• Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen
  • anlo24
    Piken skrev 2014-05-17 05:25:34 följande:
    Hej, igår kom hon, med hjälp sv snitt. 8.20 på morgonen, ca 3,7 kg o 51 cm lång. Verkar vara en nöjd tjej med stort sugbehov. Har lite ont men var uppe på benen igår redan.

Stort stort grattis till ert lilla mirakel!! Hon verkar vara helt perfekt Skönt att höra att du också mår relativt bra. Hoppas att ditt blodtryck är under kontroll också. Så glad för er skull. Stor kram till hela familjen! ♥
  • Cahela

Hoppas allt går bra idag Anlo!

Med oss så har det varit lite kämpigt. Den ena sjukdomen efter den andra har avlöst varandra. Elsa fick till slut penicillin för sin hosta och det var världens bästa recept för den! Hon fick penicillin för bakterier som är vanliga hos förskolebarn och helt otroligt tog det bort all hosta. Dessvärre fick hon UVI av den kuren så i lördags fick hon hög feber (hon har aldrig feber annars) och vi misstänkte att det var UVI och igår fick hon penicillin för det.
    Emanuel blev förkyld för två veckor sedan och förra helgen kröp det ner i lungorna så mån-fre blev det inhalationer 2-3 gånger dagligen. Han är fortfarande rosslig men mycket bättre. Han är dock väldigt blek till och från så vi ska följa upp hans blodvärde. Det oroar mig lite men jag hoppas det inte är något allvarligt.

Själv så mår jag hyfsat men det är väldigt slitigt med alla sjukdomar. Jag tror jag äter lite för mycket kakor för det ser iaf ut så på min mageFlörtMåste skärpa mig där...nu när man går runt i amningskläder kan man känna sig bekväm men det är ju inte bra för kroppen med för mycket sötsaker.

Anlo: I Göteborg där vi alla sov i samma rum så sov Elsa mellan oss och Emanuel i hårdliften på min andra sida. Här hemma vill inte Elsa sova med oss utan sover alltid hela nätter i sin säng (hennes rum är bredvid vårat). Emanuel sover i en spjälsäng bredvid mig. Det funkar jättebra! Tanken är att flytta in Emanuel till Elsa (de ska få dela rum) men jag vet inte riktigt när vi ska göra det. Han måste sova hela nätter först.

Mjölken har tagit helt slut i mitt ena bröst sedan några veckor så jag helammar på mitt enorma mjölkbröst. Inget problem nu men däremot vet jag att det inte kommer se kul ut sen...jaja, vad gör man?

Hoppas ni alla mår bra!{#emotions_dlg.flower}

• Piken

Cahela, skönt att ni äntligen fått ordning på hostan dom E haft! Trist att Lilla E blivit dålig, krya på honom.

Gott med kakor ju :)

Och du kämpar med allt, helammar med ett bröst! Själv åkte jag tillvaka till bb eftersom amningen inte fungerade och liltjejen blev slö och gick ner i vikt mm. Men idag är jag på väg hem, mex amninigsnapp i bagaget.(helammade sonen med det i nio åtta månader). Så det lär bli det nu oxå. Funderar faktiskt på att ge ersättning istället....men försöker ett par veckor så får vi se vart vi landar med amningen. Läst på nätet om husmorstips, vitkålblad sim inlägg i bh då fastnar inte läckande bröstvårtor. Värt att testa.

Anlo, hoppas allt gått bra!!!

• Cahela

Piken: ge ersättning! Båda mina barn har fått det från början kombinerat med amning o det har fungerat superbra! Emanuel får en flaska eller två om dagen ibland o han ammar ändå. Det viktigaste är att barnen får i sig. Amningsnapp har jag kört med båda i början o sen tagit bort. Har ni hittat på något namn? Vi måste bara ses framöver. Kram

• anlo24

Hej tjejer! Igår föddes äntligen vår lilla tös. 3350 g och 49 cm lång. Det gick jättebra. Det ända som grusar mi tillvaro just nu är mina smärtor. Tål inte typ Voltaren eller Citodon. Igår fick jag Alvedon och nån enstaka tbl Ketogan vilket var på tok för lite. Hade jätteont i natt och i morse. Dr som kom idag sa till barnmorskan att Alvedon är på tok för lite. Fick då Ketogan igen och fick ett nytt liv. Provade sen Ipren och fick värsta magkatarren. Så nu har jag två olika typer av magont i stället... Dr vill inte skriva hem mig med Ketogan imorgon då det är för starkt. Så sitter lite i rävsaxen nu. Vill verkligen hem då. Arvid har fått feber, hosta och förkylning. Så himla typiskt. Han som är sjuk så sällan. Känns lite olustigt av den anledningen att åka hem. Håller tummarna för er att ni mår bättre snart. Hör av mig mer när jag får tid. Tänker på er!! Stor kram

• Cahela

Anlo: jobbigt att du har så ont. Jag tog Alvedon o inget annat o det gick bra båda gångerna. Det är olika hur ont man får. Har ni ngt namn på lillasyster? Kram

• Piken

Stort grattis Anlo till sessan! Usch och fy för att ha ont! Något som jag själv bävade för. Dock har jag fått superbra smärtlindring under snittet och sedan kontinuerligt. Tagit 2 alvedon 1 pronaxen samt något morfinliknande tablett de första tre dagarna. Valde sedan bort "morfintabletten". Och nu när jag är hemma är det alvedon som gäller ytterligare några dagar. Visst känns det men förvånansvärt lite. Stackars Arvid, eländiga förkylningar. Stanna kvar, om du har möjlighet, så du får lite omvårdnad och bra medicinering samt att Arvid hinner krya på sig lite. Det är ingen chock att bli tvåbarnsmamma, men det kräver helt klart annat än att vara mamns till ett barn och jag älskar det. Kram till dig och din familj! Och än en hång grattis!

Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen