• Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen
  • tes 75

Vet inte vad som hänt Cahela, men hoppas det ordnar sig! 

anlo24 skrev 2014-02-27 08:45:12 följande:
    Tes 75. Får jag fråga hur lågt ditt AMH värde är? Min väninna blev nyfiken. Hon har just testat minus igen efter 2 försöket och börjar nu fundera på hur hon ska gå vidare. 
    Mitt AMH-värde är ynka 0,5. Mest troligt pga min ålder (39), eftersom jag inte haft några problem att få barn tidigare på naturlig väg.
  • anlo24

Hej Cahela! Hur mår du och familjen? Är ni kvar i Göteborg? Tänker på er!!! Kram

• Piken

Pemberly, hoppas ditt illamående ger med sig. Vet ni vad det är för något där inne i magen? Mådde du lika illa med sonen? När jag mådde(mår fortfarand) illa så misstänkte jag att det var en tjej i magen då jag inte alls mådde så illa när jag väntade sonen. Anlo, det funkar ganska bra att lägga sonen i sitt eget rum, men han kommer till oss på natten runt tolvslaget, der är en mycket bra början. Han längtar så efter bebisen jag hoppas kunna hålla honom nyfiken och viktig när väl bebisen kommer, känns superviktigt. Åkte in till förlossningen i fredags, kände mindre, nästan inga fosterrörelser, och fick panik. Men väl där så var det fart i magen, typiskt. Träffade på en mycket otrevlig barnmorska, hoppas hon hade en dålig dag eller så vill jag slippa henne när jag ska föda. Idag ska jag till doktorn, håll tummar för att det blir en halvtidssjuksrivning. Hur mår du Anlo? Har det hjälpt att gå ner i tid? Sammandragningarna färre? Vi har ju inte så långt kvar till våra mirakel kommer. När är de beräknad? Pratar din son mycket om bebisen? Visst är sonen drygt två? Tes 75: blev har det gått? Jag vet faktiskt inte mitt amf värde, är över 40 år idag. Vad har du, puregon, menopur? Hoppas det blev guldägg, för det räcker faktiskt med ett sådant. Cahela, kram till er!

• Pemberly

Lycka till tes 75!

Mitt illamående börjar bli lite bättre nu. Det är numera bara på förmiddagen jag mår illa. Med sonen slutade jag må illa och kunde sluta äta postafen i vecka 13 och idag är jag i vecka 15 och mår fotfarande en del illa så kanske tyder det på att det är en tjej denna gång.

• Piken

Tes 75, håller tummarna att du ruvar på ett guldägg nu! Härligt pemberly, kanske en tjej :) Ska ni kolla vad det ör på rul?

• Pemberly

Vi har inte bestämt än om vi vill försöka få reda på kön eller inte. Vi ville inte veta med sonen men fick reda på det ändå några veckor innan han föddes då vi var inne på kontroll för förvärkar och en läkare försade sig och sade "han" om bebisen vid ett ultraljud

• anlo24

Piken. Hur gick det hos dr idag? Fick du sjukskrivning? Jag tycker det har varit kanon. Fungerar bra. Känner att jag bara orkar med halvtid i vardagen också. Behöver vila/sova mitt på dagen oavsett. Hade en hemsk dag i lö. Så ont i underlivet och svårt att få med mig benet när jag gick. Börjar bli tyngre nu. Har 3.5 v kvar att jobba nu. Nedräkningen har börjat! Var till BM idag. V 29 idag. Får mkt kommentarer för min stora mage på jobbet. Men jag låg mitt på kurvan nu. SF mått 27 cm. Växt 5 cm sen sist. Livmodern börjar ligga högt nu. Känner ofta sparkar uppåt. Har mkt tankar och funderingar hur livet kommer att bli som två barns mamma. Orolig för hur man ska orka med Arvid när man inte får sova. Kommer ihåg hur jobbigt det var då. Arvid är 2.8 år nu. Fyller 3 år strax efter. Jag har BF 27/5. Tycker inte att han pratar så mkt om bebisen längre. Fick mindre sammandragningar direkt efter sjukskrivn. Lite mer igen sista dgr. Men klart bättre. Kram!

• anlo24
    tes 75 skrev 2014-03-05 06:57:25 följande:
    Piken: ruvar ett 10-poängsembryo, dag 4 nu.

Wow grattis till er! Håller tummarna för ett pluss nu
  • tes 75
    anlo24 skrev 2014-03-05 20:21:59 följande:

Wow grattis till er! Håller tummarna för ett pluss nu
    Tack! Mår annorlunda idag än de tidigare ruvardagarna, så kanske kanske har embryot fäst idag!
Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen