• Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen
  • Cahela

Piken: jag hade jätte mkt mjölk i början, donerade till prematurerna det som inte Emanuel behövde. Fick slänga en del tyvärr på sjukhuset då det glömdes bort i kylen. Det stabiliserades sen med mjölkproduktionen o nu helammar jag m ett bröst.

• Piken

Anlo, det låter som ett genomtänkt beslut och tjejen verkar må bra. Cahela oc Anlo, jag hoppas oxå att det stabiliserar sig med mjölkproduktionen. Kräkningar,är väl ganska vanliga, bvc säger att så länge hon går upp och mår bra så handlar det om lverskottskräkningar, och med mägden mat som finns låter det rimligt. Hoppas det ger med sig när tjejen växer till sig. Nu är jag orolig för hennes magknip, verkar ha väldigt ont ibland och har gaser i magen. Funderar på utesluta mjölkprotein från min kost i en vecka eller två för att se om det blir bättre. Sonen tålde inte mjölkprotein, det har dock vuxit bort nu. Cahela, vad hände med ditt andra bröst då du ammar bara på det ena?

• anlo24

@Piken Hur mår lillan? Vad heter lillasyster Är hennes magknip bättre?

Lilla Svea har gått upp bra i vikt. Idag väger hon 3730 gr. Kinderna börjar bli lite fylligare och det gäller även armar o ben I helgen har min mamma varit här. Hon har tagit barnen på morgonen så vi har fått sova ut. Så himla lyxigt. Hon bor 35 mil bort så vi kan inte ses så ofta vilket förstås är trist. Men får försöka att få till lite fler träffar i sommar. 

@Cahela Hur mår du o familjen? När går maken på semester? Har ni nga semesterplaner eller blir ni på landet?

@Pemberly Hur mår du och magen När har du BF?

Kramar till er alla

• Pemberly

Jag har bf 30/8 så det är ett tag kvar. Jag har dock haft en del förvärkar senaste veckan och för några dagar sedan kom de regelbundet och gav inte med sig av vila så då var jag in på förlossningen på kontroll. Som tur var var tappen inte påverkad

• Piken

Pemberly, det låter bra att det såg bra ut. Rätt att åka in, jag åkte in av olika skäl (ont, kände inte fosterrörelser etc) flera gånger. Ja tänk, nu är det bara två månader kvar, drygt. Jag har en något gladare tjej här med hjälp av sempers magdroppar. Dock är hon stort behov av närhet vilket gör mig ganska låst. Nu letar jag febrilt efter bärselen, som finns uppe på vinden, någonstans..... Anlo, jag har inboxat dig.

• anlo24
    Pemberly skrev 2014-06-10 21:53:52 följande:
    Jag har bf 30/8 så det är ett tag kvar. Jag har dock haft en del förvärkar senaste veckan och för några dagar sedan kom de regelbundet och gav inte med sig av vila så då var jag in på förlossningen på kontroll. Som tur var var tappen inte påverkad
    Förvärkar är jobbiga. Jag har haft det vid båda grav. Skönt att tappen inte var påverkad. Jobbar du fortfarande? Låter som du kanske skulle må bra av att gå ner lite i tempo. 
  • kramiiis

Verkligen längesen jag skrev något... Men vissa känner kanske igen mig :)

Ville skriva att jag tänker på er och att jag hoppas allt går bra med försök, graviditeter och även tidigare guldklimparna!

Kram från gamle kramiiis

• Pemberly

Ja jag jobbar fortfarande men nu är det bara två veckor kvar till semestern och nästa vecka är kortare eftersom det är midsommar så det ska nog funka

• anlo24

Hej tjejer. Jag hoppas att  ni har det bra! Jag har en kompis som gör ivf i Köpenhamn. Hon har nga misslyckade ivf bakom sig och skall prova Prednisolon denna gång på eget bevåg. Men jag kommer inte ihåg hur upplägget ser ut. Trodde att jag hade skrivit upp det men icke. Är det någon som vet när man börjar, hur länge man äter det och vilken dos? Skulle vara så tacksam för denna hjälp. 

Piken och Cahela. Hur mår ni?

Stor kram 

• anlo24

Minnet är inte det bästa. Det är Trombyl jag menar. Tar man det samma dag som ÄP eller dagen efter? Tacksam för svar!

Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen