• Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen
  • Dahlia79

Smassk- Härligt att det blir äp av nu!!! Tror säkert att det blir en fin skörd på måndag Skönt att vara utan mediciner nu några dagar!

Marvin- Grattis

anlo- Jag hade nästan börjat imorgon med sprutorna då så man säkert vet att mensen kommit igång. När jag gick på bara puregon förr så minns jag att jag att jag alltid började på dag 3. Det gjorde jag en gång när jag körde korta metoden på ivf också.
    Men testa att ringa kliniken imorgon igen och hör med dem

Idag var vi på Linné för ET. Satt hela bilresan med mobilen i handen och var livrädd att de skulle ringa och säga att det var inställt.
    Men ingen ringde
    En av de fem befruktade hade överlevt tills idag och den var kanonfin idag! Dr sa att hade vi kommit på dag 2 hade de valt en annan med högre poäng då men med facit på hand så hade ju aldrig den blivit nåt då. Så han var nöjd med långtidsodlingen
    Poäng kunde de inte sätta på dag 5 som de gör på dag 2 fick jag veta när jag försökte pumpa honom på information om blastosycten. Men jag fick veta att vi har superbra chanser, hela 59,6% !!!!!!
    Det var oförskämt bra sa han

Men för mig räcker det inte längre med att bara bli gravid som jag tänkte förr. Nu är det delmål...
    1) Att bli gravid
    2) Att det inte blir ett tidigt missfall som det blivit några gånger förr..
    3) Att det finns ett hjärta som slår
    4) Att passera vecka 12
    5) Att rutin ul är bra
    6) Att kroppen inte startar förlossningen så tidigt att bäbisen inte överlever.
    7) Att kanske till o med få vara gravid så man får ett fullgånget barn!

Ja ni ser... Jag kommer nog inte jubla massor OM det blir ett plus! Jag jublar när jag passerat delmål 6 och 7.. Nu vet jag ju att så mycket kan gå fel och det har det ju gjort för mig så hoppas vågar jag inte. Fy, vad nego jag är men jag är nog mest bara rädd Rädd och förväntansfull, vilken kombo!

• Marvin

Tack anlo och Dahlia!!

♥ - ♥ - ♥ - ♥ - ♥ - ♥ - ♥ - ♥ - ♥ - ♥ - ♥ - ♥ - ♥
  • Marvin

anlo - Jag fick en liten blödning den 19/5 och började med puregon-sprutor den 22/5. Jag hade nog väntat till dag 2!!

Jag fattade som att om man ringer innan telefontiden och lämnar meddelande, då ringer de upp under telefontiden eller straxt efter, sedan kollar de nog inte telefonen mer idag...

Upplägget verkar väl variera, men om du vill kan du ju kolla i min profil och se om du kan jämföra. I Nyköping verkar det dock så att de vill ha sprutstart på onsdag och torsdag för att få första VUL på onsdagen eller torsdagen, dvs en vecka efter sprutstart. Så sa i alla fall BM i Nyköping till oss!!

• Marvin

Smassk - Lycka till på ÄP!!

• anlo24

Stort GRATTIS Dahlia. Så kul. Intressant att ägget det skulle valt tidigare inte var det som var mest dugligt efter ytterligare nga dgr. Fast det speglar egentligen det man läser här på FL också. Att vissa blir gravida med 2-3 celliga ägg o andra inte med 4 celliga. Det kanske skulle visa sig om man odlade vidare på dessa celler.

Försök att tänka positivt. Det är nya möjligheter nu. Fast jag har full förståelse att det gnager hela tiden.

Stor kram

• Marvin

Dahlia - Kul att långtidsodligen gick bra!!

Jag är så glad över mitt plus, men samtidigt vet man ju att det är ju ändå en osäker tid och så är det ju, man får väl göra den så bra som möjligt!! Lite orolig kommer jag vara ända till förlossningen och förmodligen även sedan...det är ju så mycket som kan hända i livet!! Och livet är inte rättvist!!

Dahlia, jag förstår din oro och det är bara att kämpa på...inte den enda som säger det gissar jag, men ändå!! Kram

• tjorven01

Hej tjejjer

Läser massor men har inte alltid så mycket att kommentera.

Marvin stort grattis till +
    äntligen lite positivt i denna tråd.

Anlo jag hade defenitivt börjat på dag två speciellt om du kör korta prot. stressbörjade själv en gång på dag ett och äggkvaliten blev tot kass. Men som sagt alla är vi ju olika och det som funkar för en behöver juinte funka för någon annan.

Dahlia så här inför vår 7e ivf diskuterade vi också långtidsodling,men det verkade inte vara någon tvekan om vilket embryo som skulle tillbaka så nu har vi trots det valt korta prot. även denna gång. men man börjar ju undra.Så nu blir det en hel månad av nervositet.

Kram

• Piken

Marvin: Stort grattis till plusset!

Dahlia79: Grattis till ett lyckat ET och till ruvarstatus!

• Susie

Marvin GRAAAATTTTTTTTTTIIIIIIIIIIIISSSSSSSSSS!!!!!{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_gravid}
    Åhhh va härligt!!!!! Hur känner du dig? Jag fick också världens finaste starkaste test igår morse
    Vi får försöka kola varann lite så kanske vi kan ses framöver
    Superkul!

Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen