• Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen
  • Marvin
    Susie - Åh!! Härligt!!Att du nu vet!! Jag har inte testat så jag är orolig för mens, men jag hoppas på plus på lördag!!

Jag har haft problem med tarmarna ända sedan ÄP. Jag har haft ont när jag sitter, det var nog efter ÄP och ett par dagar till och så har jag problem att få ut innehållet i tarmen. Vilket har varit så ända sedan ÄP. Däremot känner jag inte av livmodertappen. CvL förklarade det med att det var äggstockarna som tar mycket plats och att det skulle bli bättre, det är det, men det är inte som det brukar vara, men jag tänker att så länge jag inte blir helt förstoppad är det inget problem...hoppas jag!!
    ♥ - ♥ - ♥ - ♥ - ♥ - ♥ - ♥ - ♥ - ♥ - ♥ - ♥ - ♥ - ♥
  • Dahlia79

anlo- Räkna med att du får mens ca 14 dgr efter ägglossningen.
    Trist att ni bråkar du och din man men det är nog tyvärr nåt som är ganska så vanligt när man genomgår allt det här.Det är så starka känslor och inte alltid lätt att hantera det man känner.

Susie- Man odlar i 5 dagar ist för 2 när man långtidsodlar.

Marvin- Spännande med TD på lördag!!!

Djurgårdsrutan- Tack

• Susie

Marvin, det låter positivt för dig!!!!! Håller tummarna stenhårt!!!!
    Tack för info om hur du mår osv, det är ungefär så jag känner mej, det kanske inte alls är livmodertappen utan tarmen som du skriver och jag har dock inte problem med det andra men däremot så fort jag har lite luft i magen så är det svårt att få ut och gör förbannat ont! Skönt att höra att det kanske är vanligt då, det borde gå över snart! Jag är redan lite bättre och hoppas det försvinner helt snart! Hoppas du också blir bättre! Det blir nog bättre när vi slutar med crionen.
    Hur känner du dig annars? Molvärk? Stick eller nåt annat trevligt symtom?

• Blomman123
    Dahlia79 skrev 2010-05-17 22:18:55 följande:
    Känns som jag är världens mest oaktiva här men det har ju sina skäl Var mycket mer aktiv på fl innan Elias föddes och dog. Men jag är inne och läser titt som tätt och håller tummar och tår för alla som behöver det!!! Själv ligger jag och slappar i soffan efter dagens äggplock. Inte lika bra skörd som sist ( 40 äggblåsor och 26 ägg). Idag var det bara 20 äggblåsor som punkterades och 9 ägg. Blir som vanligt icsi på alla.  Men den här gången ska de testa med långtidsodling och det är minst 4-5 befruktade imorgon. Trodde jag skulle behöva tjata mig till långtidsodling men när jag tog upp det med Holte så sa han att han redan tänkt att det ska bli så efter så här många ivf. Kul att man var inne på samma bana iaf. Men de kommer inte sätta tbx två igen som de gjort förut på mig eftersom vi förlorade Elias. Då vill de inte riskera att sätta mig i en högriskgraviditet och att samma sak händer igen Nån annan som testat långtidsodling på Linné?
    Lycka till!!!!!
  • Piken

Susie: Stort Grattis till er. Man brukar göra vul vid 6 fullgångna veckor för då borde man kunna se hjärtat slå. Jag har förstått att det finns två särkilt riskfyllda utvecklingsstadier, det första när hjärtat ska börja slå och det andra när moderkakan tar över någon gång vid vecka 12. Sedan är man torts allt orolig mest hela tiden över molvärk, hugg, stickningar och ilningar etc. Jag hoppas ni får en underbar barnmorska som vi har fått, vår sa om vi är oroliga så behöver vi inte köra det vanliga protokollet utan att vi kan kan höra av oss och komma oftare om vi vill, så säger även vårt sjukhus hemma. Och bara det gör att vi känner oss lugnare och tryggare.

Embla82: Håller tummarna än, de börjar bli blå{#lang_emotions_smile} mår du bra? Är det dax för ruvarångest till helgen?

• myran6801

Susie@ åh vad fantastiskt roligt! Plussen ger mig hopp och tro på framtiden!!!!

Kramar till er andra också så klart! Jag följer er alla med spänning, det gör liksom min startsträcka till nästa omgång lite mer uthärdlig. Det är skönt att vara här bland er som förstår. Vi har ju inte berättat om våra IVF för några andra än mina föräldrar och jag måste säga att ibland är det jobbigt att vara på topp även om man i hjärtat är ledsen och nedstämd. Likaså på jobbet är det ansträngande och låtsas att allt är bara bra. För min del har folk runtomkring slutat att fråga om barn, de tycker väl jag är för gammal och tror att vår barnlöshet är frivilligt Tog semester när det var dags för ÄP och ET den senaste gången och när jag kom tillbaka frågade alla var jag varit ...inte enkelt för en som är värdelös på att ljuga!!!! Hade en stor lansering och var på konferens precis när missfallet var - inte något jag önskar någon. Men skam den som låter sig brytas ned, bara att resa sig och ta nya tag! Ibland tänker jag på alla dem som bara pluppar ut det ena barnet efter det andra, världen är bra orättvis iallafall..... Oj detta blev visst en uppsats! kram kram

• Marvin
    Susie skrev 2010-05-19 15:38:28 följande:
    Marvin, det låter positivt för dig!!!!! Håller tummarna stenhårt!!!! Tack för info om hur du mår osv, det är ungefär så jag känner mej, det kanske inte alls är livmodertappen utan tarmen som du skriver och jag har dock inte problem med det andra men däremot så fort jag har lite luft i magen så är det svårt att få ut och gör förbannat ont! Skönt att höra att det kanske är vanligt då, det borde gå över snart! Jag är redan lite bättre och hoppas det försvinner helt snart! Hoppas du också blir bättre! Det blir nog bättre när vi slutar med crionen. Hur känner du dig annars? Molvärk? Stick eller nåt annat trevligt symtom?
    Skönt att du känner ungefär som jag...då är det kanske i alla fall inget tokigt. Ja, ibland är det som mensvärk, ibland sticker det till och om jag trycker på "magen" så gör det ont på ett ställe. Det känns också obehagligt att ligga på rygg med raka ben...mage fungerar inte heller för brösten är ömma.

Såg att min sista förpackning med crinone hade en uppdaterad bipacksedel där trötthet fanns med som syptom...innan stod det dåsighet...tex.
    ♥ - ♥ - ♥ - ♥ - ♥ - ♥ - ♥ - ♥ - ♥ - ♥ - ♥ - ♥ - ♥
  • Susie

Piken, Tack så himla mycket! Jag blir så glad av ditt inlägg! Tack!
    Ja, jag är orolig eftersom vi försökt så länge och även pga att det skett genom Ivf. Med min dotter kände jag inte alls nån oro, jo lite såklart men var positiv hela tiden och minns alla fall inte att jag oroade mej så mycket. Jag hoppas kunna vara lika positiv den här gången men först vill man ju verkligen se det där lilla hjärtat.{#lang_emotions_heart} Jag hoppas allt ska gå bra nu verkligen o törs inte tänka nåt annat, just nu är det tack o lov svårt att ha negativa tankar, jag är så enormt lycklig och tänker njuta av lyckan fullt ut, för man har ju gråtit och slitit sitt hår för det här sååå länge
    Jag tror vår distansstimulerande läkare gör själva Vul men kommer sen boka in mej på en privat mottagning som jag hört mycket gott om. Jag har bot i Gbg i 10 år innan vi flyttade hit så jag kan tyvärr inte välja samma ställe jag gick på sist.
    Va härligt med en barnmorska som kan gå utanför ramarna! Det måste kännas såå bra! Jag som har barn ska dessutom få ännu färre besök så som jag förstått det, men jag kommer kräva samma koll som förra gången!
    Hur mår du nu? Vilken vecka är du i ich har magen växt mycket?

• Susie

Myran6801, Tack! Ja, snart är det din tur! Jag kommer hålla alla tummar för att det ä dax för ert lilla barn att bli till nu!{#lang_emotions_flower} Ursch, tycker så synd om dig och vad du fick uppleva och på vilket sätt som du skriver{#lang_emotions_cry}. Du är så stark och det kommer att göra att du tillslut blir gravid och inte ger upp! Men det är så svårt att peppa nån annan, jag kan inte ens förstå att det har hänt mej, och snart är det er tur! Du vet ju, om det är till nån tröst alls, att du kan bli gravid så såklart så blir det ju så snart!
    Jag vet vad du menar.......de som plupp plupp plupp......förstår det inte heller.... Jag hade ju den enorma lyckan att bli gravid med min dotter naturligt på vårt första försök.........men nu fick jag minsann kämpa som sjutton. Jag vet inte vad det är som gör att det funkar för vissa gåg på gång och för andra tar så lång tid.....förstår det inte, man jag är så glad att kunna släppa den ångesten nu!
    Kram till dej!

Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen