Inlägg från: Blomman123 |Visa alla inlägg
  • Blomman123

Vi på CvL fortsättningen

Hej, snubblade på er tråd nu som först. Jag och min sambo har haft svårt att få barn i flera år. Vi började en utredning som drog ut på tiden (över ett år), till slut orkade vi inte vänta mer, utan tog kontakt med CvL kliniken. Det var det bästa vi har gjort. Helt underbara människor, och underbart ställe!

Jag började spraya i januari, och 9-11 februari gjorde vi äggplock och insättning. Det gick över förväntan och vi blev gravida . Just nu är jag i vecka 16 och svävar fortfarande på små lycko-moln . Samtidigt finns oron där som en ständig följeslagare. Jag har varit gravid en gång tidigare, men det slutade i missfall.

Den här gången känns det riktigt bra, vi planerar, pratar namn, köper bebisgrejer, men... fortfarande känns det inte riktigt som att vi skall bli tre i november. Är man konstig eller? Jag tror inte på att vi skall ha sån tur/vara så lyckliga. Någon som förstår vad jag menar?

Jag har inte läst hela tråden, men jag hoppas att det går bra för er. Läste att det var ett par stycken som håller på med IVF:en nu? Det är en tuff period, men jag önskar er all lycka till!!!

• Blomman123
    Embla82 skrev 2010-05-17 11:55:37 följande:
    Smaassk, härligt att det börjar hända något! Men du, jag tycker faktiskt att det är jtätebra att dom kollar upp en många gånger, hellre det än en gång för lite, även om det känns fånigt ibland att åka 2 timmar för en 3-minuterstitt. Hur känns det i magen nu? Myran, stackare, det är klart att du fortfarande är ledsen. Sommaren kommer nog gå väldigt snabbt, även om det känns som en evighet till hösten. Dom öppnar ju i augusti så riktigt till hösten behöver du ju nite vänta heller... Jag fick missfall 2007 och jag tänker fortfarande på det ibland. Inte så jag börjar gråta nu utan mer att jag blir arg och svär lite över att det inte fick gå hela vägen. Men det är som det är och man får fokusera på det som komma skall istället! HUr du räknar ut bim kan man ju fråga sig, har du en normal menscykel när du inte gör ivf? Vet du då hur många dagar du har mellan äl och mens? om det är 14 dagar så är bim alltså 14 dagar efter äggplock. För min del som fördröljer vaggisarna mensen så för mig är det ignen idé att tänka på bim. Blomman123, härligt att få höra att det faktiskt kan gå bra! Stort lycka till med barnet i magen! Förresten tjejer, ni glömmer väl inte att uppdatera er på listan?
    Tack så mycket! Jag hoppas det går hela vägen den här gången. Var ju också med om ett missfall 2007, och jag håller med dig om att det fortfarande känns, och att man tänker på det.
  • Blomman123
    myran6801 skrev 2010-05-17 20:03:01 följande:
    smassk@ lycka till på VUL. Håller med att det är bra att de kollar extra noga, så var bara glad för det. blomman123@ grattis, låter fantastiskt med en liten i magen! embla@ hur går det med ruvningen? några känningar än? håller mina tummar hårt hårt, nu är det din tur! skulle ha ringt till CvL idag för att planera vår nästa IVF, men ett jäkla möte drog ut på tiden så jag hann inte vill ju så gärna få en plan så att man har ngt att se fram emot. hade verkligen önskat att vi hade någon i frysen så att man slapp hela proceduren igen. men men, det är bara att ta nya tag. ha en fin kväll, kram Myran
    Tack! Jag hoppas att det går bra för dig nästa gång, ja, proceduren var riktigt tuff.
  • Blomman123
    Dahlia79 skrev 2010-05-17 22:18:55 följande:
    Känns som jag är världens mest oaktiva här men det har ju sina skäl Var mycket mer aktiv på fl innan Elias föddes och dog. Men jag är inne och läser titt som tätt och håller tummar och tår för alla som behöver det!!! Själv ligger jag och slappar i soffan efter dagens äggplock. Inte lika bra skörd som sist ( 40 äggblåsor och 26 ägg). Idag var det bara 20 äggblåsor som punkterades och 9 ägg. Blir som vanligt icsi på alla.  Men den här gången ska de testa med långtidsodling och det är minst 4-5 befruktade imorgon. Trodde jag skulle behöva tjata mig till långtidsodling men när jag tog upp det med Holte så sa han att han redan tänkt att det ska bli så efter så här många ivf. Kul att man var inne på samma bana iaf. Men de kommer inte sätta tbx två igen som de gjort förut på mig eftersom vi förlorade Elias. Då vill de inte riskera att sätta mig i en högriskgraviditet och att samma sak händer igen Nån annan som testat långtidsodling på Linné?
    Lycka till!!!!!
Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen