• Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen
  • myran6801

Hej!
    Känns tungt just nu . Var på VUL och det var ingen graviditet. Jag har haft ett tidigt missfall och tydligen kan hcg-hormon finnas kvar i flera veckor efter (därav att jag plussat även i söndags). Jag fick göra ett test på CvL idag för doktorn ville kunna utesluta utomkveds, testet visade minus. Det var dock skönt att DR inte var helt negativ till att göra ett nytt försök, han sa till och med att jag har riktigt bra värden för min ålder. Det som också är positivt att jag faktiskt varit gravid även om det slutat tråkigt. Tänk om jag lyssnat på doktorn på Sophiahemmet i höstas som sa att jag aldrig kommer att få barn, ingen idé att försöka mer. Det sa han efter en IVF. Vi ska fundera några dagar, men som det känns nu försöker vi lite hemma nu och sedan gör vi en ny IVF efter sommaren på CvL. 

Jag ska följa er tjejer och jag håller tummarna för er alla. Bra att ni är igång och GE inte upp. Kan också rekommendera akupunktur, det gjorde mig väldigt harmonisk och kanske hjälpte det till denna gång. 

Sköt om er och njut av solen.
    Stor kram från en ledsen Myran    

• Marvin

Myran - Nu gråter jag...pårikigt...det var så tråkigt att läsa det du skrev...jag är så ledsen för din/er skull...kram!!

♥ - ♥ - ♥ - ♥ - ♥ - ♥ - ♥ - ♥ - ♥ - ♥ - ♥ - ♥ - ♥
  • CurlyRed

MYRAN - neeeej! jag sitter oxå här m tårar i ögonen!!! Gumman, vad jobbigt!
    Men en liten strimma av ljus är väl som du skrev att du faktiskt VAR gravid - så ni kAN ju bli gravida (vilken oproffsig läkare du träffat på Sophia hemmet förresten!!) Så vill ge dig samma LYCKA TILL kram tillbaka!!

• myran6801

Marvin, Curly, Cah@ tack fina vänner för era styrkekramar just nu får man bara bryta ihop och gå vidare. Många tankar som far runt i huvudet, ska man prova en gång till, orkar man ett minus till.....Men samtidigt så är ju hoppet det som sist lämnar oss sägs det och det är nog så för rätt som det är så kommer jag på mig själv att tänka nästa gång....Tack och lov att doktorn inte dömde ut oss för det var det värsta med hela processen förra gången, det fick mig att verkligen bryta ihop.
    kram kram

• Embla82

Myran, nej - verkligen jättetråkigt Men som du skrivit är det ju faktiskt positivt att du blivit gravid även om det inte gick hela vägen denna gång. Nu får ni ta sommarlov så orkar ni säkert ett försök till i höst. Det är ju skönt att höra från läkaren att det fortfarande finns hopp! har dom sagt det så är det så!

pp, trist med mensen Hoppas det går bättre på nästa försök så ni slipper ivf igen. 
    hhoppas, grattis till bra äp! nio ägg är ju perfekt, inte för få och inte för många. Hoppas på bra befruktning nu!
    Imorrn blir det äp för min del, hoppas någon av min tre blåsor innehåller ägg nu.. 
  • Susie

Myran Gud vad hemskt ledsamt! Jag blir så lessen för dig! Du verkar så stark, men jag skickar över tusen kramar!

• myran6801

Har sovit urdåligt inatt, det var så många tankar som malde. Vaknade till vid ett tillfälle och önskade att jag bara drömt. Vid förra IVFn var min man stark och hoppfull men denna gång när det först var plus och sedan gick som det gick har han tagit det väldigt hårt. Han precis som jag längtar så efter barn Nu måste jag vara stark för oss båda, vet inte om jag är det. Vi pratade mycket igår och båda vill gå vidare, det enda som jag oroar mig för är hur man ska orka rent mentalt. Kroppsligt tycker jag att hela behandlingen är ok, men denna resa mellan hopp och förtvivlan tär på mig. Dessutom har jag ett krävande jobb som det är svårt att hinna med. Känner ni så också?

Embla@ jag håller tummarna för dig idag. Du ska se att det är fina och viljestarka kompisar!!!

Alla ni andra, jag håller tummarna för er också.

Sköt om er och tack för stödet jag får här
    Kram Myran

• Hhoppas

God morgon!

Lycka till nu Embla!

Jag är hemma idag med en öm mage. Tur att dte är finväder så att jag kan ligga ute i solen och vila.

Madde med Isak-06
Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen