• Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen
  • Embla82

Marvin, stort grattis!! Men du kanske haft det på känn?

Dahlia, grattis till et! Såklart det är många delmål i en graviditet men man får försöka att glädjas lite också mitt i alla oro. Hoppas på plus nu så kan du stryka punkt ett
    Anlo, hur gjrode du med sprutorna? grattis till sprutstat!
  • anlo24
    Embla82 skrev 2010-05-23 11:18:56 följande:
    Marvin, stort grattis!! Men du kanske haft det på känn? Dahlia, grattis till et! Såklart det är många delmål i en graviditet men man får försöka att glädjas lite också mitt i alla oro. Hoppas på plus nu så kan du stryka punkt ett Anlo, hur gjrode du med sprutorna? grattis till sprutstat!
    Jag kommer att börja spruta ikväll. Blöder mycket idag så nu är mensen igång. VUL nästa lö. Känns nervöst o förväntansfullt samtidigt :)

Nu haglar det ute... Vad är detta för väder??
  • Embla82
    anlo24 skrev 2010-05-23 13:29:42 följande:
    Jag kommer att börja spruta ikväll. Blöder mycket idag så nu är mensen igång. VUL nästa lö. Känns nervöst o förväntansfullt samtidigt :) Nu haglar det ute... Vad är detta för väder??
    ok, men det blir väl jättebra att starta ikväll!
    Här åskar det för fullt!
  • Hhoppas

God eftermiddag brudar!

Behöver lite hopp av er. Känner mig riktigt säker på att det är kört.
    PMS humöret är på topp och jagkänner mig så trött. Var du m och testade i dag och det var ju minus så klart. När jag var gravid med ISak så testade jag pluss på dag 11. Och det är ju i morgon. Har förstås kört med billiga tester. Kanske ska köpa en dyrare variant och testa igen.
    Tar en stooor chokladbit och gosar ner mig i soffan....

Madde med Isak-06
  • Dahlia79

anlo- Ja det är ju just när man odlar vidare som man kan se hur vissa celler utvecklar sig. Har en kompis som gjorde massa ivf med toppenembryon och blev inte gravid. Sen sista fet de tänkte göra fick de tillbaka en med två celler och inte särskilt fin. Då blev det barn minsann!
    Stor kram tillbaka

tjorven- Ruvar du nu? Hoppas på plus då!!!
    Vi gick med på långtidsodling nu efter 8 ivfoch då dr också tyckte att det var värt att prova. Var rädd innan att det skulle skita sig då till dag 5. Men nu är jag glad att vi valde det den här gången eftersom det inte hade vart den de hade valt dag 2 och den här var den enda som överlevde och var så fin.
    Håller tummarna för att ni lyckas nu

Embla- Jo klart man ska glädjas under vägen också. Igår var en deppdag bara Har ju haft ett gäng sånna sen den 7 feb...
    Har du några känningar nu?

hhoppas- Ge inte upp än!!! Köp några dyrare tester på apoteket och vänta några dagar med att testa så kanske du får ett helt annat resultat!!!
    Hoppas hoppas på plus för dig!

Ser att det är flera som har oväder idag.. Lite mysigt tycker jag att det är Har passat på att baka vailjbullar då att fylla frysen med till soliga dagar.

Idag satt jag och kollade i mobilen vilket beräknat förlossningsdatum vi skulle ha om vi lyckas.. Dumt av mig!!! Några tårar rann då för vi kom fram till den 7 februari...Varför just den dagen av alla 365??? Det var ju den 7 feb Elias föddes och dog. Men det kanske är ett tecken också??

Föresten, lycka till imorgon smassk!!!

• Särlan

Tack för era lyckönskningar inför min äp imorgon! De behövs eftersom jag spenderat det senaste dygnet åt att noja mig något förfärligt över att jag haft spontan ägglossning eftersom mina bröst började ömma i fredags kväll och blev värre under lördagen.

Men nu har jag kommit fram till att det är ganska vanligt med ömma bröst under sprutperioden  och senare ändå mer efter Pregnyl. Detta efter att ha pratat med CvL och efter att ha googlat på ämnet under natten och dagen (lite trött nu, knappt sovit inatt).

Sabla orosmonster man är ibland!

Lycka till med ruvningar och hhoppas: ge inte upp än, det är tidigt att testa RD 10.

Grattis Dahlia om jag inte sagt det. Låter som en toppenblastis! Förstår din oro men "ett steg i taget", som alla andra sagt, är nog ett bra motto.

/S

• Dahlia79

smassk- Jag oroar mig alltid för just det också och har gjort till alla våra 8 ivf. Att man ska ha ägglossat innan!
    Men jag har aldrig gjort det och det tror jag inte att du har heller
    Du ska se att alla finns där imorgon och är redo att punkteras!

Men man hittar alltid nåt att oroas för

• Marvin

Tack för alla grattis!! Kan knappt fatta det...vet inte om man vågar tro på att det verkligen kommer komma en bebis!! Men jag hoppas och ber för det!! Ska be för oss alla ikväll, så får vi hoppas att det funkar!!

♥ - ♥ - ♥ - ♥ - ♥ - ♥ - ♥ - ♥ - ♥ - ♥ - ♥ - ♥ - ♥
  • Marvin

Smassk - Hoppas att du är trött i kväll, så kanske du lite lättare får ro att sova!! Jag har börjat läsa till ögonen faller igen...det är bra för då tänker man på något helt annat!!

Jag är en väldig romantiker och kan se romantiskakomedier hur många gånger som hellst...gillar pirret i magen och därför läser jag också kopiösa mängder med Harlequin-böcker. Har två serier just nu...läkarserien och så passion...passion-versionen är rätt "snuskig", jag tycker det är en kvinlig typ av porr, nästan...fast de har väl en version som heter lust också och den kan jag tänka mig är ännu, mer...
    Jag började läsa harlequin-böcker som singel, men har nu inte läst sådana på flera år, men nu när man har så mycket funderingar i huvudet så är de rätt bra och kanske är det inte så dumt med lyckokänslan jag får av dem...det kanske var det (och lite annat) som gav plus? En del provar ju akupungtur som avkoppling. Hi, hi...lång utläggning med nästan inget vettigt...kanske för att jag egentligen skulle ta fram sommarkläder och packa till en jobb-tripp till Malmö/Barsebäck!!

Kramizz på er alla!!

♥ - ♥ - ♥ - ♥ - ♥ - ♥ - ♥ - ♥ - ♥ - ♥ - ♥ - ♥ - ♥
Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen