• Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen
  • myran6801

Gokväll vänner!
    Har varit på middag hos mamma, så skönt att prata med henne. Fick svar från vårdcentralen idag att det inte var några bakterier i provet jag lämnade häromdagen, skönt. Idag har blödningen varit mycket mindre, men usch jag är så nervös att allt är över och att det är minus. Vill testa, men jag vågar inte. Min man är på tjänsteresa så jag tror jag väntar tills imorgon för jag vill inte vara ensam.

Marvin@ vilket fint resultat på ÄP, grattis!
    CurlyRed@ tycker ni gör klokt som inte väntat med IVF. Det kan ju ta tid.....

kram Myran

• anlo24

Kul att höra från dig. Jag tror absolut att du är gravid. Som fler skrivit har ju fler blött under graviditeten o det gått bra. Frågan är om det är en eller två ;)

Kram på dig

• CurlyRed
    anlo24 skrev 2010-05-05 21:21:16 följande:
    CurlyRed:Jag får ett leende på mina läppar när jag läser ditt inlägg. Det känns som att du skrivit av mina tankar o känslor. Känner så igen mig.Jag fick också 3 befruktade av 9 ägg. Vissa stunder tänker jag att det är klart att vi kommer att bli föräldrar. Att det bara är en tidsfråga. Och i mina mörkare stunder blir jag livrädd att IVF inte kommer att funka. Och adoption tar ju flera år. Men orkar inte riktigt stanna i den känslan. Men samtidigt är det skönt att vi har varandra här på FL. Kram
    tack anlo, det värmer!
    Ja visst är det skönt att man inte är en "ensam idiot" med alla dessa funderingar och känslor -  som desperat söker info på FL kvällarna långa...

men det är nu NI kära vänner som gör den här cirkusen hanterbar - och denna långa väntan och psykiska stress uthärdlig!
    För att inte säga lite kul - vissa dagar och vissa inlägg - så sitter man där o garvar för sig själv och känner igen sig sååå väl! Både i med & motgångar!

kramar till er alla där ute i FL världen!
  • Marvin

Tack alla ni!! Ja, jag instämmer också i att det är skönt att ha er!!

Nu ska jag sova och hoppas att jag är bättre imorgon och om inte så får jag väl beklaga mig på CvL!!

♥ - ♥ - ♥ - ♥ - ♥ - ♥ - ♥ - ♥ - ♥ - ♥ - ♥ - ♥ - ♥
  • Särlan

Grattis till bra resultat Marvin! Kul med ET, det är en av de bästa grejerna med IVF, att man får se sitt embryo så tidigt, för man får ofta se det på en skärm när det sätts in.

Första sprutan taget ikväll. Det gick bra, fast katterna var lite väl nyfikna. Är inte van att ha katter springande på läkemedelsbordet på jobbet precis.

Stressade på jobbet så jag skulle hinna gå vid passets slut kl. 21.30, men såklart bara för att jag inte ville jobba över och ta sprutan så var det galet mycket att göra precis innan hemgång med en patient som blev jättesjuk och en annan som kom upp från akuten...precis innan slutet på passet... Fast jag hann iaf. :)

Skönt att ha börjat!

God natt allihop!

• Susie

Hej hej!

Marvin, Grattis till det bra resultatet!!! ET imorrn alltså? Lycka till imorrn! Längtar till ET på fredag!

Anlo, Wow, ÄL på gång!? Bara att köra på, nåt annat kan man ju inte göra och som vi alla vet så är ju känslan av att åtminstone ha gjort ett försök efteråt så tillfredställande och förhoppningsfull oavsett om det är för 25 gången man försöker.....förr eller senare är det ju RÄTT! Kör på nu! Jag tror på er! KRAM!

Embla, missade lite vart i er IVF ni är just nu men jag håller verkligen tummarna att det kommer att lyckas den här gången!

Idag har jag vart på ÄP som var en lite negativ upplevelse...men med bra resultat Vi hade en annan läkare idag och som sagt blev det hela en helt annan upplevelse än när vi haft underbara dr OB......hade också väldigt ont den här gången och tyckte nog att sköterskan gott hade kunnat öka på bedövningen mer än hon gjorde....Ja ja, allt gick ju bra ändå och det blev 10 ägg Förra gången tror jag vi hade 13 men det är ju inte mängden som räknas alls och jag är sååå glad att det blev så många, imorrn väntar det nervösa samtalet om befruktningen.
    Kramar till er alla!

• Susie

Curlyred, va jobbigt med minus men precis som du skriver ska du verkligen inte ge upp! Vänta snällt på de där 18 dagarna och du är INTE ensam i dina känslor och tankar! Jag håller tummarna stenhårt att du får ett fint starkt plus om ett par dagar!
    Vi är ju oförklarligt sekundärt....ville bara säga det att visst tvivlar man enormt på om det nånsin kommer funka.....Jag har ju både och av känslor eftersom vår dotter blev till naturligt på första försöket...men nu finns inget av de känslorna kvar, jag är bara helt infertil utan anledning.....men förr eller senare ska det ju gå! Lycka till nu ich jag hoppas för dig!

• CurlyRed

Susie - tack gulliga du, det värmer!! Ja, jag väntar snällt på lördag morgons TD. Idag RD14 och ingen mens en iallafall. Bara 2 dagar kvar!!!

Marvin - stort lycka till idag!! och ha så kul m ditt lilla embryo, dom är otroligt fina!!

• anlo24
    Susie skrev 2010-05-05 22:43:27 följande:
    Hej hej!Marvin, Grattis till det bra resultatet!!! ET imorrn alltså? Lycka till imorrn! Längtar till ET på fredag!Anlo, Wow, ÄL på gång!? Bara att köra på, nåt annat kan man ju inte göra och som vi alla vet så är ju känslan av att åtminstone ha gjort ett försök efteråt så tillfredställande och förhoppningsfull oavsett om det är för 25 gången man försöker.....förr eller senare är det ju RÄTT! Kör på nu! Jag tror på er! KRAM!Embla, missade lite vart i er IVF ni är just nu men jag håller verkligen tummarna att det kommer att lyckas den här gången!Idag har jag vart på ÄP som var en lite negativ upplevelse...men med bra resultat Vi hade en annan läkare idag och som sagt blev det hela en helt annan upplevelse än när vi haft underbara dr OB......hade också väldigt ont den här gången och tyckte nog att sköterskan gott hade kunnat öka på bedövningen mer än hon gjorde....Ja ja, allt gick ju bra ändå och det blev 10 ägg Förra gången tror jag vi hade 13 men det är ju inte mängden som räknas alls och jag är sååå glad att det blev så många, imorrn väntar det nervösa samtalet om befruktningen.Kramar till er alla!
    Hej tjejen.

Long time no see. Så du har smygit iväg till ET din luring ;).
    Grattis till mycket fint resultat. Spännande att se hur många som parat sig.
    Kom ut o berätta! Trist att det gjorde mer ont denna gång. Men det verkar som det varierar mellan varje gång. Är du hemma idag?

Själv fick jag ÄL på dag 13 idag. Kroppen lever verkligen sitt eget liv. Tur att jag började testa igår. Annars hade den nog glidit förbi. Fast jag har lite ÄL känningar. Som du skrev man vill försöka fast chansen känns minimal.

Får nu lust till nytt FET. Har ett ägg kvar i frysen men det är nog smartast att vänta. På måndag ringer Oddvar om jag ska göra korta / långa metoden denna gång.
    Är mycket sugen på att prova den korta. Känns mer humant. Samtidigt är man ju rädd att det blir dåligt resultat....

Kramar
  • Märtalina

Hej, måste bara skriva att det är så skönt att sitta och läsa allas funderingar, att ta del av andras erfarenheter mm. Tyvärr har jag så dåligt minne att jag kommer aldrig ihåg vad var och en skriver eller vem som gör vad, hjärnkapaciteten känns låg just nu. Skickar därför en stor grattiskram till alla som lyckats denna gång och styrkekramar till alla oroliga som väntar och till dem som börjar om igen...RD14 idag, ingen mens men känner mig mensig...ledsen, trött och desperat!! Men ska gå och ta lite kaffe på jobbet nu och en god macka och ta nya tag så lite jobb blir gjort!!

Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen