• Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen
  • Embla82

Dahlia, oj oj det var värst va många ägg det blev för dig förut, nu känns det mer som ett lagom antal med nio stycken! Hoppas det blir bra befruktning och vad spännande med långtidsodling. Jag har aldrig gjort det men funderat endel på det. Hade jag fått ut fler ägg den här gången skulle jag ha bett om det. 

Spännande att få följa hur det går för dina små ägg i värmeskåpet nu, jag håller tummarna!
    Djurgårdsrutan, vilken dramatik! nu får du se till så att mannen passar upp på dig ordentligt. 
    Snart har jag klarat ruvardag 4.. tiden segar sig fram men samtidigt vill jag inte att det ska bli testdag heller. Hopplöst!
    Curly, har du pratat med kliniken? blir det sommarlov eller hinner ni innan?
  • Dahlia79

Embla- Oj är du på ruvardag 4.. Känns som det var längre sen jag läste att du gjort ET
    Fy så jobbigt det är att ruva och det är precis som du skriver! Tiden segar men ändå är man rädd för testdag...
    Visst fick du tbx 2 st den här gången?

• CurlyRed

Hej alla! Ja det känns lite segt nu... har ju kommit över neg. beskedet - det var 8e maj.
    Jag var ledsen till en början - men har en vän som gjort 4 IVF och lyckats på 4e och har en underbar liten dotter nu. Så jag försökte tänka på hennes kloka ord att "det bara är att ta nya tag - och förr eller senare lyckas det".
    Men att gå och vänta på ÄL som nu... och antagligen inte ens vara hemma då = dvs då har CVL redan stängt vid nästa cykel.

Men det är inte sååå synd om mig vi ska nämligen till Italien på en långhelg, åker nu på fredag... och blir ÄL utslag ca dag 13 som jag brukar få med CB så är det nu på lördag - dvs CVL borde varit nu på tisdag --- men jag landar onsdag hemma igen...
    så om ÄL är 1-2 dgr sent så kanske kanske kanske vi kan pressa in det - om jag bokar FET tid från Italien då förstås...

Dahlia - grattis till skörden!! Underbart!! Och långtidsodling ska bli sååå spännande att få följa m dig!! Trodde inte heller CVL gjorde det.

• myran6801

oj oj, vad mycket som händer här!

djurgårdsrutan@ åh vilken mardröm, men vilken lycka att det gick bra!

dahlia@ vilken fin skörd, nu håller vi tummarna hårt. låter spännande med långtidsodling. visste inte att de gör det på cvl.

embla@ det går framåt, härligt redan dag 4!

CurlyRed@ när efter sommaruppehållet planerar du FET?

jag har pratat med cvl idag och vi skall köra vår tredje IVF efter sommaruppehållet. om vi räknat rätt och mensen sköter sig som den ska börjar jag spraya i slutet av juli och så blir det ÄP i v33. men man vet ju aldrig om kroppen ska spela en ett spratt. känns iallafall bra att vi har bestämt oss för ett försök till, jag vill inte ge upp!
    solia hälsningar myran

• CurlyRed

Myran - vi har inte sagt ngn tid än - utan är det i en "vanlig cykel" så var det enligt CVL bara att höra av sig när det närmar sig - och ringa på ÄL dagen enl stickan. Och då bokar dom in en 3 dagar efter utslaget.
    Räknade snabbt i kalendern - och skulle kunna bli ca v32-33 om kroppen ställer in sig på "normala mens cykler"... så vi kanske får ruva ihop igen !

• casperskrypin

I morn börjar jag spruta menopur för vårat 3 försök

• Dahlia79

Curly red- Din vän har ju faktiskt rätt. Man får blicka framåt och kämpa vidare. Nån gång går det! Men de gånger man misslyckas faller allt för en stund! Tur vi är starka och kan resa oss igen för att ge det en ny chans

Hoppas hoppas att du ändå hinner med ett FET och att du får ringa från Italien och boka en tid. Hoppas ni får en underbar resa!

myran- De gör bara långtidsodling om man gjort väldigt många ivf och de fortfarande anser att man har goda chanser. Så förstog jag det på Holte iaf. Men jag kan ha fattat fel också såklart

Du gör helt rätt i att INTE ge upp! Skönt att veta att ni kör igång direkt efter sommaruppehållet!

casperskrypin- Spännande med menopurstart!

• myran6801

CurlyRed@ vad kul om vi får ruva ihop igen! så kan vi stötta och hjälpa varandra

casperskrypin@ lycka till med att börja spruta imorgon, och så hoppas vi på tredje gången gillt!

• anlo24

Hej tjejer, jag är in o läser varje dag. Tyvärr har jag inte skrivit så mkt sista tiden.
    Väntar nu på mens för att kunna starta med mina sprutor. Idag CD 25. När tror ni att jag kommer att få mens när jag fick ÄL på dag 13??

Jag känner mig så sur o grinig o trött. Bråkar jämt med min sambo. Han är så sur för att jag inte är ute o hjälper till i trädgården o bygger på vår altan. Medans jag inte har nån lust. Lätt till gråten hela tiden. Vet inte om jag har jordens PMS.  

Tyvärr befarar jag att det inte blir bättre av att börja med sprutorna. Får lite ont i magen när jag tänker på det.

Djurgårdsrutan: Jag slutade nästan andas när jag läste ditt inlägg. Så skönt att det ordnade upp sig.

Till er alla stort lycka till!!
    Så glad att ha er som en liten ventil.

Kram på er.

Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen