• Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen
  • Susie

Oj Gud vad det skrivs!

Djurgårdsrutan, Men gud så hemskt att du fick gå igenom en sån upplevelse! Tack o lov att allt såg bra ut och att det bara var ett blodkärl! KRAM!

Casperskrypin! Härligt att komma igång!!!! Grattis till ny start!

Myran6801, Gud va skönt att äntligen ha det planerat så att du kan se fram emot det under sommaren! Dessutom så börjar ju själva behandlingen i Juli och det känns ju inte alls så långt bort!

Dahlia79, Gud, det skär i hjärtat på mej när jag läser om er pojke, blir så lessen att livet ska vara så orättvist och hemskt. Men nu är du ialla fall på god väg mot ett barn och Grattis till det fina resultatet! ET på lördag alltså? De odlar hur mpnga dagar istället för två? Håller alla tummar jag kan för att ni ska få tillbaka en liten som stannar kvar! Många kramar!

Curlyred, Du är för härlig!!! Jag ska styra all positiv energi till att din ÄL kommer senare från Mallis till Italy! Lycka till nu och ha en underbar resa till Italien!

Embla, wow, redan RD 4!?! Jag tyckte nyss jag var på RD 4 så tiden går ju både fort och sakta på samma gång! Hur känner du dig? Några stick eller liknanade?

Anlo, hur är läget?

Lite ego om mej.........Är så lycklig men vågar inte trots mina 7 {#lang_emotions_embarassed}positiva test TD på lör/sön så jag antar att man får se det som den offeciella gränsen. I fre, lör sön hade jag väldigt mycket molvärk i livmodern och det va riktigt obehagligt framåt kvällarna. Nu drar det bara och spänner lite och jag kan verkligen inte fatta att det har hänt MEJ! Man e ju orolig men jag ska verkligen försöka att glädjas, herre gud när annars ska man få känna lycka???! Det här har jag ju väntat på i 2,6 år! Är det någon som vet när VUL görs efter ett positivt test?

Kram till er alla!

• anlo24

Susie: Det är helt fantastsikt. Äntligen händer det. Blir såå glad för er skull. Måste kännas helt underbart. Det ger oss andra även lite hopp att vi också kommer att lyckas en dag.

Kram kram

• Susie

Hej Anlo!

Jag känner med dig och du är inte ensam om att ha ett mindre krig hemma under de här perioderna! Här har det också pågått rejäla bråk som stundtals liknat skiljsmässa och ibland sandlåde stadie....... Ursch, det ÄR tungt! Man orkar inte vara på topp när man går igenom sånt här. Man får va glad för de stunder man är glad och sig själv!
    Den borde väl komma om ca 2 dar eller liknande....? Hur lång cykel har du eller vet du vad din lutealfas brukar vara? Spännande, inte alls långt kvar gumman! Det måste ju ändå kännas helt underbart att få hinna med den korta metoden nu! Håller alla tummar för dig, det vet du!
    Kram!

• Susie

Anlo, Tack{#lang_emotions_heart}.....Ja, det är helt fantastiskt och overkligt! Många kramar!

EN fråga till er alla.......har någon av er haft problem med värk, eller ilande smärta mot ändtarmen till i slutet av ruvningen? Ursch det känns som min livmodertapp värker om ni förstår? Jag hade så första IVFen med, pratade med cvl men tyckte de hade diffusa förklaringar, då gick det över efter ett par dagar. Det måste ha med allt progesteron som ligger därinne. Nån? Ursäkta för detaljer men tycker det gör så hemskt ont, svårt att sitta osv. undrar om det bara är jag?{#lang_emotions_embarassed}

• anlo24
    Susie skrev 2010-05-18 22:45:14 följande:
    Hej Anlo!Jag känner med dig och du är inte ensam om att ha ett mindre krig hemma under de här perioderna! Här har det också pågått rejäla bråk som stundtals liknat skiljsmässa och ibland sandlåde stadie....... Ursch, det ÄR tungt! Man orkar inte vara på topp när man går igenom sånt här. Man får va glad för de stunder man är glad och sig själv! Den borde väl komma om ca 2 dar eller liknande....? Hur lång cykel har du eller vet du vad din lutealfas brukar vara? Spännande, inte alls långt kvar gumman! Det måste ju ändå kännas helt underbart att få hinna med den korta metoden nu! Håller alla tummar för dig, det vet du!Kram!
    Tack för dina ord. Känns alltid skönt att ha nån som förstår. Jag börjar gruva mig redan nu för nästa ivf medans min sambo kommer att börja nån dag innan TD. Så vi tänker o fungerar lite olika. Skulle ibland önska att jag kunde vara lite mer som han. Livet verkar så mkt enklare då...

Jag brukar inte ha ÄL så här tidigt. Ligger oftast mellan 16-18. Har då runt 32-34 dgr menscykel. Så jag vet inte vad jag har att förvänta. Min temp har inte gått ner än men hade lite känningar över magen igår kväll.  

Kram o sovgott.
  • Susie

Anlo, då borde väl din lutealfas vara ca 15 dgr....Dvs mens CD 29 tror jag det blir isåfall?

• Marvin
    Djurgårdsrutan - Det var skönt att det gick bra på UL!! Tack, jag ruvar och hoppas och är nervös när jag går på toa...TD på lördag!!

♥ - ♥ - ♥ - ♥ - ♥ - ♥ - ♥ - ♥ - ♥ - ♥ - ♥ - ♥ - ♥
  • Marvin
    Dahlia - Ja, alla liv är så sköra...så tråkigt att IVF:en inte alltid lyckas och om IVF:en fungerar kan man ändå inte vara säker...det är  tråkigt...
  • Marvin
    Myran - Härligt att ha en plan!!
  • Marvin
    anlo - Ja, helt klart är det väldigt olika hur man upplever IVF:en...kvinnan och mannen...det är nog därför vi är så flitiga på detta forum!! Här kan vi få stöd och dela erfarenheter!! För mannen kan det ju vara jobbigt med IVF, men han behöver ju inte gå på några hormoner och han tänker nog inte på det hela tiden...vilket man ju nästan gör under ruvningen?! Tur att kvinnor oftast är "starkare", om du/ni förstår vad jag menar!! kram
Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen