• Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen
  • Piken

Jag har för mig att man börjar samma dag, tror jag hämtade ut mina mediciner i falun och tog dom sedan o bilen på väg hem.

Här är allt bra, jag börjar acceptera att jag har fått ett "skrik och kräkbarn" älskar henne massor, men skriket gjotde att jag kände mig otillräcklig. Kräket har jag fortfarande inte kontroll på, det kommer när som, var som och luktar. Hur har du det?

• Troll lycka

Hej! E det ngn här som fått trombyl utskrivet efter två missfall på cvl? Har själv fått två missfall senaste sex månaderna men de vill inte skriva ut trombyl. Jag har läst som en tok överallt o det verkar ha god effekt på många... Har en blasto i frysen som jag förhoppningsvis kan få tillbaka i aug. Nån som har erfarenhet av trombyl, blastocyst eller så? Har inte läst genom tråden så ber om ursäkt om jag drar upp gamla frågor :)

Önskar er alla en fin sommar!

• anlo24
    Piken skrev 2014-06-25 23:17:27 följande:

Jag har för mig att man börjar samma dag, tror jag hämtade ut mina mediciner i falun och tog dom sedan o bilen på väg hem.

Här är allt bra, jag börjar acceptera att jag har fått ett "skrik och kräkbarn" älskar henne massor, men skriket gjotde att jag kände mig otillräcklig. Kräket har jag fortfarande inte kontroll på, det kommer när som, var som och luktar. Hur har du det?

Tack för svaret!  

Lilla pluttan då. Så jobbigt för er! Förstår att du känner dig otillräcklig. Jag känner samma sak. 

Svea hade ont i magen o skrek i lö-må kväll. Ville äta massor o spydde. Var på BVC i tis på 6 v kontroll o då sa ssk att det lät som magont. Har bytt ersättning nu till Babysemp Lemolac som är lite mera lättsmält. Men det är sjukt svårt att rengöra flaskorna efteråt. Bildar en kletig hinna inne i flaskan. Så idag försökte vi med den vanliga ers igen o då har hon småätit och gråtit så vi får byta tillbaka till den igen. Efter detta paket tänkte jag prova NAN Sensitive. Och efter det utvärdera vilken som passar bäst. Vi har också börjat med napp. Lite ovant eftersom Arvid inte tog nappen. Men man lär sig nog det också. Annars är det bra med oss. Svea väger nu 4.6 kg o är 54-55 cm lång. Hon har blivit starkare i nacken och lyfter på huvudet och börjat ge svarsleenden. Superkul med lite respons

Kram
  • Cahela

Hej,
    Har läst men inte svarat här. Med oss är det bra. Vi är på landet sedan en månad tillbaka och det är jätteskönt. Jag har varit själv med barnen och det var jobbigt men nu är maken ledig med oss. Han har dock hostat sedan april och undersökts för det men de hittar inget. Han ska få komma till spec.mott. i augusti hoppas vi. Jobbigt är det iaf med hans hosta och sen blir jag såklart lite orolig oxå. Sonen blir nu sex månader och är så gosig! Växer bra och har fått två tänder. Jag ammar fortfarande men nu ska vi börja med mat. Det är väldigt sjåigt med två små men det är en kort tid i livet vilket jag försöker njuta av mellan stunderna.
    Det vore kul om vi kunde ses i höst! Anlo, Piken och jag är kompisar på FB så om du vill bli det med oss kan du inboxa oss här på FL.
    Pemberly, hur är det med dig? Hoppas du oxå kan vara med på en träff i höst!

Tänk att IVF-tiden känns lite avlägsen nu. Jag läser lite trådar ibland med de som försökt länge och jag vet så väl hur det känns att kämpa och inte lyckas. Tänk att jag blev gravid TVÅ gånger!! Helt otroligt, det trodde jag aldrig.

Hoppas ni alla har en fin sommar! Kram från mig. Tack för att ni finns och allt fint stöd ni gett under åren. Hjärta

• Pemberly

Jag har haft en bra sommar (även om det varit jobbigt att vara höggravid nu när det varit så varmt). Det är mindre än en månad kvar till bf så nu börjar det närma sig för mig också. Jag är gärna med på en träff i höst.

• pp08

Hej! Har inte varit inne på länge

För er som inte vet så fick vi vår flicka efter 3e ivf för 5 år sedan. Sedan har många syskonförsök följt; färskförsök och frys. Ibland blev det pluss på stickan (även med 2 embryo) men tyvärr alltid missfall. En grav efter 2 embr fick avslutas i v8/9 då ingen hjärtaktivitet syntes (2012); året därefter fick jag ett spontant pluss på stickan som tyvärr inte heller blev något.

Så i dagsläget inga planer och inga förhoppningar på ett syskon; blir det så blir det. Har nu även spräckt CVLs åldersgräns och vi får väl avvakta vad naturen vill..

Hoppas ni därute har mer tur.

♀ 090619 och MF feb 2011, MA april 2012
  • caribeza

Hej alla! Har följt och varit med i denna tråd för jättelengesedan. Roligt att se att några är kvar! Anlo hej! Kommer du ihåg mig?

Jag fick en pojke i juni 2011 (första hela ivf men tredje FET) och en tid efter började jag försöka få syskon. Nu har jag gjort 3 hela ivf (och fick avbryta ett par gånger eftersom min kropp inte riktigt ville svara på stimuleringen. Nu har vi fått tillbaka 2 embryos från vår sista IVF. Jag är på ruvardag 5. Sista chansen. Helt otroligt... Men så skönt att kunna lämna alla mardrömmar, hormoner och klinikbesök bakom sig! Blir jag inte gravid nu, kör vi med adoption och blir det inte av får vi nöja oss med vårt liv som det är. Men som ni kan tänka er går jag runt och fiskar efter symptom, läser runt här igen och blir galen snart... Gud om man kunde sia framtiden... Anyway, får läsa vidare och bakåt här och se hur ni har haft det under alla dessa år!!

• Pemberly

Hejsan! En liten uppdatering om att en lillebror föddes i slutet av augusti. Allt gick bra vid förlossningen och han verkar vara nöjd med tillvaron så länge han får äta när han vill (vilket är rätt ofta tidvis).

• Piken

Stort GRATTIS Pemberly! Härligt med en lillebror. Då är vi redo att ses snart :) Kanske någon vecka till så att du känner att allt är under kontroll. Var bor du förresten?

Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen