• Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen
  • Cahela

Anlo: Det kommer gå bra med två barn. Tänk på oss som varit med om värsta mardrömsstarten men ändå fixat det  med två barn. Vi har inte ens bott hemma utan på patienthotell (kollektiv) i en annan stad. Det blir inte värre än man gör det men ja det är jobbigt med trotsiga småbarn! Just nu är Elsa jättetrött och arg och gör allt för att inte somna. Maken är på sjukhuset med sonen som idag blev sövd för att ta bort infarten han haft på bröstet (tunnelerad CVK). När man får en sån start som vi har fått så ter sig "vardagsproblem" som lyxiga men jag vet mkt väl hur jobbigt det kan vara att få ihop livet ibland även om ingen är allvarligt sjuk. Jag skulle ändå tipsa om att inte oroa dig i förväg för det gör det ännu jobbigare. Varför är du orolig att inte få en tjej? Jag förstår din oro kring om barnet är friskt för det gjorde jag trots att vi gjorde fostervattensprov. Nu visar ju fvp långt ifrån allt men efter vårt KUB-resultat och sedan RUL så var vi rejält oroliga.
    Här nere har jag mött barn med olika diagnoser och sjukdomar och kan efter det förundras över hur många som föds friska! Att ha varit på sjukhus med sitt barn i 9 av dess 10 levnadsveckor sätter sina spår men jag vågar ändå känna ett visst hopp om framtiden.

Imorgon blir vi utskrivna och det är med både glädje och sorg jag åker härifrån. Här som de finaste människorna finns som räddat livet på vår son två gånger!HjärtaHjärta

• Cahela

Räknade efter och det är 11 av 12 veckor vi har varit på sjukhus. Lång tid!

• Pemberly

Ja det är en läkare som ska göra ultraljud nu i veckan. Jag är inte så orolig. Eftersom bebisen vid alla ultraljud växt precis som den "ska" och allt annat såg bra ut så är jag rätt säker på att om det är läppspalt så är det "bara" läppspalt. Det finns en del allvarligare syndrom då bebisen förutom läpp/gomspalt kan ha en massa andra problem men då är de oftast tillväxthämmade också och det är ju inte vår bebis. Klart jag hellst vill att bevisen ska visa sig inte ha läppspalt för det är ju inte så kul att veta att ens barn måste opereras, men det känns som att skulle det vara så så är det inte hela världen. Det finns ju mycket annat som är värre att drabbas av.

• Piken

Grattis Cahela, äntligen få komma hem! Skönt att ni gått den vård ni förtjänar! Vore så trevligt att träffas någon gång, kanske på höstkanten....

• Piken

Äntligen är det klart, snitt planerat till den 20/5, så glad att slippa lägga ner mer energi i det. Tack för allt stöd tjejer.

• anlo24
    Piken skrev 2014-04-09 16:14:28 följande:
    Äntligen är det klart, snitt planerat till den 20/5, så glad att slippa lägga ner mer energi i det. Tack för allt stöd tjejer.

Åh vad skönt! GRATTIS Då har du BF en dag efter mig. Var det en bra läkare? Kram
  • Pemberly

Ultraljudet idag gick bra. Läppen var hel och fin. Jag fick dock ligga där på britsen ganska länge för bebisen höll upp båda händerna för ansiktet och rörde sig mycket så det tog ett tag innan läkaren fick tillräckligt bra bilder

• Piken

Tack Anlo, ja det blir efter dig, fastän jag ligger före ;) snittet blir femdagar före bf.

• Piken

Hejjjj, hur mår ni tjejer? Cahela, har ni fått komma hem? Här rullar jag på, försöker fortfarande arbeta halvtid, har ingen ersättare ännu. Magen växer och man blir otympligare för var dag, nästan. Mina fingrar är som prinskorvar och stela, ont i lederna. Så hade jag görra gången med, har för mig att det gav med sig rätt fort efter forlossningen. Mitt största bekymmer är att jag sover sjukt illa och är så trött på dagarna, kanske är det bra förberedelse inför kommande spädbarnstid, jag får se det så iaf. Nu har vi långledigt framför oss, med påskhelgen, och tyckte mig höra att även vädret skulle bli fint, gillart. Kram till er alla!

Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen