• Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen
  • anlo24
    Pemberly skrev 2014-04-09 23:23:14 följande:
    Ultraljudet idag gick bra. Läppen var hel och fin. Jag fick dock ligga där på britsen ganska länge för bebisen höll upp båda händerna för ansiktet och rörde sig mycket så det tog ett tag innan läkaren fick tillräckligt bra bilder
    Så skönt Pemberly! Hoppas allt är bra med dig o familjen Glad påsk. Kram
  • anlo24

Piken. Usch vad jobbigt att du är så svullen. Jag hade så efter Arvid o vet hur hemskt det är o hur ont det gör. Hoppas verkligen att jag slipper det denna gång. Men jag vet att det berodde på amningen förra gången. Dessa hormoner ställer till mkt i kroppen. Skönt att det gick över snabbt förra gången för dig, då borde det göra samma denna gång. Men det är en liten tröst ibland när det är här o nu som det är jobbigt. Hoppas att det löser sig snart med din jobbsituation. Hur länge till är det planerat att du ska jobba?

Jag går upp med mitt arbete nästa v. Ska bli så skönt att få tid o fokusera på detta nu. Har 3.5 v kvar då. Känner ett behov av att få boa o träffa vänner. Jag har haft en urjobbig svacka mentalt nu sista tiden. Känt mig helt mentalt utpumpad. Och otroligt ledsen. Men nu har det vänt igen. Mkt tankar o funderingar. 

Hur mår ni Cahela? Har ni fått komma hem?

Hoppas att ni alla får en härlig påsk. Många kramar

• anlo24

Godmorgon tjejer!

Hur mår ni i vårvärmen? Hoppas att påsken inbjöd till god mat o mys med familjen. Snart vankas en ny långledighet. Det är ytterligare en pos sak med våren

För egen del mår jag bra. Ja förutom mina krämpor då men dom har blivit en del av min vardag vid det här laget. Skolan avslutades i to. Känns underbart. Vi fick några små justeringar bara som vi ska åtgärda till på må. Sen hoppas jag att vi skickat in det för sista gången Mitt huvudbry nu är att jag gått upp 2.5 kg på 9 dgr. Känns helt galet. Är evt svullen el om det är tjock från underlivet ner mot knäna. Men inget som motsvarar denna viktökning. Magen känns gigantisk nu. Den har också ökat 3 cm under denna tid. Börjar minst sagt se sprickfärdig ut…. Detta oroar mig lite. Jag som nojade över att jag stått lite stilla i vikt ett tag fick som en käftsmäll av detta

Jag har nu 3 v kvar. Känns galet vad fort tiden gått. Känner knappt själv att jag hunnit med. Eller landat i tanken på att vi snart ska bli 4. Men längtar förståss o få träffa den lille.

Har åter fått en liten svacka med sömnen. Vaknade kl 04 även igår. Inatt har jag kissat 4 ggr på de 5.5 t jag sovit. Brukar inte kliva upp när jag vaknar så tidigt med idag var jag så hungrig...

Sköt om er tjejer och ha en toppendag i solen! Kram

• Piken

Hej aalesammen, hoppas ni mår bra. Anlo, låter härligt att skolan är avklarad. Är det någon vidareutbildning som du gått? Jag har oxå gått upp kavinartat, nu senast 3kg på fem dagar. Undra om det är farligt? Fötterna mina är som klumpar, fingrarna som prinskorvar är tom uppsvullen i ansiktet. Enda positiva är att rynkorna slätar ut sig :) Men nu är det inte långt kvar, längtar. Ska till läkaren på måndag på uppföljning av uvi, förlängning av sjuksrkivning och ska i samband med det fråga om den svullnaden som nu breder ut sig. Hur är det med dina sammandragningar nu? Sover oxå sjukt dåligt, försöker sova ikapp på dagen, men det är inte alltid det fungerar. Cahela, Är ni hemma nu? Hur mår ni? Ha en fortsatt trevlig helg/ Piken

• Pemberly

Spännande att det nu börjar närma sig för er anlo24 och Piken. Själv är jag i vecka 23+0 idag så det är ett tag kvar. Det känns bra att ha kommit såpass långt nu att en bebis kan ha chans att överleva om den skulle födas även om det förstås behöver gå några veckor till innan chanserna börjar bli bra.

• anlo24
    Piken skrev 2014-05-03 20:50:08 följande:
    Hej aalesammen, hoppas ni mår bra. Anlo, låter härligt att skolan är avklarad. Är det någon vidareutbildning som du gått? Jag har oxå gått upp kavinartat, nu senast 3kg på fem dagar. Undra om det är farligt? Fötterna mina är som klumpar, fingrarna som prinskorvar är tom uppsvullen i ansiktet. Enda positiva är att rynkorna slätar ut sig :) Men nu är det inte långt kvar, längtar. Ska till läkaren på måndag på uppföljning av uvi, förlängning av sjuksrkivning och ska i samband med det fråga om den svullnaden som nu breder ut sig. Hur är det med dina sammandragningar nu? Sover oxå sjukt dåligt, försöker sova ikapp på dagen, men det är inte alltid det fungerar. Cahela, Är ni hemma nu? Hur mår ni? Ha en fortsatt trevlig helg/ Piken
    Det är en fördjupningskurs inom intensivvård som är min specialitet. Fick klartecken idag att nu är allt klart o godkänt. Obeskrivligt skönt Har gått in i en stark boa period nu. Dock räcker inte tiden till för allt jag vill göra..

Jag tycker nästan det låter som du gränsar mot havanskeskapsförgiftning. Hur mår du annars? Vad sa dr idag?
    Blev du helt sjukskriven nu? El ska du ta ut föräldrardagar? 

Jag har fortfarande mkt sammandragningar. Vissa ganska onda men så har det varit länge nu så det är inget nytt. Min mage har börjat sjunka. Var till BM idag. Sista besöket. Fortfarande lågt BT 90/45. Hb 119. SF mått 33 cm. Ska på inskrivning inför snittet på tis nästa v. Känns helt galet vad fort tiden går...

Hur mår ni andra tjejer?

Kramar
  • Cahela

Hej alla!
    Vi är nu hemma sedan den 10 april. Det har varit en intensiv månad sedan dess med att komma tillbaka till "vanliga" livet samt ta igen allt praktiskt som vi inte kunnat göra sedan januari. Emanuel mår nu bra och det känns bra.
    Elsa har dessvärre haft konstant hosta sedan oktober som dock var mycket bättre i GBG. Hon medicinerar för förkylningsastma men det verkar inte hjälpa som förväntat. Krupphosta och hosta i samband med förkylningar. Nu har hon fått penicillin för bakterier som hittades i ett näsprov förra veckan. Förhoppningsvis kan det ta bort mycket av hostan. Det är väldigt sjåigt med två småbarn men mest för att vi aldrig får vara friska. Elsas hosta är verkligen jobbig för alla. Jag springer benen av mig känns det som på dagarna med att lämna på förskola, plocka, städa, ta hand om barn. Maten äts aldrig i lugn och ro för min del men jag vet att allt det här är en period i livet och därför är det hanterbart. Tvåbarnschocken som många pratar om tycker jag inte stämmer för mig iaf. Första gången var jobbigare då jag var mycket osäkrare på allt som förälder även om jag inte är speciellt nojjig av mig.
    Jag passar på att göra saker själv ibland om så för en timme och det är toppen med ersättning som Emanuel kan få då. Jag ammar fortfarande och det fungerar bra. Emanuel växer fint och är en rund och go kille.
    Det är skönt att inte vara gravid och gravidkilona är borta och nu är det "amningströjor" och tights med kjol som är modellen. Sen känner man sig inte riktigt fräsch med alla mjölk som rinner kors och tvärs men det känns igen från förra gången.
    Nu när vi har tre barn de helger och lov som makens dotter är här märks det att vi är en stor familj men det är mysigt. Hans äldsta dotter är en jättefin storasyster och Elsas absolut största idol. Då storasyster är 10 år och har 3 småsyskon så är hon duktig att ta hand om dom. Hon flaskmatar Emanuel och bär runt på honom. Elsa leker hon med så det är jätteskönt! Nu ska jag lägga ut alla Elsas kläder på Blocket vilket är lite vemodigt då man inser hur fort tiden går. Elsa är en stor tjej (lång) och världens gulligaste men också intensiv. Jösses vad man får passa henne ibland då hon är uppfinningsrik. Hon kallar lillebror Mannie och är mån om honom men jag litar inte ett smack på henne så man får alltid vara med. Hon är trots allt bara 2,5 nu så omdömet är inte på topp alltid. Emanuel är snart fyra månader och tiden går fort!

Hoppas ni mår bra, Kram!

• anlo24

Hej Cahela. Vad glad jag blir att höra att ni är hemma igen och att Emanuel mår bra. Känns helt sjukt att han redan har blivit 4 månader. Gud vad fort tiden går… Låter jobbigt med lilla Elsa. Hoppas att hon blir bättre nu när hon får antibiotika. Medicinerar hon bara för astma när hon är förkyld? Låter som hon kanske skulle behöva mera mediciner. Förstår att detta är jobbigt för henne o er. Man vet ju själv hur jobbigt det är med hosta. Är hon en glad tjej annars som äter o sover bra?

Låter underbart att gravidkilona är borta. Jag längtar till jag får tillbaka min kropp. Iaf denna stora mage o alla krämpor. Sen lär det nog dröja innan man är i form igen. Just nu är man som en flodhäst. Jag har fått tillbaka min foglossning igen. Så knasigt att den ska komma nu igen på slutet. På måndag har jag 1 v kvar till snittet. Så nu är det inte lång tid kvar Känns med lite skräckblandad förtjusning. Arvid har varit hemma från dagis denna vecka med feber så vi myser för fullt på dagarna. Han hjälper mig med att förbereda hemma för bebben. Han frågar varje dag om lillasyster kommer snart. Han vill att bebisen ska sova på hans rum o att han ske ge henne välling. Tyvärr kommer han nog bli lite besviken när han ser att hon inte kan leka

Min oro har lagt sig lite men det som är kvar nu är hur vi ska tackla att han fortfarande kommer på natten o vill sova med oss. Han gör det inte varje natt utan det kommer i perioder och han är lite känslig vid förändringar. Så det kommer nog komma även nu. Och då är det bara jag som gäller. Han är fortfarande så mammig. Vill inte ha honom i sängen samtidigt med lilla bebisen och det gör jätteont i mammahjärtat om han ska bli bortstött. Sover han nere med Mattias i gästrummet så kommer Mattias så långt i från mig. Och jag lär ju behöva lite hjälp iaf i början när jag är nysnittad… Hur gjorde ni?

KRAM 

Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen