamnar i en ond cirkel av gnäll o tillrättavisning. 

Förhoppningsvis så kan tösen din sysselsätta sig lite mera när hon blir äldre. Fast då o andra sidan så börjar dom bli mera rörliga o kräver passning 24-7. Inte helt lätt.

Svea är som Arvid var, kinkig med maten. Haft det lite tufft med det. Men det verkar som att hon inte vill ha puremat utan mer "vanlig mat". Gillar inte burkmat. Favorit just nu är kalvsylta o mosad potatis med smör. Vi misstänkte ett tag att hon inte tålde gluten då hon fick ont i magen av det men nu har vi börjat igen o det verkar gå bra. Skönt för hon gillar pasta o bröd. Vi ska till Thailand i feb o hennes matsituation gör mig lite orolig. Blir nog svårt att få i henne burkmat samtidigt som man vara lite restriktiv med deras mat. Men vi har en månad till på oss att prova oss fram. 

Vore så kul om vi kunde få till en träff här framöver. Hur ser det ut för er?

Må gott!! Kram på er!

Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen