• Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen
  • Piken

GRATTIS Embla82{#lang_emotions_smile} Nu rackars vill vi att det ska gå vägen, att det var det där toppen ägget som nu återfördes, hoppas hoppas att det är så!

• Susie

Hej tjejer!

Hej Marvin, Det enda jag kan säga är att mensvärk som är tydlig innan mens (om man inte brukar ha det) är väldigt positivt! Det är det vanligaste symtomey vid graviditet och jag hade så med min dotter! Min började igår med besked, det drar,sticker och molar, ryggen känns öm och som jag skulle ha skottat en hel garageuppfart
    Jag håller tummarna för dig, men det låter onekligen positivt för dig med!

Jag fick ett starkare streck imorse på testet och börjar väl hoppas att det faktiskt är sant. Vågar inte känna total lycka såklart eftersom jag inte är förbi BIM som är nånstans mellan sön-tis.......men nästa test blir på TD den 22 Maj!
    Håller tummarna för dig!

Önskar alla en varm och härlig helg!{#lang_emotions_sunny}
  • Embla82

Susie, men vilka goda nyheter! Håller tummarna att plusset är kvar sen när du kommer till testdag! 

Piken, tack, ja... jag hoppas så det gör ont! Finns inte så mkt annat att göra.. 
    Tack Marvin  
  • tjorven01

Susie

Jag sa ju att vi skulle fortsätta hoppas. Nu kommer det säkert bara att bli starkare och starkare.

Hoppas du har en superskön helg.

• Blomman123

Hej, snubblade på er tråd nu som först. Jag och min sambo har haft svårt att få barn i flera år. Vi började en utredning som drog ut på tiden (över ett år), till slut orkade vi inte vänta mer, utan tog kontakt med CvL kliniken. Det var det bästa vi har gjort. Helt underbara människor, och underbart ställe!

Jag började spraya i januari, och 9-11 februari gjorde vi äggplock och insättning. Det gick över förväntan och vi blev gravida . Just nu är jag i vecka 16 och svävar fortfarande på små lycko-moln . Samtidigt finns oron där som en ständig följeslagare. Jag har varit gravid en gång tidigare, men det slutade i missfall.

Den här gången känns det riktigt bra, vi planerar, pratar namn, köper bebisgrejer, men... fortfarande känns det inte riktigt som att vi skall bli tre i november. Är man konstig eller? Jag tror inte på att vi skall ha sån tur/vara så lyckliga. Någon som förstår vad jag menar?

Jag har inte läst hela tråden, men jag hoppas att det går bra för er. Läste att det var ett par stycken som håller på med IVF:en nu? Det är en tuff period, men jag önskar er all lycka till!!!

• myran6801

Hej tjejer!

Är tillbaka efter en jätte skön helg på landet. Dock kom ledsamheten över missfallet tillbaka när grannen och hennes 4 månaders dotter kom och hälsade på. Jag önskar så att vi också fick en sådan liten guldklimp. 

Det verkar positivt här i tråden, håller tummarna för er. Menskänningar är ju positivt så länge mensen uteblir. 

Stort grattis Djurgårdsrutan till att ni fått se ert lita pyre!

En fråga, hur räknar man ut BIM??

Min man och jag har nu bestämt oss för att göra ett nytt IVF försök så snart det går, vilket troligen blir efter sommaren då CvL stänger i sommar. Det känns oändligt långt just nu. Skulle helst vilja sätta igång bums!

Kram på er alla! Ha en fortsatt skön söndag. 
    Myran

• Hhoppas

God förmiddag!

Här verkar det riktigt lugnt idag. Ingen som är på G med något.

Eller så är ni ute i det fantastiska vädret och njuter.

Madde med Isak-06
  • Särlan

Hej allihop!

Det var visst ett tag sedan jag skrev något här även om jag skriver en hel del på min blogga annars. Det är kul att se några plus i länken, känns som det är dags för det nu (om inte redan för länge sen). Också kul att höra om ruvningar som pågår. Ni har alla mina tummar, ja, alla två då, men hade jag fler skulle ni få dem också! :)

Idag har jag varit på mitt tredje(!) VUL på CvL och nu har det äntligen tagit fart sedan dosen justerades upp ännu en gång. Alla blåsorna tycks dock ha börjat växa och det är ca 15 st av dem sammanlagt. Vore ju bättre om några färre ville vara med i matchen denna gång tyckte dr H. Själv är jag helt ok med det, är van att tömmas på 20-30 talet ägg... :S

Så nu väntar jag på samtalet ifrån dem om vad som händer härnäst. Blåsorna var inte tillräckligt stora än men äggplock blir troligtvis på fredag. Synd bara att det verkar som de vill att jag kommer in får YTTERLIGARE ett VUL på onsdag. Jisses, långt ifrån deras 1-2 vul som de pratar om i informationen man får. Suck!

Hur går det för alla andra?

/S

• Embla82
    Smaassk, härligt att det börjar hända något! Men du, jag tycker faktiskt att det är jtätebra att dom kollar upp en många gånger, hellre det än en gång för lite, även om det känns fånigt ibland att åka 2 timmar för en 3-minuterstitt. Hur känns det i magen nu?

Myran, stackare, det är klart att du fortfarande är ledsen. Sommaren kommer nog gå väldigt snabbt, även om det känns som en evighet till hösten. Dom öppnar ju i augusti så riktigt till hösten behöver du ju nite vänta heller... Jag fick missfall 2007 och jag tänker fortfarande på det ibland. Inte så jag börjar gråta nu utan mer att jag blir arg och svär lite över att det inte fick gå hela vägen. Men det är som det är och man får fokusera på det som komma skall istället!

HUr du räknar ut bim kan man ju fråga sig, har du en normal menscykel när du inte gör ivf? Vet du då hur många dagar du har mellan äl och mens? om det är 14 dagar så är bim alltså 14 dagar efter äggplock. För min del som fördröljer vaggisarna mensen så för mig är det ignen idé att tänka på bim.

Blomman123, härligt att få höra att det faktiskt kan gå bra! Stort lycka till med barnet i magen!

Förresten tjejer, ni glömmer väl inte att uppdatera er på listan?
  • Särlan

Ja, nu har jag fått samtalet från CvL och fått veta att jag ska dit på onsdag igen för ett fjärde VUL som förväntat. Dosen blir 225ie idag och 225ie imorgon så ampullerna räcker precis till dess. Sen får jag se på onsdag om det blir mer Menopur utskrivet eller ÄP på fredag. Själv vill jag ju att blåsorna ska växa till sig ordentligt så kanske vore bättre att plocka dem på måndag.

Embla: Jag  känner mig lite uppsvälld och fick illamående och huvudvärk nu efter lunch. Men östradiolvärdet var på 1850 så det kanske är något annat som orsakat det. :S Men det är klart jag känner av äggstockarna, tänker jag. Eftersom de är fulla av blåsor som vardera är över 10mm borde de ju göra sig lite  på minda kan tyckas.

Det ska bli spännande att se vad som händer på onsdag. Börjar bli lite småless på att inte komma till ÄP snart, men nu verkar det ju vara på g för mig med. :) Har haft sån tur hittills att inget VUL har krockat med jobbet, men på onsdag kommer det göra det. Får försöka ordna det genom att prata med chefen imorgon.

Ha det bra alla!

/S

Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen