• Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen
  • Marvin

CurlyRed - Jag har precis fyllt 36år och vi fick vår barnlöshet bekräftad i januari efter lite undersökningar. Jag har varit utan p-piller i snart 3år, så vi har rätt lika historia!! Skillnaden är väl att vi vet att min man inte har tillräckligt med spermier och de har dessutom fel kostym, sa BM. Jag tror också vi hade tur att det just nu var inte så många på kö, för det första vi hörde var att vi skulle få vänta tills i höst, sedan gick det snabbare än beräknat, vilket är skönt!!

Jag hoppas på två barn, men vet att jag hoppas så att det i alla fall blir ett eget barn! Om vi lyckas få ett så tror jag att jag får jobba hårt för att få min man att gå med på en till...men det får man ju se...

Hoppas att det går bra för er!!! Kram

♥ - ♥ - ♥ - ♥ - ♥ - ♥ - ♥ - ♥ - ♥ - ♥ - ♥ - ♥ - ♥
  • CurlyRed

Marvin - Ja, jag tänkte precis det när jag postat mitt inlägg - att det lät lite väl kaxigt att säga att man gärna vill ha 2 barn... men det är ju så naivt man har tänkt ända sen man var i tonåren... men nu känns det ju som en enorm välsignelse om man får ett friskt barn!!
    Och just idag, surfandes på nätet, så känns det som en omöjlighet att bli gravid med nummer 1...

På oss hittade de inga fel - vilket förstås är bra - men ändå otroligt frustrerande, det betyder ju att vi inte vet vad som går snett, snart 3 års försökande...
    kanske att de har svårt att fästa osv. för min mans spermier verkar vara "normala" till mängd o simförmåga - och nu blev ju faktist 3 befruktade, så det "går" ju faktiskt...   och då tänker man ju ännu mer på varför det då inte funkar hela vägen ut... Dvs är ju ngt knas hos mig då antar jag...
    usch, nu känner jag att jag "neggade" ner totalt här... sorry
    jag ska rycka upp mig och försöka tänka positiva tankar!

kramar till er alla!

• Embla82

Curly, va trist att det blev minus Men i värsta fall får du dricka lite gott vin då sen på resan. Och så kanske fet när ni kommer hem?

Marvin, grattis till bra äp och lycka till på et imorgon!
    Anlo, härligt att varva ivf med lite naturliga försök Tänk om det funkar! 
    pp08, ja tack! nu hoppas jag att det ska funka faktiskt. Börjar känna av äggstockarna ganska mycket nu i alla fall. 
    Hoppas det går bra i er syskonverkstad. Jag har fått för mig att kroppen kanske kan börja funka igen efter en graviditet så att man lättare blir gravid naturligt då. Men det beror ju också på vad som var felet från början. 
  • Marvin

CurlyRed - Jo, men så har vi alltid tänkt också...två barn, villa och kombi...ännu har vi inget...men jobbar nu samtidigt på allt tre...men ja, ja...först då ett barn!!
    Jag tycker inte det är kaxigt att säga att man gärna vill ha 2 barn eftersom det är precis så som du säger...man har tänkt så ända sen man var i tonåren!! Det var ju inte direkt så att någon sa att det inte alltid fungerar, även om alla säkert hört att det blir svårare över 30, men man måste ju faktiskt hittat någon som man vill skaffa barn med...eller måste, och måste, men det kändes i alla fall viktigt för mig!!

Jag håller med författarinnan till boken jag läst...kanske borde sammhället informera om att det verkligen är svårare att få barn över 30 och definitivt svårare över 35...plus att man skulle kunna underlätta för dem som vill vara föräldralediga under studierna.

Om de inte hittat något fel, så kan det ju faktiskt fungera när som helst!! Så när ni minst anar det...kanske det lyckas!!

• Marvin

Embla - Tack!! Hoppas att ditt 4:e IVF är det som lyckas!!

• CurlyRed

Instämmer m Embla - LYCKA TILL Marvin på ET!!

Det var jättehäftigt att se på skärmen när lilla 4celliga embryot låg där och sen blev "uppsugen" av injiceringssprutan...
    som min sambo fnissande frågade efteråt - hur vet de att lilla embryot åkte med ut i livmodern och inte sitter kvar i sprutan det är bara 0,1 mm stort berättade Doktor T!

• Embla82

Curly, dom kollar väldigt noga efteråt att embryot inte är kvar i sprutan så där kan du vara lugn! 

• Marvin

Sitter här och oroar mig för överstimulering...jag har ont hela vägen från brösten och ner till äggstockarna och jag är så spänd. Har inte direkt mått illa, men jag har druckigt rätt mycket och inte kissat så ofta som jag brukar. Jag skulle verkligen inte vilja gå någon längre sträcka för det gör ont...hmmm...måste jag prata med någon idag, eller kan jag vänta tills imorgon?!

• anlo24

CurlyRed:

Jag får ett leende på mina läppar när jag läser ditt inlägg. Det känns som att du skrivit av mina tankar o känslor. Känner så igen mig.

Jag fick också 3 befruktade av 9 ägg. Vissa stunder tänker jag att det är klart att vi kommer att bli föräldrar. Att det bara är en tidsfråga. Och i mina mörkare stunder blir jag livrädd att IVF inte kommer att funka. Och adoption tar ju flera år.
    Men orkar inte riktigt stanna i den känslan.

Men samtidigt är det skönt att vi har varandra här på FL.

Kram

• anlo24
    Marvin skrev 2010-05-05 21:16:41 följande:
    Sitter här och oroar mig för överstimulering...jag har ont hela vägen från brösten och ner till äggstockarna och jag är så spänd. Har inte direkt mått illa, men jag har druckigt rätt mycket och inte kissat så ofta som jag brukar. Jag skulle verkligen inte vilja gå någon längre sträcka för det gör ont...hmmm...måste jag prata med någon idag, eller kan jag vänta tills imorgon?!
    Jag tror inte att det är nån fara. Så länge du inte får feber eller känner det riktigt sjuk. Isf fick du ett sökarnr från kliniken. Du ska väll till kliniken imorgon.

Ta en Alvedon o försök att sova. Det är en jobbig situation så det är inte så konstigt att du känner dig spänd.

Hoppas du får sova gott. Stort lycka till imorgon.

Kram
Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen