• Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen
  • myran6801

Hej alla!
    jag har varit lite tyst här för min vecka har varit så jäkla jobbig. Det började med att jag fick åka hem fr konferensen redan efter första dagen för jag fick akuta UVI besvär. Fick springa på toaletten typ var femte minut och det gjorde hur ont som helst. Det konstiga var att jag samtidigt hade mensliknande blödningar men hade fortfarande plus. Jag pratade med CvL som tyckte det hela lät konstigt och rådde mig att vänta en vecka och testa igen. Var på vårdcentralen och fick antibiotika men det har fortsatt att blöda hela tiden och jag vet ju inte är det UVI eller mens??!!! I tosdags fick jag tokont i högra sidan i trakten kring äggstocken så jag ringde CvL igen och de lugnade mig och sa att man kan få ont efter hormonbehandlingarna. Vi åkte ut till landet för att komma bort ett tag men blödningarna har fortsatt så mina förhoppningar om ett plus var små. Men idag när jag testade blev det PLUS igen. Imorgon ska jag ringa CvL och rådfråga dem om UVI symtomen och boka tid för VUL. Mitt i allt så är jag glad för jag kan ju uppenbarligen bli gravid ......
    kram Myran

• CurlyRed

wow Myran - vilken emotionell bergodalbane-vecka!!! och så går vi andra här o små-gnäller lite om hur segt det är att vänta... håller tummar o tår att "plusset" består efter VUL!

• Mrshopp

Myran: Läs mitt tidigare inlägg till dig! Jag blödde i nästan en hel vecka och hade kraftig värk till och från. Fick sedan en ny blödning med värk ytterligare nån vecka senare. Trots detta så fanns ett litet embryo kvar som fortfarande (nu i vecka 29) lever och frodas!

• Hhoppas

Hej!

Just varit på CVL för blodprov och UL. 15 blåsor i bra storlek. Så nu väntar jag bara på tel samtalet om fortsättningen. Känns bra just nu.

Ta hand om er!!

Madde med Isak-06
  • Embla82

Myran, å nej va jobbigt att inte veta, och så uvi på det Jag lider med dig! hoppas linné kan göra ett vul på dig snart så du får veta hur det ligger det. Kram

Jag håller med Cah, det är verkligen individuellt när man får mens efter et/fet. Vissa får det tidigt och andra inte förens man slutar med vaggisarna.

Jag är också nyss hemkommen från Linné, har tagit fem sprutor och är på banan, om än med några få blåsor. Men den här gången ska vi verkligen ta det lungt så det blir ingen doshöjning. Men jag tror några fler blåsor kommer efter snart!

• myran6801

Hej alla!

tack för era uppmuntrande ord Har varit på vårdcentralen och ska göra en ny UVI odling imorgon. Läkaren tyckte jag skulle åka till sjukhuset och kolla varför jag blöder han menade att det inte kan vara pga UVI för då blöder man bara när man kissar. Har pratat med CvL som sa att jag ska ta ett nytt grav-test på söndag och så har jag fått tid för VUL 11 maj. Om jag har tur så är blödningarna inte ngt allvarligt eller så är det ett tidigt missfall eller utomkveds. Bara att ta en dag i sänder och avvakta. CvL skall ringa mig imorgon och sedan får vi se om jag måste ta mig till gyn-akuten för att kolla upp varför jag blöder eller ej. Hoppas det är bra med er andra och tack för att jag får lätta mitt hjärta till er. Annars är det bara mamma som får lyssna på mitt tjat nu. Kram 

• casperskrypin

nu har jag sprayat i 9 dagar. När brukar man få mens av sprayen. Sist fick jag samma dag som jag brukar

• Marvin
    Casperskrypin - de sa till mig att blödningen skulle komma dag 12, ca...den kom dag 13.

Myran - Hoppas att allt går bra!!

Jag ska på ÄP på CvL imorgon!! Är det någon som vet varför man bara får äta flytande frukost? Jag bor ca 2 timmar ifrån Uppsala så jag lär bli så hungrig!! Finns det någon begränsning hur mycket flytande man får äta?
    ♥ - ♥ - ♥ - ♥ - ♥ - ♥ - ♥ - ♥ - ♥ - ♥ - ♥ - ♥ - ♥
Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen