• Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen
  • anlo24
    Susie skrev 2010-05-12 19:58:13 följande:
    Embla! Gud va skönt! Jag håller tummarna att ert lilla fina ägg finns där och att ET sker som planerat nu! Grattis till de tre fina!Anlo, glömde skriva och tacka för ditt informativa inlägg ang. Dr B hade sagt! Jag vet inte, ibland känns det som allt går på statistik....med tanke på hans svar "vi vet inte om det krävs 1, 5 el 10 försök..........ni har ju precis som vi väldigt höga odds att lyckas och har ju gjort en IVF och ett FET. Skönt att du slipper den långa metoden nu! När planerar ni för nästa IVF?Fy, hatar och älskar att ruva på samma gång! Jag var ett pucko och fick ett infall igår med mina 10 gamla gravtest och tog ett på em......som visade positivt, falskt positivt är vad jag förmodar och får skylla mej själv! Fattar inte varför jag tog det men jag glömde eller förträngde väl Ovitrelle sprutan....idag 9 dgr efter Ovitrelle....och det känns som vanligt för mej veckan innan mens Inte ett minsta minsta symtom på att nåt skulle vara pågång......Nu har texten blivit helt knäpp! Går inte att ändra sorry
    Vad dr menar är nog att vetskapen inte kan säga hur lång tid det tar. Men han säger att det finns inget som säger att det inte skulle hända så småningom. Så man får hoppas på det...

Jag kommer nog att få min mens runt pingst o startar då med sprutorna. Fick hem recept o papprena idag. Prel ÄL blir v 22-23.

Jag trodde att ÄL sprutan kunde sitta i till max 10 dgr så att det är pos så tätt inpå borde väll ändå vara pos. Eller?
  • Marvin

Hmm...är det därför det är så långt till testdagen, för att ÄL-sprutan "sitter i" kroppen?

♥ - ♥ - ♥ - ♥ - ♥ - ♥ - ♥ - ♥ - ♥ - ♥ - ♥ - ♥ - ♥
  • Marvin

Var på ett av stadens apotek straxt efter 18 idag, för att hämta ut mer Crionone...hade bara fått halv ranson utskriven...vilket jag inte förstår, för allt annat var ju med för hela behandlingen. Jag mailade BM om det när jag upptäckte det och hon fixade säkert receptet med än gång, men jag har ju varit hemma, så jag har inte tänkt så mycket på det. Men idag hade jag bara kvar till imorgon med...så jag åkte till apoteket när mannen kom hem med hans fungerande bil (pappa ska försöka fixa min)...ja, ja, väl på apoteket visar det sig att de inte har det hemma!! Ånej...de kunde få hem först på lördag, vilket iof är imponerande, men ett par dagar för sent för mig!! Det som stör mig är att BM inte påminnde mig om att jag måste ringa och beställa!! Nu får jag hoppas att apoteket på sjukhuset har det hemma imorgon!! Eftersom jag var så sent ute hade de ju redan stängt ikväll...

• tjorven01

Men Susie,

Jag vet inte, kan man visa + efter ovitrelle sprutan? det hade jag ingen aning om.
    Jag vet att man inte vågar hoppas men ett plus kan väl aldrig vara negativt oavsett när det kommer.

Nej om inte du vågar hoppas så ska iaf jag göra det.

Lycka till!!!!

• Embla82

tack alla goa tjejer! {#lang_emotions_sunny}

Curly, om du tror att ägglossningen hamnar på fel datum så går det faktiskt att äta östrogentabletter, tex progynon. Det får jag göra vid fet eftersom jag inte har egen äl och inte kan framkalla det mha sprutor eller pergo. Med östrogentabletterna bygger man upp en slemhinna och sen lurar man kroppen att den haft äl genom att börja med vaggisar. Men det är egentligen i trejde hand man väljer den här metoden, det bästa är att göra fet i egen cykel, näst bäst genom framkallad äl och sist genom progynon. Däremot kanske det går att försöka förlänga din nuvarende cykel så att du kan tajma in nästa bättre? Men risken är väl då att man kanske pajar nästkommande också.. {#lang_emotions_undecided}
    Susie, men fy dig som testar så tidigt!! äl-sprutan kan ju sitta i tio dagar men jag tror också att det är max.. så att du har positivt på dag nio bådar ju riktigt gott. Men jag tycker du ska hålla dig lite till och testa sen igen. Håller tummarna!!
    Anlo, skönt att ni ska börja snart igen! När är pingst? hihi, inser att jag inte har nån koll på det men det är väl ganska snart?
    Tjorven, äl-sprutan innehåller hormon som gör att graviditetstest visar positivt. Det sitter i ca tio dagar. 
    Marvin, hoppas dom har på nästa apotek nu!
  • Marvin

Embla - Hoppas att det går bra med befruktningen!! Har du ont?

• Embla82
    Marvin skrev 2010-05-12 23:16:23 följande:
    Embla - Hoppas att det går bra med befruktningen!! Har du ont?
    ja, tack nu är det nervöst! nej, är lite öm men har inte ont. Så det är stor skillnad på hur det är att få ut 3 ägg jämfört med gången jag fick 17. Då hade jag ont. Nu känns det knappt
  • Marvin

Men jag tog ut 9 och har haft jätteont!! Det är nog olika, men det måste vara skönt att inte ha ont, men visst är det nervöst med väntan.

Jag har lite halsbränna...men det borde väl inte tillhöra tidiga grav.symptom, eller?

• Embla82
    Marvin skrev 2010-05-12 23:22:07 följande:
    Men jag tog ut 9 och har haft jätteont!! Det är nog olika, men det måste vara skönt att inte ha ont, men visst är det nervöst med väntan. Jag har lite halsbränna...men det borde väl inte tillhöra tidiga grav.symptom, eller?
    Nej, det är klart det är olika. Det beror ju lite på hur dom sticker och så. Sen beror det ju på hur många småblåsor dom lämnar - man kan ju bli lite överstimulerad och då får man nog mer ont. Du verkar ju ha det lite så? 
    Jag vet inte om man kan få halsbränna så här tidigt, men vi säger det Håller tummarna för dig med!! När har du testdag?
  • Marvin

Embla - Ja vi hoppas och håller alla tummar som går för att det ska bli bebisar för alla framöver!! TD 22maj!! Du borde väl få en vecka senare...kanske är det tom på morsdag? Vore inte det häftigt? Kram!!

Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen