• Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen
  • Susie

Gomorgon tjejer!

Embla, håller tummarna idag och ser fram emot att höra hur det har gått med befruktningen!

Marvin, halsbränna kan säkert vara ett symtom Det har jag hört flera som haft, dock har det inte stämt på mej, jag tror ändå nåt kan vara på gång för dig!
    När har du BIM? Jag tänker inte så mycket på TD utan mer på BIM eftersom jag fått mens de andra gångerna ca 1 vecka innan TD.... BIM för mej är på söndag/måndag.

Anlo, härligt att va på banan igen!
    Jo den kan sitta i upp till 10 dagar, det står tom i Fass Och det är ju nog dels därför td är så långt satt.

Jag tog ett test imorse för att försäkra mig extra att sprutan gått ur och att det var falskt, och Jo så verkar det, knappt synligt alls idag, inget streck direkt.....Jag är lugn över det eftersom jag insåg det ganska snabbt. Har Bim på söndag el måndag så TD har jag inte så stor förhoppning om att jag ens kommer till.
    Va jobbigt det är när man känner i hela kroppen att den förbereder sig på mens som vanligt, kallsvettig, orolig i magen och pmsig med bröst som ömmar mindre för varje dag. Jag skulle bli oerhört förvånad om den inte kom, vill redan dra ner rullgardinen och tjuta! Det är nog annorlunda för er som kanske har lite längre cykel men min är ju lite kortare vilket gör att jag oftast tappar hoppet redan runt RD7 som nu....
    KRAM på er goa!

• myran6801

embla@ grattis vännen till fin skörd på ÄP. Du ska se att det är små guldägg!!! Se nu till att sköt om dig så att guldklimpen får en bra start. kramar till dig

susie@ GE INTE UPP, vänta ett par dagar och testa igen. Själv hade jag menskänningar typ hela ruvningstiden senaste gången och då blev det ju plus innan missfallet. Så ge inte upp !!!!!!

anlo24@ skönt att snart få sätta igång. härligt i denna vårtid, eller hur.

har fått riktig mens idag och det känns så långt att vänta på nästa ivf till efter sommaren. det är som ett tävlingslopp, man vill liksom komma igång och starta genast nu när värsta sorgen över missfallet lagt sig. frågade på CvL om att försöka med insemination, men doktorn bara skade på huvudet. har därför kollat runt lite på FL för att se om man kanske kan göra det någonannanstans innan nästa ivf. någon som vet ngt om detta?

och så stor kram till er alla andra också såklart,
    myran

• Embla82

Nu har dom ringt och tack och lov har två ägg blivit befruktade, så nu vågar jag hoppas på et imorgon! Så skönt!! 

Marvin, har inte vågat räkna så långt ännu, men det kanske stämmer Då blir det coolt om jag får plus i alla fall. 
    Susie, ge inte upp än. Hoppas mensen håller sig borta. 
    Myran, om det är smart att göra insemination eller ej beror ju lite på varför ni gör ivf från början? om spermierna är något få och slöa så hjälper det nog inte. Men har dom inte hittat några fel på någon av er så kanske det kan vara en idé? Men ärligt så tror jag nästan att hemmaförsök är nog så bra. Det blir billigare också
  • Susie

Hej Myran, Tack för ditt stöd! Dt betyder så mycket när jag vet vad du gått igenom! Tack igen! Jag ska försöööka stilla mej men ju mer man känner igen sn kropp desto mer tvivel, ja du vet....
    Insemination käns kanske lite svårt att få till någonannanstans, kan jag tänka mej särskillt eftersom fler ställen har sommarstängt, köer osv. Självinsemination vore kanske nåt? Med en sån där "kopp", som ett pessar man fyller med mannens....för in och så sitter den kloss an mot livmodertappens öppning. Hade själv det i åtanke för 1 år sen och använde min M-kopp efter sex vid ett desperat tillfälle, vilket gör att alla hålls kvar där uppe. Du kan ju goggla på det Det kan ju vara värt det och varför inte? Kramar tll dej!

Embla wooohooo!!! Grattis!!!! Va härligt! Kramar till dig!

• myran6801

Grattis Embla, vad glad jag blir för din skull. Kramar i massor och lycka till imorgon på ET!!!! Tack för tips, tjejer ) Vi får satsa på hemmaförsök, men tanken var att det vore skönt att slippa tänka på bebisfabrken vid de där tillfällena...... nu ska jag ut i solskenet, så att man inte missar det. kram Myran

• Cahela

embla: låter bra, heja,heja,heja på dom små tills imorgon!!

Gift med A.
  • anlo24
    Embla82 skrev 2010-05-12 23:13:35 följande:
    tack alla goa tjejer!  Curly, om du tror att ägglossningen hamnar på fel datum så går det faktiskt att äta östrogentabletter, tex progynon. Det får jag göra vid fet eftersom jag inte har egen äl och inte kan framkalla det mha sprutor eller pergo. Med östrogentabletterna bygger man upp en slemhinna och sen lurar man kroppen att den haft äl genom att börja med vaggisar. Men det är egentligen i trejde hand man väljer den här metoden, det bästa är att göra fet i egen cykel, näst bäst genom framkallad äl och sist genom progynon. Däremot kanske det går att försöka förlänga din nuvarende cykel så att du kan tajma in nästa bättre? Men risken är väl då att man kanske pajar nästkommande också..  Susie, men fy dig som testar så tidigt!! äl-sprutan kan ju sitta i tio dagar men jag tror också att det är max.. så att du har positivt på dag nio bådar ju riktigt gott. Men jag tycker du ska hålla dig lite till och testa sen igen. Håller tummarna!! Anlo, skönt att ni ska börja snart igen! När är pingst? hihi, inser att jag inte har nån koll på det men det är väl ganska snart? Tjorven, äl-sprutan innehåller hormon som gör att graviditetstest visar positivt. Det sitter i ca tio dagar.  Marvin, hoppas dom har på nästa apotek nu!
    Haha. Pingst är nästan helg :)
  • Hhoppas

God kväll!

Nu är man en ruvare igen då. Ett embryo till mig och ett till frysen.

Känns trist att det ska ta sån tid det här med ruvningen. Den gången jag testade positivt så var det på rd 11. Så vi får väl se hur länge jag håller mig den här gången.

Ha det bra nu alla brudar!

Madde med Isak-06
  • tjorven01

Emla och hhoppas,
    Jag håller tummarna för er båda två.

Förr eller senare händer det.

Susie jag fortsätter att hålla tummarna.
    Så länge inte mensen har kommit så finns det ju hopp.

Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen