• Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen
  • Märtalina

Förresten hur mår Marvin-Ruvan!?

• Marvin

Igår kväll hade jag ont, ont...det var som någon stack mig med en nål där nere...inte trevligt.

Idag mår jag bättre och har mer som mensvärk och har inte ont ovanför naveln längre, så det kanske går åt rätt håll!! Men känner mig svag och sover mycket, har svårt att förstå hur jag ska orka åka på konferens med jobbet måndag-tisdag. Dessutom ser jag inte framemot att vara som en balong och inte dricka vin till maten...man kan ju bara gissa vilka frågor man får då...min enhet vet ju, men på konferensen kommer hela företaget...Vad svarar man på frågan: - Är du gravid? Vad skulle ni svara...Jag funderar på... - Jag hoppas det!! som svar...

♥ - ♥ - ♥ - ♥ - ♥ - ♥ - ♥ - ♥ - ♥ - ♥ - ♥ - ♥ - ♥
  • Marvin

Susie - Ja, det var ju häftigt att se embryot, men jag har ju mest varit så bekymrad över att jag har ont...plus att jag försökt förstå vad man får och inte får äta som gravid. Antar att det inte har så stor betydlese redan, men samtidigt är det ju så att vissa saker borde man väl inte äta som vuxen heller!! Ja, jag följs gärna åt!! Har du inget ont? Mår du som vanligt?

• Marvin

Embla - Lycka till på måndag!!

CurlyRed - Konstigt...hoppas att näste test visar plus!!

Märtalina - Läser på min bipacksedel på crinone och det står att vissa patienter kan få nedsatt reaktionsförmåga och bör vara försiktiga när skärpt uppmärksamhet behövs. Det tycker jag skulle kunna vara yrsel, eller? Mindre vanlig biverkning är små blödningar...Hoppas i alla fall att testet visar positivt!!

• Dahlia79

Ser att några testat minus och några småblöder Så trist!!!!!

Håller tummarna för er som snart har äp och et!!
    Och Embla- Härligt att det blir äp trots få äggblåsor. Kan ju ge dig lite hopp om att vår son som på måndag fyller två år föresten Han är resultatet av ett äggplock där vi bara fick ut ETT ägg... Ett litet ägg och det blev barn!

Själv har jag börjat med mina sprutor i onsdags så det blir väl äggplock om drygt en vecka kanske. 8:e äggplocket, hoppas dessutom att det är det sista... Jag vill egentligen inte vara en sån som gör typ 10 äggplock.. Men om det är det som krävs så!

• CurlyRed

Hela dagen har gått o ingen mens i sikte...
    tänkte ta mitt sista CB test på måndag morgon om ingen kommit då heller.

Stort lycka till till er alla!! Susie, Marvin, Embla!

• Susie

Hej hej!

Curlyred, spännande spännande! Jag ger mejtusan på att det kommer ett plus där på måndag! Gud hur ska du kunna vänta!?! Jag vill redan testa ha ha ha!
    Håller tummarna!

Märtalina, hur har det gått? Har du vågat ta ett test ikväll? Håller tummarna för dig med!

Marvin, jag tycker det låter megapositivt med den värk du känner. Så hade jag bara några dagar efter ÄL när jag blev gravid med min dotter så du är alltså på dag 3 väl? Har du gjort fler ivfer innan väl? Då måste det vara annorlunda den här gången antar jag för jag anar en känsla från dig?
    Jag har inte ont.....är lite uppblåst om magen och kaaanske lite öm, inga stick ingen mensvärk men jag hoppas kommande dagar såklart! Är ju bara på RD2  hihiihi!
    Lycka till nu!

• Susie

Hej igen Marvin!

Sådär....lite läsning om ivf och symtom här inne så dröjde det inte länge förrän mina första symtom kommit HA HA HA!{#lang_emotions_dreamer}
    Jag har haft liknande förrut, men det är svårt att skilja på HUR stark värken varit de andra gångerna. Jag har nu 3 gånger medan jag suttit lungt i soffan fått rejäla drag i väntser äggstock, som kort intensiv dragande mensvärk, riktigt obehagligt och varje gång önskar jag såklart att det kan vara nåt..........SUCK! Nej, om jag ska vara ärlig tror jag det här är "progesteron känningar" för när slemhinnan byggs upp....hoppas kan man ju men jag hoppas inte förrän det är nåt som är extremt tydligt.
    Ville ändå skriva av mej!

• Marvin

Hmm, men jag tror inte det onda jag känner är positivt...fast det visar sig väl...det är mitt första IVF så jag har ingen aning om hur det skulle kunna kännas. Men det här går inte att jämföra med mensvärk...vi får se!!

• Piken

Ledsamt och läsa om minus och blödningar, kram till er alla och hoppas ni snart är i ruvare igen.

Marvin: Det här med stickningar, hugg och liknande har jag haft under hela ruvartiden och har det fortfarande ibland. Jag har försökt fråga varenda doktor, barnmorska etc vad det kan vara men inte fått något svar. Tror dock att det är livmodern som ändrar form och växer. Har själv en del sammanväxningar efter en infektion och försöker tro att det är en anledning. Det finns också trådar på fl där flera gravida upplever hugg, stick, ilningar etc, lite på olika sätt.

Embla82: Nu håller jag både tummar och tår på måndag för er. Lycka till! 

Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen