• Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen
  • Marvin

Myran - Åh, vad roligt!! Hoppas att det ser bra ut på VUL!!

♥ - ♥ - ♥ - ♥ - ♥ - ♥ - ♥ - ♥ - ♥ - ♥ - ♥ - ♥ - ♥
  • anlo24
    myran6801 skrev 2010-05-10 19:47:24 följande:
    Hej!Har varit borta några dagar så därav tysnaden från mig. Jag har slutat blöda nu och UVIn är över - så skönt. Gjorde som CvL sa och gjorde ett nytt test igår, gud så nervös jag var, men det var PLUS!!!! Imorgon ska vi på VUL så då får vi väl med information om läget. De här veckorna har varit urjobbiga, man slits mellan hopp och förtvivlan. Kram Myran
    Stort GRATTIS Myran. Så underbart. Det var en fantastisk nyhet!!! :)
    Är det redan dags för VUL eller gör ni det tidigare? Vilken vecka är du i?
    Lycka till imorgon. Kom hit och berätta hur det gått.

Kram kram
  • Embla82
    Myran! jag håller verkligen tummarna för att du får se ett litet liv där inne imorgon. Om du är gravid nu vilken vecka skulle du vara i i så fall?
    Anlo, ja visst är Superman för härligt Det där med att han har tid för en tycker jag också känns himla bra. 
    Vid korta metoden brukar man ta mellan 8 och tolv sprutor och man börjar på mensdag 1, 2 eller 3 (oftast). Man brukar göra vul ganska tidigt, redan efter spruta 5 eller 6. Ungefär då eller någon dag senare brukar man också lägga till sprutan orgalutran (svider) som precis som sprayen förhindrar för tidig ägglossning. 
    Hehe, lustigt att du är 35, eftersom du heter anlo24 har jag fått för mig att du är just 24 (hoppas inte ni fått för er att jag är 82 år gammal bara...)  
    Märtalina, tråkigt att det inte gick vägen. Jag har också fått sån där fruktansvärd mensverk och lite rikligare blödningar. Men jag håller med susie där, det kan bli så av alla hormoner. Har du ringt linne och funderat på hur ni ska gå vidare?
    Marvin, att du är trött beror med största sannolikhet på progesteronet. Man vill bara sova så fort man börjat med det!
    Själv har jag precis tagit äl-sprutan så imorrn blir det vila och sen bär det av till linne igen. Hoppas bara att någon av min få blåsor innehåller ägg nu och att dom bli befruktade! Jag är väldigt nervös för att inte ens komma till et den här gången
  • myran6801

Har ingen aning vilken vecka jag är i och om VUL är tidigt. Men har en känsla av att jag får komma extra tidigt eftersom jag haft blödningar. De vill nog kolla upp att allt är ok. Håll tummarna vänner. Kram kram

• Marvin

Embla - Lycka till!!

Jag blir tokig...varför har ingen sagt att man kan bli trött progesteronet...tycker sjuksyrrorna och BM kunde sagt det!! Ja, ja...skönt att veta att det är ok att vara trött!!

• pp08

Curly: tråkigt att du fick mens i alla fall. Hoppas det blir bättre med FET.

Även vi har mindre tur med hemmaförsöken...mens   ska väl försöka nästa månaden/månader igen; samt sluta helt med amningen. Det får väl bli FET när de öppnar igen efter sommaren, tror inte vi hinnar innan sommaren.

• Hhoppas

Hej!

I morgon gäller det. ÄP i morgonbitti. Laddade upp på bästa sätt i dag med att jobba heldag{#lang_emotions_undecided} .Alltså 6:45-21:45. Belv inbeordrad av chefen att stanna hela dagen. Men jag slapp ju gå hemma och bli nervös i allafall.
    Så nu blir dte bara en spruta (fragmin) och sedan hoppa ner i sängen.

Madde med Isak-06
  • Märtalina

Hej hopp! Nu har jag pratat med CvL och planen är att bärja testa för ÄL den 20/5 och sen ett FET 3 dagar efter utslag, känns bra att ha en plan igång igen. Känns inte så jättetungt att första försöket inte gick, för då går det väl den här gången då med ett frys!!
    Nu hoppas jag bara att ÄL vill visa sig i tid, så att det inte drar ut på tiden och vi inte hinner innan de stänger för sommaren.

• Hhoppas

Hej!

ÄP färdigt för den här gången. Lite mindre skörd äen vad det brukar vara. 9 blåsor i lagom storlek. Får väl se hur många som blir befruktade.
    Reagerade riktigt starkt på  smärtlindringen jag fick IV, nästan så att jag somnade och fick bli intuberad. Men det gick vägen och nu mår jag bra igen. Jag kände mig lugn i deras händer så inget att oroa sig för.

Hade ju jobbat hårt i går och inte ätit ordentligt.

Nu ska jag gå ut i solen och ha dte bra.

Förresten hur gör ni sjukskriver/ semester alla tre dagarna? alltså ÄP-vilodag-ET dagarna?

Madde med Isak-06
  • Marvin

hhoppas - Oj, men vad skönt att det gick bra!! Jag tog semester på ÄP- och ET-dagarna, dagen mellan jobbade jag hemma ett par timmar och lika så dagen efter ET, men då blev det inte många timmar. Men eftersom jag skulle åkt iväg på konferens mån-tis denna vecka, så sjukskrev jag mig mån-ons istället...hade aldrig orkat vara med på konferensen och eftersom den var obligatorisk kunde jag inte gärna jobbat hemma då!

Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen