• Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen
  • Blomman123
    Embla82 skrev 2010-05-17 11:55:37 följande:
    Smaassk, härligt att det börjar hända något! Men du, jag tycker faktiskt att det är jtätebra att dom kollar upp en många gånger, hellre det än en gång för lite, även om det känns fånigt ibland att åka 2 timmar för en 3-minuterstitt. Hur känns det i magen nu? Myran, stackare, det är klart att du fortfarande är ledsen. Sommaren kommer nog gå väldigt snabbt, även om det känns som en evighet till hösten. Dom öppnar ju i augusti så riktigt till hösten behöver du ju nite vänta heller... Jag fick missfall 2007 och jag tänker fortfarande på det ibland. Inte så jag börjar gråta nu utan mer att jag blir arg och svär lite över att det inte fick gå hela vägen. Men det är som det är och man får fokusera på det som komma skall istället! HUr du räknar ut bim kan man ju fråga sig, har du en normal menscykel när du inte gör ivf? Vet du då hur många dagar du har mellan äl och mens? om det är 14 dagar så är bim alltså 14 dagar efter äggplock. För min del som fördröljer vaggisarna mensen så för mig är det ignen idé att tänka på bim. Blomman123, härligt att få höra att det faktiskt kan gå bra! Stort lycka till med barnet i magen! Förresten tjejer, ni glömmer väl inte att uppdatera er på listan?
    Tack så mycket! Jag hoppas det går hela vägen den här gången. Var ju också med om ett missfall 2007, och jag håller med dig om att det fortfarande känns, och att man tänker på det.
  • myran6801

smassk@ lycka till på VUL. Håller med att det är bra att de kollar extra noga, så var bara glad för det.

blomman123@ grattis, låter fantastiskt med en liten i magen!

embla@ hur går det med ruvningen? några känningar än? håller mina tummar hårt hårt, nu är det din tur!

skulle ha ringt till CvL idag för att planera vår nästa IVF, men ett jäkla möte drog ut på tiden så jag hann inte vill ju så gärna få en plan så att man har ngt att se fram emot. hade verkligen önskat att vi hade någon i frysen så att man slapp hela proceduren igen. men men, det är bara att ta nya tag.

ha en fin kväll,
    kram Myran

• Blomman123
    myran6801 skrev 2010-05-17 20:03:01 följande:
    smassk@ lycka till på VUL. Håller med att det är bra att de kollar extra noga, så var bara glad för det. blomman123@ grattis, låter fantastiskt med en liten i magen! embla@ hur går det med ruvningen? några känningar än? håller mina tummar hårt hårt, nu är det din tur! skulle ha ringt till CvL idag för att planera vår nästa IVF, men ett jäkla möte drog ut på tiden så jag hann inte vill ju så gärna få en plan så att man har ngt att se fram emot. hade verkligen önskat att vi hade någon i frysen så att man slapp hela proceduren igen. men men, det är bara att ta nya tag. ha en fin kväll, kram Myran
    Tack! Jag hoppas att det går bra för dig nästa gång, ja, proceduren var riktigt tuff.
  • Dahlia79

Känns som jag är världens mest oaktiva här men det har ju sina skäl
    Var mycket mer aktiv på fl innan Elias föddes och dog.

Men jag är inne och läser titt som tätt och håller tummar och tår för alla som behöver det!!!

Själv ligger jag och slappar i soffan efter dagens äggplock. Inte lika bra skörd som sist ( 40 äggblåsor och 26 ägg).
    Idag var det bara 20 äggblåsor som punkterades och 9 ägg. Blir som vanligt icsi på alla. 
    Men den här gången ska de testa med långtidsodling och det är minst 4-5 befruktade imorgon.
    Trodde jag skulle behöva tjata mig till långtidsodling men när jag tog upp det med Holte så sa han att han redan tänkt att det ska bli så efter så här många ivf. Kul att man var inne på samma bana iaf.
    Men de kommer inte sätta tbx två igen som de gjort förut på mig eftersom vi förlorade Elias. Då vill de inte riskera att sätta mig i en högriskgraviditet och att samma sak händer igen

Nån annan som testat långtidsodling på Linné?

• Marvin

Dahlia - Lycka till med långtidsodling!!

♥ - ♥ - ♥ - ♥ - ♥ - ♥ - ♥ - ♥ - ♥ - ♥ - ♥ - ♥ - ♥
  • DjurgårdsRutan
    Hej tjejer.
    Har haft en djävulsk dag. Började blöda i morse, och trodde att allt var kört. Var hos BM, som tyckte att vi skulle åka till gynakuten. Har inte blödit ett dyft under dessa 13 veckor, så oron var stor. Kändes som om jag skulle slitas i stycken under väntan på K:S. Sen vågade jag knappt lägga mig upp i stolen, var så fruktansvärt ledsen och rädd. Tårarna sprutade, men efter mycket om och men såg läkaren ett tickande hjärta. Så otroligt skönt, ochså gjorde hon UL utanpå, och tryckte flera ggr för att barnet låg och vilade, och då for barnet runt och viftade. Sådan lättnad. Snacka om att livet är skört. känner mig så tacksam.

Dahlia alla mina tummar till dig.
    Marvin: Hur går det med ruvningen. håller tummarna hårt.

Var rädd om er allihopa.
    Stor Kram
  • CurlyRed

Dahlia - varmt välkommen tillbaka i gänget!! Vi har saknat dig!
    Hoppas av hela mitt hjärta att det ska "gå vägen" den här gången för dig!
    Vet inte om du följt tråden - men tyvärr misslyckades min första IVF... så jag samlar kraft nu och ska ge mig på ett FET - men troligtvis blir inte det förrän efter sommar uppehållet pga resor o dyl. VI får hoppas att våra små eskimåer klarar tining och kan bli ett litet levande pyre!!

Djurgårdsrutan - men vännen, vilken dramatik!!! Började läsa ditt inlägg m andan i halsen och tänkte NEEEJ... men vilken tur att det slutade lyckligt !
    Är det vanligt att man får en sån blödning så sent i grav?? Vad sa de på gynakuten?
    kramar till dig!

• DjurgårdsRutan

Curly: Nej det är inte vanligt med blödningar så sent, om man inte har blödit något innan. En del kan ju blöda lite under hela graviditeten, men jag har ju inte blödit en droppe sen sista mensen i feb. De sa att jag hade sköra slemhinnor och att det kunde vara ett blodkärl som spruckit. Blev så lättad efteråt. Hur är det med dig?
    Kram

• Dahlia79

Djurgårdsrutan- Tyvärr vet jag alltför väl hur det kändes för dig. Man är livrädd!!!! Hade blödningar så med Eddie och trodde att allt var kört när man kom till dr. Men ett hjärta fanns alltid som pickade på
    Men när vattnet gick med Elias visste jag att det var kört och då förändrades hela mitt liv och jag är ännu inte den jag var innan Elias dog.

Om man kommit så långt som till ivf och dessutom för göra det om å om igen så kan man väl iaf få en lugn och lyckad graviditet när man väl får ett plus.

Curly red- Fy attans att det inte gick vägen Hur känns det nu? Kan du känna lite hopp inför FET? Men trist att det inte hinns med innan stängningen. Men så är det ju ibland. Men då får du njuta av sommaren och ladda inför en höst där du förhoppningsvis är gravid

Tack Marvin och Piken för era lycka till!

Pratade med Linné idag och av de 9 äggen vi fick ut igår var 5 mogna. Och full pott blev det, alla fem var befruktade idag. Så om det ser bra ut dagarna som går nu så blir det ET på lördag. Men skulle det se konstigt ut nån dag så runger de in oss för ET tidigare sa hon. Har aldrig tidigare fått 100% befrukting på de mogna äggen så det känns bra.
    Kanske Elias hjälper till lite från himlen

Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen