• Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen
  • myran6801

Hej alla!

Var tvungen att kika in här och se hur det går för er vänner! Till min lycka hittar jag en massa positiva saker, GRATTIS alla plussare!!!! Marvin och Susie, så lycklig jag blir för er! Det ger oss andra hopp, det lovar jag! Lova att hålla oss uppdaterade om hur det går för er! Så spännande!

Jag har inte haft ngt ÄL än och det oroar mig samt att jag har haft lite spottnings typ. Är det ngn annan som haft så månaden efter minus???

Kram kram i solskenet // Myran

• Särlan

Hej alla!
    Tillbaka från äp redan och med 11 ägg kvar med sambons små soldater på CvL. :) JAg hade ju oroat mig för att äggen lossat av sig självt redan men såklart fanns de fanns kvar och de var fler än jag vågat hoppas, så jag är nöjd.

Mår nu oförskämt bra men det molvärker rätt bra i ena äggstocken mest och jag är lite dåsig pga rejäl inpumpning av smärtlindring. Blöder lite också.

Någon annan som tycker att den där lugnande tabletten man får innan inte direkt gör någon skillnad? Jag var jättenervös hela tiden. Men ingreppet gick riktigt bra och vi var därifrån redan kl. 11 (hade tid 8.45).

Så nu är det bara att vila ut resten av  dagen och proppa i sig lite Alvedon framöver när smärtlindringen från kliniken slutar funka. Ska ringa CvL imorgon mellan 13-16 (om jag hinner efter jobbet) för att höra om några och i så fall hur många som befruktats.

Spännande! Hoppas på iaf tre embryon... men bara jag har ett fint ett så är jag glad.

Vill egentligen hitta på något i det fina vädret med sambo M idag men tror nog att jag är lite mer påverkad av smärtlindringen än jag egentlingen tror så tar det väl lugnt i soffan ett tag till.

Kram på er!

/S

• Märtalina

Här har jag inte varit inne på ett tag, det har tagit emot ett tag, men nu så, vill jag passa på att gratulera alla PLUSSARE!! Härligt.

Vårt 1a IVF gick ju inte vägen och vi bestämde oss snabbt för ett frysförsök nu innan sommaren, så nu e vi på G igen, första ÄL idag (som kom spontant i en ostimulerad cykel nu efter första misslyckade ivfet), så på torsdag ska jag in på Cvl och stoppa tillbaka ett befruktat ägg!! Tjoho, och sen hem och ruva och hålla tummarna!

Nu ska jag läsa igenom allt jag missat och kolla hur det går för er alla!

• Märtalina

Oh! Såg nu att Marvin och Susie plussat! Stort grattis till er!

• DjurgårdsRutan

Grattis till lyckat ÄP smassk.

Stort grattis till Marwin och Susie fö era {#lang_emotions_plus}

Märtalina: Lycka till på FET på tors.

Håller tummarna för alla er som är på G nu i denna karusell, oavsett om ni sprayar, sprutar eller ruvar.

Många kramar. 

• Dahlia79

myran- Jag har aldrig haft spottings efter misslyckat ivf. Däremot efter förlossningen med vår ängel Elias hade jag spottings lääänge efter att blödningarna avtagit. Men på efterkontrollen så fick jag primolut-nor för att rätta till det och det funkade. Om det fortsätter kanske du kan ringa cvl och se vad de säger.

Smassk-Hihi, klart äggen fanns kvar. 11 ägg var ett riktigt bra resultat! Håller tummarna för att det är ett gäng befruktade igår så ni får tillbaka en 10-poängare på onsdag.
    Ang det man får innan så brukar jag bara känna mig lite trött efter en stund. Men inte så man märker nån jätteskillnad. Men nu är jag aldrig nervös inför äggplock längre så det kanske spelar in.

Märtalina- Trist att ert första ivf inte gick vägen. Men man får se framåt och hoppas på nästa försök.

• Embla82

Smaask, vilket bra resultat på äp och va skönt att allt gick bra! Jag brukar väl inte känna av den första tabletten jättemkt (brukar bara ta en halv) men sist försökte jag läsa och det gick inte kan jag säga, ögonen liksom hoppade mellan raderna så nåt gör den allt den där lilla tabletten. Hoppas på fin befruktning nu!

Märtalina, lycka till på fet
    Myran, jag har tyvärr ingen egen äl så jag kan inte svara på din fråga. Kanske nån annan som känner igen sig?
    Själv är jag på ruvardag 10 idag och gick hem efter lunch för både jag och sambon har blivit sjuka. Är förkyld å ont i halsen.  
    Ni som fått plus, anade ni att det skulle bli det innan eller kom det som en total överraskning? 
  • myran6801

Tack Embla & Dahlia för svar om ÄL. Jag får kanske kontakta CvL om mina spottnings när jag är tillbaka om några dagar. Ska på tjänsteresa utomlands.

Är du redan på RD Embla, tiden går snabbt (kanske inte du tycker dock). Håller tummarna hårt, det lovar jag.  Din trötthet kan ju vara ett tecken, det hoppas vi på tycker jag. Tills något annat bevisar motsatsen så år det plus!!!!

Märtalina, tråkigt att första ivf:et inte gick vägen, men skönt att ni är på gång redan igen. Lycka till på FET.

Smassk, Grattis till fin äggskörd.

Kram kram Myran

• casperskrypin

Har nu haft halsfluss en vecka, var i dag tillbaka i dag o fick ny medicin, MInskar antibiotikan mina chanser??? Ska på vul på torsdag

Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen